Gå til innhold

Dere som vasker trusene deres på 60/90 grader. Hva gjør dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sparer dere opp i månedsvis, for å fylle en maskin med hvite truser, eller vasker dere alle farger sammen? Sammen med håndklær på kokevask kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehm.. Kjører en maskin med litt mindre i?

Jeg gjør iallefall det om jeg har noe som må vaskes på annen temperatur enn resten, enten det er opp eller ned. Trenger jeg en strømpebukse av ull, og det er det eneste ullplagget, ja, så vasker jeg den alene.

• Liker 3
Skrevet

Akkurat der er jeg ikke så nøye med å fylle en maskin. så jeg vasker ved behov. Mine svarte truser, vasker jeg sammen med mannens boxere(som alle er svarte). Ungenes lyse truser kan jeg vaske sammen med mine.

Var nøye på å vaske separat før, men av og løsner jeg på prinsippene. Og 2 maskiner med truser i stedet for fire, var grunn nok denne gang.

Anonym poster: a8c6d38b198ed7a9a1f20a50f6e8e150

Skrevet

Her vaskes undertøy sammen med håndklær, vaskekluter og sokker på 60grader. Uansett farger! Man kan jo dele opp i hvitt og farger selvfølgelig, men er ikke så nøye på undertøy. Har dessuten lite som er hvitt.

Anonym poster: 72fe38d589cdc8b47b503297dab4b1dc

• Liker 12
Skrevet

Oi! Takk for svar! :) Skal man vaske sokker på 60 også? Det visste jeg ikke :fnise:

Skrevet

Jeg gjør det fordi min kjæres sokker lukter så tåfis :fnise:

• Liker 2
Skrevet (endret)

Vasker aldri sokker på 60gr

Endret av ToveM
Gjest avocadoen
Skrevet

Oi! Takk for svar! :) Skal man vaske sokker på 60 også? Det visste jeg ikke :fnise:

Du trenger ikke det. Er nok med 40. Men tar jo selvfølgelig med sokkene når jeg vasker trusene på 60 da :)

Jeg vasker sokker sammen med buksene og genserne mine og av og til jeg :gjeiper:

Skrevet

Her i huset skal undertøy, vaskekluter, håndklær og sengetøy gå på 60 grader.

Mørke truser, boksere, sokker, vaskekluter, håndklær og sengetøy vaskes sammen.

Hvite truser, boksere, sokker, vaskekluter, håndklær og sengetøy vaskes sammen.

Lyse truser, boksere, sokker, vaskekluter, håndklær og sengetøy hadde blitt vasket sammen om vi hadde hatt det.

Vi trener en del så blir mye vask av sokker, undertøy og håndklær (selv om vi kan bruke det samme mer enn 1 gang), i tillegg skifter vi på sengen en dag i uken.

Anonym poster: 146deb9accb3a659726dcdca36e0f463

• Liker 3
Skrevet

Jeg mener du bør vaske det på 60 grader. Sokker får masse bakterier som skaper lukt, og å vaske klærne sine sammen med vanlig tøy på 40 grader som bare er et par grader mer en pisselunka er ekkelt. Dreper ingen bakterier.

• Liker 7
Skrevet

Trusene går på 60 gradersvask sammen med håndklær og/eller sengetøy og andre bomullsklær som tåler 60 grader.

• Liker 2
Skrevet

Trusene går på 60 gradersvask sammen med håndklær og/eller sengetøy og andre bomullsklær som tåler 60 grader.

Her og, har to valg på 60 grader og velger det lengste av de (flekkfjerningsprogram) når det er mange truser i maskinen. Er det kun håndkler tar jeg den korte 60 graderen.

Skrevet

Jeg mener du bør vaske det på 60 grader. Sokker får masse bakterier som skaper lukt, og å vaske klærne sine sammen med vanlig tøy på 40 grader som bare er et par grader mer en pisselunka er ekkelt. Dreper ingen bakterier.

Nettopp :)

• Liker 2
Skrevet

sorry for at jeg kupper tråden her litt. Men tåler truser (type blonder) tørketrommel?

Skrevet

Har lite truser og sokker i hvitt så alt vaskes sammen.

Vasker truser, boxere og sokker på 60 grader, ofte blir det vasket sammen med håndklær. Har heller ingen hvite håndklær.

Bruker ikke tøymykner på undertøy/sokker og håndklær så da går det fint sammen.

Sengetøy vaskes også på 60, men med tøymykner.

Gjest avocadoen
Skrevet

sorry for at jeg kupper tråden her litt. Men tåler truser (type blonder) tørketrommel?

Jeg har gjort det, og de er ihvertfall ikke ødelagte enda. :)

Gjest strykebrett
Skrevet

Her vaskes undertøy sammen med håndklær, vaskekluter og sokker på 60grader. Uansett farger! Man kan jo dele opp i hvitt og farger selvfølgelig, men er ikke så nøye på undertøy. Har dessuten lite som er hvitt.

Samma her. I tillegg går sengetøyet og kjøkkenhåndklærne også inn i samme maskina. Sleger alt i samma vask, har aldri opplevd at ting har farga av. Syns det er lite miljøvennlig og uøkonomisk å sette på maskina med bare litt inni.

Skrevet

Hvorfor unngår noen å vaske undertøy med sengetøy/håndkler egentlig? Synes det er ekkelt eller?

Jeg vasker alt 60 grader sammen, bortsett fra noen mørke sengesett som farger av.

• Liker 2
Skrevet

Jeg vasker også undertøy sammen med håndkler, sokker, sengetøy og kluter. Slenger som regel med t-skjorter i bomull også. Dette vaskes på 60 grader, mens det meste av andre klær vaskes på 40 grader.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vet ikke med blondetruser, men ved et uhell klarte jeg å slenge en blonde BH i tørketrommelen, der smeltet blondene sammen til en klump. Regner med at det er bedre kvalitet på blondetruser enn på blondepyntet BH, though..

Ellers vaskes truser og sokker på 60 grader uten unntak.

Endret av Myrvandrer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...