Jeanine Skrevet 7. mars 2004 #1 Skrevet 7. mars 2004 Jeg begynner å få panikk for at folk skal kjede seg i bryllupet vårt.. Vi skal ikke ha levende musikk, men bare brente cd`er som en fyr skal spille av. Og en venninne av meg skal være toastmaster og den oppgaven hun får er å passe på at ting skjer til riktig tid (sånn med taler, sanger, matservering, kaffe osv) og at hun presenterer talerene. Vi ønsker ikke å betale masse penger for en profesjonell toastmaster som vi ikke kjenner, men vil heller ha en som kjenner oss begge veldig godt og det gjør jo hun. Vi er heller ikke fan av å ha leker og slik i bryllupet, synes ofte det blir så teit. Så nå sitter vi egenlig igjen med null underholdning, bortsett fra spising, taler, sanger (har også flere innslag av solosang) og dans til cd`er. Høres dette vanvittig kjedelig ut?? Stedet vi skal både ha vielsen og festen på er utrolig nydelig noe som vi håper er med å gi litt stemning. Familiene og vennene våre er kjent for å være lystige mennesker i tillegg til å det vil være mange slektninger som ikke har sett hverandre på flere år. De er spredt over flere land og fra nord til sør i Norge og de møtes stort sett bare i slike anledninger som dette, og da er humøret på topp (blir jo rene reunion-festen). Kan jeg stole på at gjestene kommer til å kose seg i hverandres selskap og at litt drikke til maten (og på festen etterpå) gjør at alle kommer i ekstra godt humør (ingen av gjestene om har problemer med alkohol av noe slag)? Kan jo også nevne at de fleste gjestene skal overnatte på samme sted (hvor festen holdes) i to netter og skal ha masse sosialt og utflykter sammen dagen før bryllupet. Da får gjestene mulighet til å bli kjent med hverandre på tvers av familier og vennekretser. Det er heller ikke overtall av en genersasjon, her blir det mange unge, voksne og litt eldre!
Gjest Chica Skrevet 7. mars 2004 #2 Skrevet 7. mars 2004 Jeg syns dette høres kjempebra ut! Jeg er ikke fan av leker etc og ville blitt glad om jeg slapp å sitte å "være redd" for å måtte være med på noe sånt. Du sier jo selv av dette er folk som kjenner hverandre, men ikke har møttes på lenge etc, så det går nok bra!
Vimsevips Skrevet 7. mars 2004 #3 Skrevet 7. mars 2004 Bryllupet vårt blir "helt likt." Synes det høres deilig ut, jeg. Og for min del, nok underholdning. Sermonien tar jo 30-60 min Middagen rundt 3-4 timer Så er det dans, avbrutt av kaker osv Dagen og kvelden kommer til å gå fort nok, uten enda flere avbrekk. For mange avbrekk vil stort sett bare virke forstyrrende er nå min mening. Så for å oppsummere, nei, tror ikke dere får et kjedelig bryllup.
monja Skrevet 7. mars 2004 #4 Skrevet 7. mars 2004 Du skal ikke være redd for at det blir kjedelig. Vi hadde heller ikke levende musikk, og det ble en suksess likevel. Folk kosa seg sammen, møtte slekt de kanskje ikke hadde sett på lenge, fikk muligheten til å snakke med andre de aldri hadde møtt og bare kosa seg masse. Stemningen var avslappet og fin og alle hadde det kjempetrivelig. Som regel kommer folk i bryllup med feststemte sinn, og da kan det ikke bli kjedelig. Vi hadde ikke leker i vårt bryllup - for da hadde jeg rømt, men det synes jeg heller ikke passer seg i et bryllup, så det var ingen som savna det. (Det vil si - forlovere og fedrene våre måtte tygge kjeks o blåse opp ballonger på tid, men den var helt harmløs.....) Tror du bare skal slappe av og nyte tiden fram mot den store dagen. Det er garantert ikke noe å grue seg for.... Lykke til :-D
Jeanine Skrevet 7. mars 2004 Forfatter #5 Skrevet 7. mars 2004 Tusen takk for så kjappe svar! Puh, nå ble jeg lettet!! Har to venninner som skal gifte seg omtrent samtidig som meg og de styrer fælt med levende musikk, leier inn toastmaster som skal underholde og slik og sier at dette hører med til et bryllup.. mens jeg prøver så forsiktig å si at det må da være individuelt hvordan folk ønsker å ha bryllupet sitt. Nå begynner panikken å slippe taket! :-)
Gjest Tex Skrevet 7. mars 2004 #6 Skrevet 7. mars 2004 Vi skal også ha "sånt" bryllup, min staute onkel skal være toastmaster, vi skal ha DJ og absolutt ikkeno leking av noe slag. Vi ønsker et "voksent" selskap, ikke en barnebursdag, og legger oss på nivå deretter.....
viwi Skrevet 7. mars 2004 #7 Skrevet 7. mars 2004 Vi hadde et "sånt" bryllup. Men folk storkoste seg og vi fikk MASSE tilbakemeldinger på at de var glad at vi hadde et bryllup der folk kunne kose seg uten organiserte leker. Nei nyt dagen - det blir supert skal du se :-)
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2004 #8 Skrevet 7. mars 2004 Hei. Jeg har også vært livredd for at gjestene skulle synes vårt bryllup skulle være kjedelig. Jeg har allerede hatt flere mareritt der alle satt og kjedet seg... Men det går nok bra likevel. Innleid toastmaster har aldri jeg hørt om noen som har hatt. Det er vel vanlig at man spør noen man kjenner. Levende musikk eller ikke er vel en smakssak. Begge deler kan være like bra. Kommer ihvertfall an på hvem man velger som band. Hos oss kommer det nok til å bli veldig lite dans, men folk kan vel prate sammen og hygge seg for det. Lykke til
Nette Skrevet 7. mars 2004 #9 Skrevet 7. mars 2004 Familiene og vennene våre er kjent for å være lystige mennesker i tillegg til å det vil være mange slektninger som ikke har sett hverandre på flere år. De er spredt over flere land og fra nord til sør i Norge og de møtes stort sett bare i slike anledninger som dette, og da er humøret på topp (blir jo rene reunion-festen). Jeg synes du besvarer dine egen frykt ganske bra med dette! :-) Er sikker på at du får en kjempedag og at familien deres vil stor-kose seg, og det er jo det viktigste. Ikke sant?
Augustbrud02 Skrevet 8. mars 2004 #10 Skrevet 8. mars 2004 Vårt bryllup var veldig likt det du beskriver, og folk koset seg hos oss iallfall. Det var ogaå mange venner som ikke ser hverandre så ofte som synes det var veldig greit å bare ha tid til å sitte sammen og prate. Må også selv vi at jeg ikke liker typiske selskapsleker i sånne sammenhenger, da trekker jeg meg helst litt unna. Så jeg er veldig glad for bryllup der dette unngås! Forøvrig er denne sangen ypperlig som litt underholdning utpå kvelden da: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...p=352720#352720 Jeg overrasket med denne i bryllupet vårt, og flere andre her inne har også brukt den.
Monimos Skrevet 8. mars 2004 #11 Skrevet 8. mars 2004 Tror den frykten du føler er helt normal. Jeg har det på akkurat samme måten. Vi skal ha middag kun med nærmeste familie og forlovere, så vi blir bare totalt 16 stk. med stort og smått. Min familie og hans familie er veldig forskjellige mennesker. Men siden min kjære og jeg har vært sammen i over 13 år så kjenner de jo hverandre litt etterhvert. Stoler dessuten på at ungene våre + våre 3 nieser kommer til å sørge for å holde alle i ånde. Men vi skal være i dette lokalet i ca. 4 timer, så jeg er redd det kan bli kjedelig etterhvert..... Er enda mere redd for at festen om kvelden skal bli kjedelig. Har invitert alle vennene våre, noen naboer, en del søskenbarn + noen gamle venner som vi ikke har så mye kontakt med lenger. Totalt blir vi 60-70 stk(ingen "voksne"). Er litt redd for at siden vi blander såpass forskjellige folk, og fra så mange deler av livet vårt at det skal bli helt kræsj..... Her blir det dessuten et mere uformelt opplegg i et festlokale som minner om et utested, uten bordsetting(kakebuffét), ingen underholdning, brente cd'er som musikk, åpen mic istedet for taler osv. Det kan slå begge veier.... Noen kommer sikkert til å ha det knall, mens andre kanskje ikke helt finner tonen. Men som andre her inne har sagt så tror jeg folk er såpass innstilt på at dette skal bli en fin dag og fest for brudeparet, så ingen kommer nok til å sitte med sure miner uansett hva de måtte mene om opplegget... :-)
Vendelin Skrevet 8. mars 2004 #12 Skrevet 8. mars 2004 Jeanine:At noen leier inn toastmaster er for min del helt uforståelig! En toast master skal kjenne bruden og brudgommen! Jeg skal helelr ikke ha levende musikk, men kommer til å ha karaoke mulighet fordi vi har noen store sangfugler i familien. men det blir bare en sang eller tre som de skal synge. Resten blir CD. Synes bryllupet du beskriver høres ganske "normalt" ut og det blir garantert ikke kjedelig.
minniepus Skrevet 9. mars 2004 #13 Skrevet 9. mars 2004 Jeanine:At noen leier inn toastmaster er for min del helt uforståelig! En toast master skal kjenne bruden og brudgommen! Har opplevd det, og det var ikke noe særs. :-? Høres ut som deres bryllup blir ganske likt vårt (bortsett fra at vi ikke har klart å grave fram en toasmaster enda... Noen som vil? )
Scorpina Skrevet 9. mars 2004 #14 Skrevet 9. mars 2004 Har opplevd det, og det var ikke noe særs. :-? Høres ut som deres bryllup blir ganske likt vårt (bortsett fra at vi ikke har klart å grave fram en toasmaster enda... Noen som vil? ) Melder meg ikke til tjeneste akkurat ....men kan dere ikke spørre en god kamerat av mannen din - en venninne av deg som det er litt fres i?! Vi skal bruke en kamerat av gubben min og han stoler vi 140% på. Er jo ikke akkurat det stooore arbeidet å være toastmaster ..hm?! Ad. leker/aktiviteter i bryllup. Vi var i et hyggelig bryllup i fjor hos en venninne. MOREN til venninna mi skulle på død og liv har litt "action" i underholdningen og dro fram en slags lek der ugifte menn/kvinner skulle opp på "scenen" ..ja og masse styr. Det skulle vel være GØY...men ble bare keitete og tøvete. Dessuten hadde folk begynt å få pittelitt innabords og var vel MER interessert i å danse enn å "leke" To sum it up....vi skal ha samme "greie" som første "innskriver" her. JEg tenkte nå også i mitt stille sinn at det kanskje kom til å bli kjedelig...men når jeg leste en annen innskriver her ang middagen, kakene, 1.dansen vårs div div . . ja så kommer timene til å FLY av gårde. Å da skulle "engasjere" gjestene med såkalte "festlige" aktiviteter kan heller slå ut feil. Nei, jeg velger å tro at med musikken vi skal ha (som fader'n skal ordne) levende musikk med to karer som spiller musikk fra 60-70 tallet. Tror det blir KNALLbra fest jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå