Gå til innhold

Lettere å få god karakter på artikkel enn på leserinnlegg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Læreren vår har sagt at hvis vi vil ha god karakter på tentamen, så bør vi velge artikkel framfor leserinnlegg. Han sier at leserinnlegg er så enkle og korte at det er vanskelig å få god karakter på de. En artikkel er lengre, har mer kompliserte sjangertrekk og en må greie ut om ting, så da er det lettere å få god karakter om en har løst oppgaven bra.

Jeg synes det er rart at det skal være vanskeligere å få god karakter med en sjanger enn med en annen.

Hva synes dere norsklærere her inne? Jeg går på ungdomsskolen.

Anonym poster: ea44bf1ae4e633bc6f80e681078e671c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk på gymnaset for 10 år siden og de sa det samme da...Det gjaldt for så vidt eksamen da, men den bestod av type 7-8 forskjellige oppgaver. Og det var ikke alle det gikk an å få toppkarakter på rett og slettVet ikke helt hva jeg skal synes om et slikt opplegg. Noen sjangre er jo mer krevende enn andre, men samtidig er det jo veldig individuelt fra elev til elev. Noen elever er rå på kåseri, mens andre ikke får det helt til (de kan derimot være veldig flink på artikkel!)

Anonym poster: 1c004c921f5dfa889a4964e553c204be

Skrevet

Hvis det er hun som skal rette den, og du i tillegg mestrer artikkel, ville jeg i alle fall gått for det. Hvis du derimot ikke har snøring på artikkel og får dårlig på det, så ville jeg valgt leserinnlegg likevel.

Anonym poster: 3567c444567602883a5cec93088b8d80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...