AnonymBruker Skrevet 29. november 2012 #1 Skrevet 29. november 2012 Anonym poster: ca24e6d697a2251962b95f5e33b05619
amonyn Skrevet 29. november 2012 #2 Skrevet 29. november 2012 Forhånd, hehehe. Nei, du får nok ikke ta eksamen på forhånd. Tok fremmedspråkeksamen forrige mandag, og da brukte jeg data. Du kan også skrive på papir. 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2012 #3 Skrevet 1. desember 2012 Forhånd, hehehe. Nei, du får nok ikke ta eksamen på forhånd. Tok fremmedspråkeksamen forrige mandag, og da brukte jeg data. Du kan også skrive på papir. Ja ja, det var en skrivefeil amonyn. Jeg mente ''for hånd''. Årsaken til at jeg spør om dette er at jeg også hadde eksamen på mandag (i et annet fag) og de nevnte at man får ikke lov til å lade pcn... Anonym poster: ca24e6d697a2251962b95f5e33b05619
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2012 #4 Skrevet 1. desember 2012 Det er forskjell fra fylke til fylke. Spør privatistkontoret. Anonym poster: 5ea9e9ee3d3b15ef6da77900a6e1bfcc
amonyn Skrevet 1. desember 2012 #5 Skrevet 1. desember 2012 Strengt tatt skal pc være lov uansett hvor du tar eksamen. Er skikkelig irritert på fylkeskommunen her, som sier at man ikke kan bruke pc på realfagseksamen. Mange av oppgavene er jo laget med tanke på en informasjonsteknisk løsning. For ikke å snakke om hvor urettferdig det er at man har forskjellige muligheter. F.eks. tok jeg eksamen i engelsk for et par år siden, på Sørlandet. Jeg skrev på pc, hadde hele Wikipedia som hjelpemiddel (pluss masse andre nettsider, ordbøker og bøker). Samtidig sitter elevene i Sør-Trøndelag med fysisk ordbok og må skrive på papir.
Chloe- Skrevet 1. desember 2012 #6 Skrevet 1. desember 2012 (endret) Strengt tatt skal pc være lov uansett hvor du tar eksamen. Er skikkelig irritert på fylkeskommunen her, som sier at man ikke kan bruke pc på realfagseksamen. Mange av oppgavene er jo laget med tanke på en informasjonsteknisk løsning. For ikke å snakke om hvor urettferdig det er at man har forskjellige muligheter. F.eks. tok jeg eksamen i engelsk for et par år siden, på Sørlandet. Jeg skrev på pc, hadde hele Wikipedia som hjelpemiddel (pluss masse andre nettsider, ordbøker og bøker). Samtidig sitter elevene i Sør-Trøndelag med fysisk ordbok og må skrive på papir. Det står jo ganske klart og tydelig på første side i eksamensheftet hvilke hjelpemiddel som er tillatt. Rart de kan vurdere det så forskjellig fra sted til sted. Endret 2. desember 2012 av Chloe-
amonyn Skrevet 2. desember 2012 #7 Skrevet 2. desember 2012 Det står jo ganske klart å tydelig på første side i eksamensheftet hvilke hjelpemiddel som er tillatt. Rart de kan vurdere det så forskjellig fra sted til sted. Ja. Står også på Udir sine sider at hjelpemidler blir bestemt sentralt, for sentralt gitt eksamen: "Utdanningsdirektoratet fastset kva for hjelpemiddel som er tillatne i kvart fag ved sentralt gitt eksamen." Da synes jeg det er merkelig at skolen eller fylkeskommunen kan forandre på dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå