Gå til innhold

Vår ''superslanker'' venninne har blitt så fordomsfull!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Føler bare for å få ut litt frustrasjon og kanskje noen av dere har noen innspill å komme med..

Vel, saken er som følger;

Vi er en venninne gjeng på 4jenter. Jeg er yngst og er i slutten av tjueårene, og de andre er i midten av trettiårene. To av de andre har vært bestevenninner siden barneskolealder, mens den tredje ble med i gjengen for ca 10år siden. Jeg har kjent dem i ca 3år nå.

Så har det seg sånn at de to bestevenninnene alltid har vært ganske fyldige, overvektige. Og nå har den ene gått på en slags kur og blitt slank. Dette er vel og bra, og vi andre er superglad på hennes vegne!!

Greia er den at det var ikke bare vekten som forsvant, men også den milde, omsorgsfulle og snille personligheten. Hun har rett og slett blitt ei skikkelig bitch! ( i allefall i mine øyne ).

Jeg møtte henne her om dagen og samtalen gikk som følgende;

Hun; Åååh... Det er så deilig å være slank!!

Meg; Ja, det kan jeg godt forstå. Du må være utrolig stolt, og med all grunn.

Hun; Du skulle bare ha visst. ( pause ) Men jeg synes at .... ( hennes bestevenninne ) også burde ta seg sammen og slanke seg.

Meg; Joda, og det har hun vel også prøvd i mange år nå, men det går litt med babysteps. ( Hun har kne- og ryggskader etter en ulykke + noe stoffproblem problematikk så hun sliter med å gå ned ). Det er jo ikke like lett for henne å trene hardt som kanskje andre kan.

Hun; Tssss.... Det er da bare å ta seg sammen!! Se på meg, jeg er jo helt perfekt. Når jeg kan klare det, så kan alle det!

Meg; Det er vel enklere sagt enn gjort, vi er alle forskjellige vettu.

Hun; Neida, det er bare latskap.

( Kjente at jeg begynte å bli litt provosert på dette tidspunktet, i og med at de to er bestevenninner. Og hun vet så jævlig godt hvor hardt venninna hennes jobber for å gå ned i vekt. )

Meg; Tror nok ikke det er så enkelt...

Hun; Nei, vil man være feit, så blir det vanskelig!! :nei:

Meg; :sjokkert:

Resten av samtalen gikk til overfladiske ting som sko, sminke, klær og sånne ting hu har blitt veldig opptatt av.

Jeg har ikke turt å nevne noe til bestevenninnen hennes, er så redd for å såre henne :(

Hun var også en smule vulgær og ufyselig for et par helger siden når vi hadde venninnekveld. ( Bestevenninnen hennes kunne ikke komme ). Da hun begynte å skryte av hvor mange ONS(!!!) hu hadde hatt i det siste. ''Åh, forrige uke hadde jeg med meg den karen hjem! Åh, guder skal vite hvor deilige han var ( etterfulgt av masse intime detaljer ). Det ble også noen gutter til den uka, men jeg kunne jo fått det dobbelte. De bare elsker meg!! Hvor mange ONS har dere hatt da jenter??

Husker jeg tenkte; Jada, selvom de vil ha sex med deg, så betyr ikke det at du er drømmedame materiale.

Hun begynte også å hinte til at hu synes mannen til bestevenninna si er en ussel tøffel. Og at de var et merkelig par mtp at mannen hennes er godt trent.

Han er en kjekk, sjarmerende, veldig snill, og det jeg kvalifisere som en manne-mann. Han er verdens snilleste og han behandler fruen sin så utrolig pent.

Stemmingen ble litt stille og anspent etter det, noe som hun tilsynelatende ikke merket noe til. Og fortsatte å brette ut om sine nye senge-eventyr.

Jeg og den tredje venninnen ble mildt sagt sjokkerte over oppførselen hennes..

Hun har også gjort mange andre ting som jeg ser på som slemme.

F.eks; Bestevenninnen kjøpte seg en kjole hun var veldig stolt over og synes at hun kledde. Det gjorde vi andre også. Men da måtte hun ( bitchen ) gå å kjøpe en helt lik kjole, bare i mindre str. For så å skryte av hvor pen og sexy hun var, og at den satt så fint på en slank kropp.

Hva er det egentlig med denne dama? Er hun sjalu på bestevenninna si? Hva tenker dere...?

Anonym poster: cb8eb470acf8e91335e2c718b0dd552a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har jo helt rett.. Det handler om latskap... takler man ikke sannheten, bad for you!

• Liker 10
Skrevet

Virker som om den nye boosten i selvtilliten har gått henne til hodet. Om hun alltid har vært overvektig eller vært det i mange år så er det nok første gang på lenge at hun føler seg så bra, og har derfor et stort behov for å opphøye seg selv og få oppmerksomhet selv om det går på bekostning av andre.

Veldig trist for hun har jo vært veldig flink med tanke på vektnedgang, men det er ingen unnskyldning for å oppføre seg som en drittsekk. Det kan godt være at hun ikke er klar over den endrede oppførselen sin, og kommer til å anklage dere for å ikke være glad på hennes vegne dersom dere tar det opp med henne. Er dere heldige så er dette bare en fase som kommer til å gå over når hun får vennet seg til sin nye kropp, men da er kanskje skaden allerede skjedd. I verste fall får dere kutte henne ut.

• Liker 21
Skrevet

Hun har jo helt rett.. Det handler om latskap... takler man ikke sannheten, bad for you!

Det er da ikke latskap når venninnen hennes faktisk trener og spiser sunt!! Hun greier bare ikke å trene like hardt, mtp at hun har skader i knær og rygg. Så hun går ikke like fort ned i vekt...

Anonym poster: bbf9151855f5a80d8fb60ac4e5a61671

• Liker 16
Skrevet

Og du virker bare mega sjalu :fnise:

Kan trøste deg med at det er jeg absolutt ikke ;) Har aldri hatt noe til overs for bitcher. Og hadde du lest tråden, så er det bestevenninna hennes det går på bekostning av, ikke meg.

• Liker 10
Skrevet

det er absolutt ikke sant i alle tilfeller!! jeg må går opp i vekt mye fortere enn vanlige mennesker,jeg må også jobbe mye hardere enn de fleste andre for å gå ned litt i vekt. så jeg kan trene dobbelt så mye som deg. spise dobbelt så sunt. å gå ned under halvparten av det du gjør . å du vil kalle det latskap?

Anonym poster: 6122d640afba0f48e98fb7aaa8a7702a

• Liker 4
Skrevet

Virker som om den nye boosten i selvtilliten har gått henne til hodet. Om hun alltid har vært overvektig eller vært det i mange år så er det nok første gang på lenge at hun føler seg så bra, og har derfor et stort behov for å opphøye seg selv og få oppmerksomhet selv om det går på bekostning av andre.

Veldig trist for hun har jo vært veldig flink med tanke på vektnedgang, men det er ingen unnskyldning for å oppføre seg som en drittsekk. Det kan godt være at hun ikke er klar over den endrede oppførselen sin, og kommer til å anklage dere for å ikke være glad på hennes vegne dersom dere tar det opp med henne. Er dere heldige så er dette bare en fase som kommer til å gå over når hun får vennet seg til sin nye kropp, men da er kanskje skaden allerede skjedd. I verste fall får dere kutte henne ut.

Ja, man kan jo håpe på at det ''går over''. Hun er ( var i allefall ) i bunn og grunn en kjempedame! Veldig sprudlene og omgjengelig. Kjenner henne ikke igjen i det hele tatt.

Vi er som sagt kjempeglad og stolte på hennes vegne, så skjønner ikke dette behovet hennes med å rakke ned på andre. I allefall ikke hennes egen barndomsvenninne.

Skrevet

Rart med det, dette merket jeg på en eksvenninne av meg. Merk når jeg sier eksvenninne. Hun var kjempesnill og omtenksom, koselig og herlig når hun var overvektig. Så gikk hun ned 50kg og ble en skinny bitch av dimensjoner. Vi mistet kontakten etterhvert, hun ble så utrivelig at det var vanskelig å holde på noe vennskap.

I hennes tilfelle var det mangel på bekreftelse og selvtillit, jeg tror hun trodde det skulle komme med vekttapet, men det gjorde ikke det. Høres kanskje litt ut sånn på din venninne også, at hun søker bekreftelse i form av mange ons, hun kjøpte en lik kjole for å få komplimenter, hun skryter av seg selv og sin vektnedgang.. Ikke vet jeg, men det er ikke ok å oppføre seg sånn.

• Liker 8
Skrevet

Men si det til henne! "Vet du, jeg likte den runde versjonen av deg bedre, for den versjonen var ikke overfladisk og full av dritt!!!"

Skrevet

Rart med det, dette merket jeg på en eksvenninne av meg. Merk når jeg sier eksvenninne. Hun var kjempesnill og omtenksom, koselig og herlig når hun var overvektig. Så gikk hun ned 50kg og ble en skinny bitch av dimensjoner. Vi mistet kontakten etterhvert, hun ble så utrivelig at det var vanskelig å holde på noe vennskap.

I hennes tilfelle var det mangel på bekreftelse og selvtillit, jeg tror hun trodde det skulle komme med vekttapet, men det gjorde ikke det. Høres kanskje litt ut sånn på din venninne også, at hun søker bekreftelse i form av mange ons, hun kjøpte en lik kjole for å få komplimenter, hun skryter av seg selv og sin vektnedgang.. Ikke vet jeg, men det er ikke ok å oppføre seg sånn.

Ja, det er kanskje noe i det i dette tilfellet også. Vet at hun har blitt en del mobbet i tenårene. Selvom hun alltid har utstrålt selvtillit, aldri tatt seg selv høytidlig og sånn, så kan det jo hende at hun har holdt mye inni seg.

Skrevet

Men si det til henne! "Vet du, jeg likte den runde versjonen av deg bedre, for den versjonen var ikke overfladisk og full av dritt!!!"

Det er det godt mulig at jeg gjør om hu ikke skjerper seg og endrer holdning snart. Men jeg har en mistanke om at hun vil ty til sjalusi-kortet da, og ikke vil innse sannheten sånn vi ser den.

Skrevet

Hun kan slanke bort vekten, men ikke mindreverdighetskompleksene.

Anonym poster: 0e192b9bcb22e27e338337cfd0083139

• Liker 5
Skrevet

Det virker å være litt typisk det der.. Christine Koht ble jo nesten skilt da hun gikk ned i vekt, fordi hun skiftet personlighet. Hun gikk opp igjen av fri vilje ettersom jeg leste i et intervju tidligere i høst.

• Liker 1
Skrevet

....forundelig hvordan dette misunnelseskortet alltid blir trukket fram i slike diskusjoner...

• Liker 9
Skrevet

TS.

Det vil gå over. Hun vil bli oppføre seg normalt igjen snart, men man blir litt høy på pæra ei stund etter at man har slanket seg mange kilo lettere, men man vil nå bakkekontakt etter en stund.

Skrevet

Det holder tydeligvis ikke for kjærringa å ha blitt slank. Hun får ikke boost nok av det, og "må" trøkke andre ned i søla før det er godt nok for henne. Så enkelt. Hun skal ikke bare ha oppmerksomhet - hun skal ha grenseløs beundring.

Hun har dårlig selvtillit, ja, men det er ingen unnskyldning. Den kommer bare til å innhente henne en dag, når hun oppdager at andre ikke legger like stor vekt på "bragden" hennes som hun selv gjør. Det er nok denne bekreftelsen hun søker, et bevis på at slankingen var det som skulle til - men det kommer aldri til å bli nok for henne, fordi selvtillit stikker mye dypere enn kropp og utseende.

Hun har bare ikke oppdaget det enda. Men det vil hun en dag, når nedturen kommer. Om hun skjønner det da gjenstår jo å se, det er ikke alle som er villige til å ta den tunge jobben vet du :)

• Liker 6
Skrevet

Det virker å være litt typisk det der.. Christine Koht ble jo nesten skilt da hun gikk ned i vekt, fordi hun skiftet personlighet. Hun gikk opp igjen av fri vilje ettersom jeg leste i et intervju tidligere i høst.

....forundelig hvordan dette misunnelseskortet alltid blir trukket fram i slike diskusjoner...

Oi, såpass.

Føler at sjalusi/misunnelsekortet blir veldig misbrukt i enkelte diskusjoner. Det er jo absolutt ikke det det handler om i dette tilfellet. Men at hun har endret personlighet, er jo ikke selve vektnedgangen som er issuet.

• Liker 1
Skrevet

Men TS du kan jo stikke i henne bittelitt og spørre om puppene hennes er der fremdeles etter slanking og om hun skal begynne på p-pillene igjen nu som hun har blitt så slank.

Skrevet

TS.

Det vil gå over. Hun vil bli oppføre seg normalt igjen snart, men man blir litt høy på pæra ei stund etter at man har slanket seg mange kilo lettere, men man vil nå bakkekontakt etter en stund.

Håper da det! :) Så spørs det jo hvor lenge denne vektnedgangen hennes varer også da, siden hun har spist sånn pulver. Er ikke det veldig sånn jojo-slanke-effekt? Man må jo endre livsstil totalt om det skal vare vil jeg tro.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...