AnonymBruker Skrevet 29. november 2012 #1 Skrevet 29. november 2012 Jeg aner ikke hvor mange år jeg har gått og tenkt på at NÅ, nå må jeg begynne å trene. Ikke fordi at jeg har så stor behov for å bli tynnere (sliter ikke så mye med vekta), men pga helsa. Merker godt at kroppen hadde hatt veldig godt av litt trening. Jeg har et veldig godt og sunt kosthold, men når det gjelder trening er jeg rett å slett lat. Eneste mosjonen jeg får er når jeg går til og fra jobb, ca 30 min en vei. Men jeg trenger noe mer, vil feks begynne å trene styrke. Men som sagt så er motivasjonen på BUNN! Det som holder meg mest igjen er det at jeg hater å svette blandt folk fordi svetting er noe jeg sliter veldig med. Svetter selv om det er minusgrader fordi jeg alltid er så varm. Vegrer meg mot å gå på senter å trene, og har rett å slett ikke peiling på hvordan jeg kan få det til hjemme. Har dere noen gode tips? Eventuelt gode tips til billige apparater som kan brukes hjemme? Anonym poster: 958359bebad637714decf71fbc33323d
Quilliam Skrevet 29. november 2012 #2 Skrevet 29. november 2012 Tror aldri jeg har sett en person på treningssenteret som ikke er gjennomsvett.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2012 #3 Skrevet 29. november 2012 Ha med et lite håndkle som du kan tørke deg med. Ikke uvanlig. Anonym poster: c41b58acb4f99f7608d6107d2f563ebd
Gjest kiara_pusen Skrevet 29. november 2012 #4 Skrevet 29. november 2012 Tror aldri jeg har sett en person på treningssenteret som ikke er gjennomsvett. Da har du ikke vært på Ringen. Kunsten er ikke å begynne, det klarer alle - men vi må fortsette å trene! Jeg ville kommet meg til et senter, lagt igjen tankene om at du ikke passer inn på utsiden og kommet skikkelig igang med en mer aktiv livvstil. Det er utrolig deilig når man først hargjort det til en god vane å trene og bevege seg, mer overskudd får man utrolig nok også.
Gjest Tigress Skrevet 30. november 2012 #5 Skrevet 30. november 2012 Men viss du treng å trene for å få betre helse, er ikkje det god motivasjon? På SATS har dei motivasjonskort der du får eit stempel for å trene to gonger i veka. Det funkar sjølv på meg som eigentleg er flink til å trene, men som kan få litt vondt i vilja når eg må ut for å trene styrke. Problemet er ikkje å komme i gang, men å halde fram etter den første tida. Ofte er ein for ambisiøs, ein skal trene fem dagar i veka, ein skal sykle til jobb, ein skal kutte ned på mat, you name it. Lag ein plan som er litt uambisiøs, slik at du kan klare å følgje han, det kjennest så mykje betre! Pushups, dips frå stol eller trapp, gåande utfall/eittbeins knebøy, rygghev, situps er alle gode øvingar som du kan gjere heime, kan hende i forlenginga av ein tur?
AnonymBruker Skrevet 30. november 2012 #6 Skrevet 30. november 2012 Om du har litt konkuranseinstinkt, som meg, så meld deg på et løp e.l. Jeg synes det er motiverende å jobbe strukturert mot noe og se fremgang. Vi er alle forskjellige. Du må finne noe du vet med deg selv at vil gjøre at du holder ut. Og så får man skikkelig kick av en god treningsøkt. Jeg blir alltid mye gladere og lettere til sinns etter trening! Anonym poster: e3c5e733116c0286988b86b0d93038aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå