Gjest gjest Skrevet 29. november 2012 #1 Skrevet 29. november 2012 Hva skal jeg gjøre, en eks er så besatt av meg at han nå faktisk har kommet med trusler om at han vil skade min mor, søsken og venner fysisk om jeg ikke vil ha mer sex med ham. Han er visst ganske smart og kalkulerende, og har selvsagt ikke skrevet noen av disse syke truslene på sms eller mailer, kun muntlig. Det er jo sykt, faen, har lyst til å anmelde. Men vil det hjelpe? Hva skal jeg gjøre, gi etter noen ganger og håpe han gir seg etter en stund? Vet han har vært voldelig mot minst en eks-kjæreste for noen år siden.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2012 #2 Skrevet 29. november 2012 Hva skal jeg gjøre, en eks er så besatt av meg at han nå faktisk har kommet med trusler om at han vil skade min mor, søsken og venner fysisk om jeg ikke vil ha mer sex med ham. Han er visst ganske smart og kalkulerende, og har selvsagt ikke skrevet noen av disse syke truslene på sms eller mailer, kun muntlig. Det er jo sykt, faen, har lyst til å anmelde. Men vil det hjelpe? Hva skal jeg gjøre, gi etter noen ganger og håpe han gir seg etter en stund? Vet han har vært voldelig mot minst en eks-kjæreste for noen år siden. Kødder du..? Skjønner ikke at dette skal være noe å lure på i det hele tatt. Om han truer deg verbalt, slutt å snakk med ham, om han fortsetter: Anmeld. Anonym poster: 26e2f9976d5d057312e11decdccb0ee2 3
Gjest gjest Skrevet 29. november 2012 #3 Skrevet 29. november 2012 Kødder du..? Skjønner ikke at dette skal være noe å lure på i det hele tatt. Om han truer deg verbalt, slutt å snakk med ham, om han fortsetter: Anmeld. Anonym poster: 26e2f9976d5d057312e11decdccb0ee2 Dessverre ikke kødd. Han har bl.a. sagt at tør du ta sjansen på å ikke møte meg, når risikoen er at neste gang du besøker moren din så ligger hun livløs i en blodpøl..... Om jeg anmelder blir det ord mot ord, kan jeg komme noe sted med en slik anmeldelse, blir det tatt seriøst?
Strixvaria Skrevet 29. november 2012 #4 Skrevet 29. november 2012 Ja. Fortell så ordrett som mulig hva som har blitt sagt. Du vil også bli spurt om datoer, tider og steder, og dette bør du huske så godt som mulig. Få frem at du faktisk er veldig redd for denne mannen, og at du ikke er i tvil om at truslene kan settes ut i live. Gå på politistasjonen i morgen, ikke utsett det. Og IKKE møt denne mannen, just don't. Hvis han kan true med å skade familien din, hvem vet hva den syke jævelen kan finne på å gjøre med deg dersom du er dum nok til å gjøre som han sier. Binde deg fast og bruke deg som sexslave i leiligheten sin? Drepe deg? Det finnes ingen måte å være sikker på med sånne. Hold deg LANGT unna, ikke ta kontakt, og anmeld I MORGEN. Sånt skal man ta på alvor! 1
Kakemami Skrevet 29. november 2012 #5 Skrevet 29. november 2012 Spring til politistasjonen i morgen, og anmeld ham! Ikke vent.. Mennesker er tross alt i stand til å gjøre allslags. Ikke nøl! Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 29. november 2012 #6 Skrevet 29. november 2012 Grusom situasjon. Du står der og aner ikke hva du skal tro. Du vet ikke om det er tomme trusler eller om han seriøst mener det. Men uannsett, dette må du anmelde. Så kan alle som er truet få seg voldsalarm evnt besøksforbud. Min ex trua også med det samme. Han sa " jeg skal knekke dere alle sammen" og " jeg vet hvor foreldrene dine bor": Dette sa han allltid "face to face" og gav meg derfor aldri noe bevis ovenfor myndighetene. Når jeg sier deg at dette må du anmelde så sitter jeg i glasshus og kaster stein. Det fordi jeg selv ikke har anmeldt min ex. Jeg har levd med hans trusler i lang tid, og har funnet ut at det er mye ord og lite handling fra hans side. Men at det er ubehagelig er ikke til å stikke under en stol. Du skjønner at dette er en måte han bruker for å få deg der han vil, hans måte å markere seg på. Ignorer han, ikke kom i dialog med han, og anmeld han. Politiet har sine måter å spørre han ut på så du skal ikke se bort ifra at han røper seg. Anonym poster: 92e3062941ce48245b72f8b9273d7f83
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2012 #7 Skrevet 29. november 2012 Grusom situasjon. Du står der og aner ikke hva du skal tro. Du vet ikke om det er tomme trusler eller om han seriøst mener det. Men uannsett, dette må du anmelde. Så kan alle som er truet få seg voldsalarm evnt besøksforbud. Min ex trua også med det samme. Han sa " jeg skal knekke dere alle sammen" og " jeg vet hvor foreldrene dine bor": Dette sa han allltid "face to face" og gav meg derfor aldri noe bevis ovenfor myndighetene. Når jeg sier deg at dette må du anmelde så sitter jeg i glasshus og kaster stein. Det fordi jeg selv ikke har anmeldt min ex. Jeg har levd med hans trusler i lang tid, og har funnet ut at det er mye ord og lite handling fra hans side. Men at det er ubehagelig er ikke til å stikke under en stol. Du skjønner at dette er en måte han bruker for å få deg der han vil, hans måte å markere seg på. Ignorer han, ikke kom i dialog med han, og anmeld han. Politiet har sine måter å spørre han ut på så du skal ikke se bort ifra at han røper seg. Anonym poster: 92e3062941ce48245b72f8b9273d7f83 Hvorfor har ikke du anmeldt din eks? Siden det har pågått over lang tid, kan du ikke f.eks. ta med deg skjult båndopptaker eller ta opp med telefonen neste gang du møter ham så han går i baret? Men kan f.eks. jeg fortelle om dette til min mor og søsken, så kan de kanskje anmelde ham og kan de da få innvilget besøksforbud og kanskje få voldsalarm?
Gjest anonyme Skrevet 2. august 2013 #8 Skrevet 2. august 2013 Du bør si dette til flest mulig å skape beskyttelse rundt deg.jo flere som vet dette om han jo mindre tørr han å gjøre...disse er som regel feige å tyr lite til handling av sine ord..annmelde å be politiet til å ta seg en mektig alvorsprat m han hvor dette kan føre for han om han fortsetter.de fleste gir seg etter dette da stausen dems er viktigere.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #9 Skrevet 2. august 2013 Anmeldelse! Og så ber du om besøksforbud med det samme. Du må også fortelle de han truer om hva han sier. På den måten involverer du flere og stiller sterkere. Min første samboer holdt også på med trusler etter at jeg klarte å rømme fra et voldelig samboerforhold. Han kom også kun med muntlige trusler (lenge før fb). Jeg politianmeldte hvert eneste tilfelle. Og selv om de ble henlagt så lå de der. Etter ett år tok det heldigvis slutt, men grunnen var at han fikk seg et nytt "offer" Det eneste slike personer forstår er at du står i mot, anmelder og ikke holder det som skjer hemmelig. Du har ingenting å skamme deg over og gjemme, det er det han som har. Så vær åpen mot alle rundt deg, anmeld og stå i mot. Det pleier da å gi seg! Anonymous poster hash: 37090...d39
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #10 Skrevet 2. august 2013 Psycho.. Anonymous poster hash: 1ee8c...760
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå