Gå til innhold

Sykemelding og oppfølging fra arbeidsgiver.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan forventer du at arbeidsgiver skal følge opp din sykemelding?

Får du en oppmerksomhet ved langvarig sykemelding eller blir du sett på som en "pain in the ass" hver gang du ringer inn og sier at sykemeldingen er forlenget?

Anonym poster: 85e3037e9116a2dd6ec7df056da0a835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Arbeidsplassen er da lovpålagt å ha oppfølgingsmøter med den sykemeldte? De kan faktisk få bøter om de ikke følger opp ansvaret sitt.

Anonym poster: 0411a1411abb0c3a0a7ce2f01a0841cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er regeler som tilsier at arbeidsgiver må ha møte med arbeidstaker å finne ut om det er noe man kan tilrette legge osv.

Anonym poster: e78060d61fb433566fed457617d17d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du en oppmerksomhet ved langvarig sykemelding eller blir du sett på som en "pain in the ass" hver gang du ringer inn og sier at sykemeldingen er forlenget?

Hver gang? Jeg har i grunnen aldri måttet forlenge sykemelding, dette hørtes ikke helt ut som min hverdag :)

Anonym poster: 339899d4e782669d0ed580b8a108d8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang? Jeg har i grunnen aldri måttet forlenge sykemelding, dette hørtes ikke helt ut som min hverdag :)

Anonym poster: 339899d4e782669d0ed580b8a108d8df

Jeg gikk (delvis) sykemeldt i nesten ett år. Fikk aldri sykemelding som varte mer enn i 14 dager av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Memories

Jeg kom innom personlig å leverte den. Opplevde ingen sure miner, men ble spurt om hvordan det gikk osv. Hadde ingen oppfølging eller oppfølgingsmøter ettersom det ikke var så mye å få gjort med plagene mine i forhold til graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsgiver er lovpålagt å følge opp sykemeldte. Jeg som arbeidsgiver gjør ikke mer enn møtene NAV pålegger meg å ha, og jeg blir heller ikke sur når jeg får forlengede sykemeldinger.

Det eneste som er "slit" er leger som ikke skriver ut for mer enn 14 dager av gangen når personen tydeligvis ikke skal tilbake på jobb om 14 dager. Veldig vanskelig å planlegge...

Anonym poster: 48566ea64a938fae31282dae089ec6df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...