Gå til innhold

Refinansiering av gjeld

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Min bror har pådratt seg masse gjeld for noen år tilbake siden og nå ønsker han å refinans. Han har fått to tilbud et fra YaBank og et fra Bank Norwegian. Noen som har noen erfaringer med de forskjellige?

Jeg har sett reklame for Opp Finans på TV og foreslo OPP Finans og de virker jo solide. I tillegg så ønsker han at jeg skal stå som sikkerhet for lånet fordi da får han billigere rente. Selv må jeg si at jeg er litt skeptisk til å stå ansvar for hans økonomi. Da jeg vet hvor idiot han kan være være med bankkortet (tidligere har han brukt opp lønnen sin på en kveld for å si det sånn).

Hvis jeg stiller opp så er det for niesen min, men det er snakk om 350000,- kr. Noe som er mye penger for meg og min familie.

Tar gjerne i mot noen forslag, er det noen kontrakter som finnes ang dette eller noen lover som beskytter meg som kausjonist?

Takk på forhånd.

Anonym poster: f4824bb307769fea631681d7ade66900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke gjør det om du ikke er beredt til å tape pengene. Som kausjonist er du ansvarlig hvis han ikke betaler, du har ingen sikkerhet foruten troen på at han agerer i hht avtalen om å gjøre opp for seg. Og etter det du sier høres det ut som du påtar deg en stor risiko ved å kausjonere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...