AnonymBruker Skrevet 29. november 2012 #1 Skrevet 29. november 2012 Hva menes om dette? Er det i det hele tatt lov? Her er det snakk om at en av partene har kommet med sin versjon av saken, og påstår nå at barnehagens ansatte holder med h*n i at h*n bør ha barnet på heltid...? Sansynligvis er det bare vås, men. Tviler på at barnehageansatte kan gjøre sånt. Anonym poster: fe585a5e0c1860fe7daaa48c197953ab
AnonymBruker Skrevet 29. november 2012 #2 Skrevet 29. november 2012 Spør. Min eks dro en lignende historie der helsesøster visstnok kjøpte alle løgnene og stilte seg totalt på vedkommendes side. Tok en telefon til helsesøster og det viste seg å være bare tull. Jeg tror heller ikke det er lov, verken for lærere, barnehageansatte eller helsesøstere. Og ikke bare det, jeg tror de fleste ønsker å holde seg LANGT unna konflikter mellom foreldrene Så jeg tipper at dette ikke er helt riktig. Be om et møte og få barnehagens versjon, før du bekymrer deg i stykker. Anonym poster: 94831d9eeb48b378febd8719f2ad1efb 5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2012 #3 Skrevet 29. november 2012 Spør. Min eks dro en lignende historie der helsesøster visstnok kjøpte alle løgnene og stilte seg totalt på vedkommendes side. Tok en telefon til helsesøster og det viste seg å være bare tull. Jeg tror heller ikke det er lov, verken for lærere, barnehageansatte eller helsesøstere. Og ikke bare det, jeg tror de fleste ønsker å holde seg LANGT unna konflikter mellom foreldrene Så jeg tipper at dette ikke er helt riktig. Be om et møte og få barnehagens versjon, før du bekymrer deg i stykker. Anonym poster: 94831d9eeb48b378febd8719f2ad1efb Takk, tviler på at det er riktig selv. Vurderer å konfrontere h*n med det, og be om at dersom h*n ikke oppgir hvem som har spilt på lag, så går jeg til ledelsen. Mulig sannheten kommer for en dag allerede der, for å unngå at det blir pinlig for h*n å levere i bhg neste gang Anonym poster: fe585a5e0c1860fe7daaa48c197953ab 1
Sulosi Skrevet 29. november 2012 #4 Skrevet 29. november 2012 Nei, nei, nei. Barnehageansatte skal ikke ta parti med noen av foreldrene der det er konflikter. Om mor eller far står i garderoben og forsøker å sverte den andre skal man enten spore samtalen inn på noe annet eller feks. si rett ut at "dette kan ikke bhg ta stilling til, vi må forholde oss til dere begge som foreldre". 2
Leanne Skrevet 29. november 2012 #5 Skrevet 29. november 2012 Vet om førskolelærere som har blitt innkalt som vitne i en rettsak ang. samvær. Men med mindre man ser en forelder kjefte mye/ slå barnet sitt eller er beruset ved henting/levering så kan man jo sjelden uttale seg så veldig.. vi vet jo ikke hvordan far/mor er hjemme, vi ser de 5 min om morgenen og ettermiddagen.. Så som regel vil det bli en vag uttale som går ut på at man ser at barnet har god kontakt med begge foreldrene..
-Fiona- Skrevet 29. november 2012 #6 Skrevet 29. november 2012 Jeg har ikke barn, men hvis jeg hadde hatt barn ville jeg definitivt blitt bekymret dersom jeg visste at flesteparten av barnets våkne timer tilbringes sammen med mennesker som først og fremst engasjerer seg i ting de absolutt ikke har noe med (et brudd er mellom to personer, ingen fler), og I TILLEGG tar parti med den som måtte ha plapret med sin versjon først. Voksne mennesker skal vite at det alltid finnes to sider av en sak!!
Muscae Skrevet 29. november 2012 #7 Skrevet 29. november 2012 (endret) Jeg har jobbet i en barnehage (et godt stykke ut på bygda) der barnehagen tok ene partens side etter samlivsbrudd. Der hadde denne parten også en sentral stilling i forbindelse med barnehagen, var innfødt i bygda, og andre parten var ikke derfra, og valgte også å flytte fra "bygdedyret". Der var det veldig tydelig hva de ansatte mente, men vet ikke om ped.leder måtte uttale seg i rettssak. Men den parten som hadde stilling i tilknytning til barnehagen ble vist støtte, og de ansatte uttalte seg gjerne om saken til vedkommende, selv om det var midt framfor barna. Dette synes jeg vitner om utrolig lite profesjonelle barnehagearbeidere, og forelderen burde også holde seg for god til å diskutere slike ting med barnehageansatte. Det vi andre i personalet ble oppfordret til, var å skrive logg om hvordan barnet hadde oppført seg i etterkant av samvær, og om det var forandringer i barnets væremåte etter samværet. Dette skulle kunne brukes til rettssak. Edit: så jeg hadde formulert en setning feil.. Gikk litt fort når jeg skrev. Endret 30. november 2012 av Kjemi 2
Leanne Skrevet 29. november 2012 #8 Skrevet 29. november 2012 Det høres ikke bra ut. I de få sakene jeg har vært borti med rettsak har barnehagen forholdt seg nøytral i forhold ved spørsmål om hvem som bør få mest % samvær. Begge foreldre har i våre øyne vært gode foreldre, det lille vi ser i bhg. Kun en sak var vi klart for den ene foreldren da med god grunn. Om man skal føre logg bør man jo føre etter samvær med begge parter, hvordan er barnet etter helg med mor og etter helg med far.. 1
Løvetanten Skrevet 30. november 2012 #9 Skrevet 30. november 2012 (endret) Det kan like gjerne være en hersketeknikk. Ekskona til mannen min brukte dette mye under skilsmissen og påfølgende rettssaker. "Alle vet at du er syk i hodet", "Alle vet at du har problemer", "Skolen vet hvordan du er", "Ungene har alltid skjønt hvordan du er" osv osv. Selvfølgelig bare tåkeprat og ment for å psyke han ut. Men du må ta en prat med barnehagen og fortelle hva han sier, for har han vært der og slengt med leppa så er det kjempeviktig at du får nøytralisert løgnene hans. Løgner har desverre en tendens å bli til sannhet bare de får lov til å feste seg. Ikke ta dette opp med eksen, for da får han en bekreftelse på at du tar deg nær av det han sier. Den bekreftelsen vil du ikke gi han. Tvert imot; er han en som forsøker å bryte deg ned så holder du all kontakt til et minimum og tar evetuelle ting opp per sms eller mail. Du vil ha ting skriftlig. Lykke til. Endret 30. november 2012 av Løvetanten
Muscae Skrevet 30. november 2012 #10 Skrevet 30. november 2012 Det høres ikke bra ut. I de få sakene jeg har vært borti med rettsak har barnehagen forholdt seg nøytral i forhold ved spørsmål om hvem som bør få mest % samvær. Begge foreldre har i våre øyne vært gode foreldre, det lille vi ser i bhg. Kun en sak var vi klart for den ene foreldren da med god grunn. Om man skal føre logg bør man jo føre etter samvær med begge parter, hvordan er barnet etter helg med mor og etter helg med far.. Jeg er helt enig med deg, men der ble jeg ikke hørt gitt... Har slutta der nå da, var mye som skurra...
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2012 #11 Skrevet 30. november 2012 barnahage annsatte skal ikke ta parti med noen,dem skal vere en nøytral part. man må understreke at barn forteller mye til annsatte i bh ansatte,dem som jobber der er jo barnas støttespillere i hverdagen. det barna forteller kan vere med på å råde foreldre.
makkapakka Skrevet 30. november 2012 #12 Skrevet 30. november 2012 Jeg fikk et hjertesukk fra læreren til mitt barn som sa, det er jammen godt dere er venner og kommuniserer og samarbeider kjempegodt. Da kom jeg til å tenke på hvordan de svettet i barnehagen siden det var en veldig kamp mellom oss etter at vi skilte lag. Jeg følte at barnehagen holdt med faren, men det kan godt være fordi jeg var veldig følsom og trengte støtte fra dem. Så slutt å involver barnhage eller skole etter at dere har skilt lag i konflikten deres, dere kan godt fortelle at det er konflikt men ikke be om støtte eller be dem ta parti fordi dere kjemper begge to om det før dere har kommet til enighet.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2012 #13 Skrevet 1. desember 2012 Nei, nei, nei. Barnehageansatte skal ikke ta parti med noen av foreldrene der det er konflikter. Om mor eller far står i garderoben og forsøker å sverte den andre skal man enten spore samtalen inn på noe annet eller feks. si rett ut at "dette kan ikke bhg ta stilling til, vi må forholde oss til dere begge som foreldre". Dette var et godt svar. Bhg.skal være nøytral. Først et møte med ledelsen. Hvis ikke gå videre til kommunen. Dukan skrive et brev de plikter svare deg. Da får du det skriftlig. Det finnes lover for hvordan Bhg.skal opptre. Du kan være følsom for dette. Det kan hende det er uvant da de må forholde seg likt til begge foreldre. Dette kan være uvant for deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå