Gjest Sjokkert Skrevet 7. mars 2004 #1 Skrevet 7. mars 2004 Fy f'* så tragisk dete er. Syne så forferdelig synd på disse to guttene. Pappa har drept mamma. Ser også at enkelte i media prøver å unnskylde mannen ved å si at det er så synd på menn ved samlivsbrudd. Han hadde da fått opp saken sin ved domstolene mange ganger og tapt hver gang! Det er jo tydelig for alle at han ikke kunne være god i hodet! Jeg har vært i en situasjon selv med min eks hvor jeg var redd for hva han kunne finne på - også en kverulant med psykopatiske trekk. Men jeg lever fortsatt jeg, da...
Rapitap Skrevet 7. mars 2004 #2 Skrevet 7. mars 2004 " NÅ får jo han ikke foreldrerett anyways" Fordi han er i fengsel.....
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2004 #3 Skrevet 7. mars 2004 når mor dør får far automatisk foreldreretten (og omvendt seff.). Om han får beholde den er en helt annen sak. I en tidl. sak i bergen der far kjørte ned mor og barn, fikk far automatisk foreldreretten. Saken gikk til domstolen og han mistet foreldreretten over barnet.
Laina Skrevet 7. mars 2004 #4 Skrevet 7. mars 2004 når mor dør får far automatisk foreldreretten (og omvendt seff.) Ja, ved delt foreldreansvar. Da jeg og faren til datteren min ikke hadde delt foreldreansvar, fikk jeg beskjed om at det lønte seg å skrive under på det, slik at han slapp en rettssak for å få foreldreretten om jeg skulle dø. (Til tross for at han hadde normalt samvær med henne. Og de hadde god kontakt.) Jeg trodde det var en selvfølge at han fikk henne om jeg døde, men slik var det visst ikke. (Husker ikke hvem det var som sa dette, men... :klø: )
Gjest joppe Skrevet 7. mars 2004 #5 Skrevet 7. mars 2004 Dette er en tragedie. Det er relasjoner mellom to mennesker som har gjort at utfallet ble som det ble. Ingen andre enn de to kan vite den fulle og hele sannheten. Jeg mener ikke at det er rett å drepe noen, men det er noen ganger at man kan forstå hvorfor det skjer. Jeg mener ikke at det er tilfelle i denne saken, men jeg mener heller ikke at det ikke er det. For vi som står utenfor vet jo ikke hva som er skjedd.
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2004 #6 Skrevet 7. mars 2004 Jeg kan overhodet ikke se at det skulle være mer enn EN skyldig i DENNE saken, altså drapet. Ser med "skrekk og gru" hvordan vedkommende prøver å unndra seg straff, så åpenbart at det tydelig viser hva slags person man har med å gjøre.
Gjest Joppe Skrevet 7. mars 2004 #8 Skrevet 7. mars 2004 Og i utgangspunktet vet vi jo ikke hvordan den avdøde har oppført seg mot sin eksmann.. Jeg ønsker ikke å si noe om denne saken, men på generelt grunnlag er det en del personer som bruker alt de har, inkl. barna, for å gjøre livet surt for sin eks. Når det er snakk om sine egne barn, det kjæreste man har, så kan man bli ganske så desperat. Kanskje så desperat at man blir sinnsyk og dreper?
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2004 #9 Skrevet 7. mars 2004 På helt generelt grunnlag lurer jeg på hvorfor man ikke tar imot tilbud om psykologhjelp når man kan få det? På helt generelt grunnlag lurer jeg på hvorfor lensmenn ikke gjør noe når de blir varslet av tingsretten? På helt generelt grunnlag lurer jeg på hvorfor tingsretten så seg nødt til å varsle? På helt generelt gtunnlag lurer jeg på hvor mange unnskyldninger som finnes - og som blir godtatt? På helt generelt grunnlag håper jeg man finner den skyldige og at personen får straff tilpasset evt. sinnsjukdom om dette kan påvises.
CecilieB Skrevet 7. mars 2004 #10 Skrevet 7. mars 2004 Og på helt generelt grunnlag kan jeg spørre siste gjest om en ting: Du har tydeligvis ingen nære som har en mental sykdom? Det er utrolig mye som har stått i pressen om denne mannen, hva vet vi om hva som er sant, og hva har vi egentlig med det å gjøre? Det er rettssystemets oppgave å dømme. Ikke vår.
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2004 #11 Skrevet 7. mars 2004 Og på helt generelt grunnlag kan jeg spørre siste gjest om en ting: Du har tydeligvis ingen nære som har en mental sykdom? Det er utrolig mye som har stått i pressen om denne mannen, hva vet vi om hva som er sant, og hva har vi egentlig med det å gjøre? Det er rettssystemets oppgave å dømme. Ikke vår. Ja, jeg er enig i at det er rettssystemets oppgave å dømme. Selvsagt skulle jeg ikke sagt noe. Om man kun skulle uttale seg om ting man visste 100% var sant så ville det jo ikke blitt så mye å diskutere. Og ihvertfall ikke på nett. Kanskje jeg tydeligvis kjenner til folk med mental problemer.
CecilieB Skrevet 7. mars 2004 #12 Skrevet 7. mars 2004 Tenkte bare på ditt helt generelle spm. om hvorfor man ikke tar imot hjelp når tilbudet er der. Lettere sagt enn gjort når man er syk.
Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2004 #13 Skrevet 8. mars 2004 Tenkte bare på ditt helt generelle spm. om hvorfor man ikke tar imot hjelp når tilbudet er der. Lettere sagt enn gjort når man er syk. Så det finnes kun ett svar her?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå