Gå til innhold

Rens av kåpe

Anbefalte innlegg

Gjest Wilhelmine
Skrevet

Jeg har arvet en utrolig nydelig ullkåpe, som er ca 30 år, men ser ut som ny - er nok lite og pent brukt. Var en veldig dyr kvalitetskåpe den gangen, så jeg gleder meg til at den skal få et nytt liv hos meg! :hoppendeglad:

Likevel har den hengt i en bod i så mange år at den nok bør ta seg en tur på renseri. Har aldri hatt noe plagg til rens før, så bare lurer på hvor mye jeg må regne med å betale for dette? Skjønner jo selvsagt at det er forskjellige priser fra renseri til renseri, men håper jo at det ikke koster mer å rense kåpen enn å kjøpe meg en ny... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg renset min ullkåpe i høst, da betalte jeg 400 kr. :)

Gjest Wilhelmine
Skrevet

Takk for svar! Om jeg får renset den for rundt 500 kroner hadde det vært supert, var litt bekymret for at jeg må ut med tusen kroner +, for da er det brått ikke verdt det.

Men renseriene skal vel også leve, og det hadde de vel ikke gjort om det var billigere å kjøpe nytt enn å rense :)

Skrevet

Ull er til en viss grad "selvrensende", så om den ikke lukter eller har flekker, ser jeg egentlig ikke helt vitsen med å levere den inn?

Gjest Wilhelmine
Skrevet

Har ikke flekker, og stinker ikke, men lukter litt "bod". Nå er den som sagt 30 år og har hengt lenge, så føler det er greit å få den renset.

Har levert den på renseriet i dag, kostet ca 300 kroner, synes det var en veldig bra pris. Så jeg har fått meg en veldig rimelig kåpe uansett - gleder meg til å hente den :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...