Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg går nå 3 året allmenn og vil så gjerne gå universitet når jeg er ferdig. Jeg har prøvd å spørre min studieveileder, men makan til uvitende kålhue skal man lete lenge etter :) Så jeg håper dere kan være behjelpelige!

Jeg sliter litt med å forstå noe angående søkeprosessen...

Jeg har tenkt litt på Juss, men det har et karaktersnitt på 5,4. (Jeg er også ordinærkvote forøvrig pga visse ting...)

Jeg har til dags dato det snittet, men jeg må ha en backupplan.

Jeg har da vurdert noen ettårsfag som jeg kan søke på i tillegg...

Så spørsmålet mitt er; hvordan vil søkeprosessen bli når jeg eventuelt ikke kommer inn på Juss i første omgang og må gå et ettårsfag.. Blir det enklere for meg å komme inn etter det året? Er det en annen poengsum å søke på når man allerede har gått ett år? Eller må jeg likevel forbedre mine VGS karakterer for å komme inn på Juss selv om jeg går ett "hvileår"?

Håper dette er forståelig... :)

Anonym poster: a2d6a76caa27ad72adf86b44beaf692f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du tar 60 stp (altså ett års fulltidsstudier) så vil du få 2 ekstrapoeng. Du kan ikke få mer enn de 2 poengene uansett så mange studiepoeng du tar. Du vil også få 2 poeng for folkehøyskole og førstegangstjeneste

Du sier ingenting om hvor gammel du, kanskje du har alderspoeng? Videre er det jo også realfagspoeng...

Du finner egentlig alt om dette på samordnaopptak.no

Anonym poster: d1ffd9c16a63b16bea4becf3e1afb139

Skrevet

Hei! Takk! Jeg har full quote med alderspoeng... så jeg burde være ganske sikret... Men, Samordnaopptak er ganske forvirrende for første gangsstudenter.... :) Men da forsto jeg! :)

Anonym poster: a2d6a76caa27ad72adf86b44beaf692f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...