Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får bare ikke den episoden ut av hodet som jeg så her om dagen! En 15-åring fra Drammen som hadde brukt 12 000,- på klær og sminke en vanlig måned...

Når hun overtok økonomien brukte hun bare 6000,- og foreldrene synes hun var flink!!!

Hun virket som en søt og omtenksom jente, og jeg lurer på hvor vanlig dette er?

Jeg synes det nærmest er et svik mot barna å ikke lære dem hvor mye penger er verdt, for en dag står de jo der og skal ha styr på normale utgifter! De kommer til å få sjokk! De må jo endre livsstil totalt, med mindre foreldrene gir dem penger resten av livet, og det er heller ikke særlig lurt, for da blir jo barna rimelig kunnskapsløse!

Er det bare jeg som synes dette er heeeelt sinnsykt???

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med du. Så ikke episoden, men 6000 kroner på klær en måned er fortsatt ufattelig mye, og ganske unødvendig i de fleste tilfeller.

• Liker 1
Skrevet

Jeg så den episoden, jeg også, og satt og gapte mesteparten av tiden fordi jeg ble så satt ut av hvor lett hun tok styringen ved å sitte med pengene som en liten prinsesse. Jeg syntes det var usselt av henne å ikke handle inn skikkelig mat til foreldrene, men til seg selv skulle hun ha annen mat, ja... Det virket som om hun hadde det sååå fælt fordi hun ikke hadde like mange privilegier som sine foreldre... Men regningene syntes hun det var noe dritt å betale! Ja, slik er det når man er mer opptatt av sine rettigheter enn sine plikter.

Jeg er usikker på hvor mye jenta har lært, men jeg tror hun vil klare seg fint fordi hun er målrettet som person. Dessuten lot hun pengene som var til overs, gå til en peis som alle kunne ha glede av. Det var positivt:)

• Liker 4
Skrevet

Det skal dog sies at 5-6000 av de 12 000 hun brukte mnd før, inkluderte også kostnader av hesten, dette kom ikke med på tv. Men, likevel! 5000 i lommepenger er latterlig mye

Anonym poster: 3b02b1d6dfe4add1c1d701a4c65d9a04

• Liker 3
Skrevet

Det er jo ikke rart om dagens ungdommer går på en smell når de lytter hjemmefra.

• Liker 3
Gjest badeand1
Skrevet

Sånne mennesker blir jeg kvalm av. Æsj. Glad jeg ikke så det for jeg blir så provosert. :fnise:

• Liker 4
Skrevet

Sånne mennesker blir jeg kvalm av. Æsj. Glad jeg ikke så det for jeg blir så provosert. :fnise:

Jeg blir kvalm av fattige mennesker.

Anonym poster: 49c9b050bb1ff90db70c9b930e4117ba

• Liker 6
Gjest badeand1
Skrevet

Takk for informasjonen. :blomst:

• Liker 7
Skrevet

Hun velger å kalle det å gi dem 800kr hver i måneden "payback" som om hun mener at det hun får allerede er alt for lite. Herregud :P

• Liker 8
Gjest Badebuksa
Skrevet

Jeg blir litt provosert. Det virker som hun ikke har særlig respekt for foreldrene sine egentlig. Og hun gir, som den over skriver, 800 kr i mnd i lommepenger for å ta igjen. Men moren sa jo at hun også, i tillegg, for 200 kr annenhver dag, og spurte om de også skulle få det. Nei, det skulle de ikke.

Og hun kjøper billig mat til dem, men setter av masse penger til seg selv for å SHøpe klær osv.

De kjøpte mat til moren, og sa "den ville jeg aldri spist, nei, ikke jeg heller". Hvorfor kjøper hun noe hun mener er ekkelt til sin egen mor?

Håper hun ser det når hun blir eldre og skammer seg

• Liker 10
Skrevet

Faen for en drittunge. Kjøpe billig driittmat til foreldrene mens hun selv går ut å spiser på restaurant. Foreldrene har feilet dypt i oppdragelsen der! En femtenåring som får over 5000 i mnd i lommepenger. Er det normalt?

• Liker 11
Skrevet

Og relevansen i ditt innlegg er?

• Liker 4
Skrevet

"Det har vært mye pannekaker, tomatsuppe og ferdigreier,men det gjør liksom ikke meg noe for jeg er ute å spiser uensett" Hadde jeg vært foreldrene hadde hun ikke fått en krone i lommepenger den neste mnd også kunne jentungen selv spist billigbrød og tomatsuppe i en mnd mens forelderene stakk på restaurant.

• Liker 5
Skrevet

Jeg er enig med dere - syns foreldrene kunne lært henne en ting eller to om omtanke.

• Liker 2
Skrevet

Og relevansen i ditt innlegg er?

Skjønte ikke poenget med å bli kvalm av slike mennesker, så da ville jeg bare dele mitt syn om hvem jeg ser på som kvalme ;)

Skrevet

Foreldrene skryter henne opp i skyene, men så har de spart pengene fordi de selv har spist tomatsuppe i en mnd mens drittungen har spist svære burgere... Ja flott jobba drittungen!

• Liker 1
Skrevet

"Det har vært mye pannekaker, tomatsuppe og ferdigreier,men det gjør liksom ikke meg noe for jeg er ute å spiser uensett" Hadde jeg vært foreldrene hadde hun ikke fått en krone i lommepenger den neste mnd også kunne jentungen selv spist billigbrød og tomatsuppe i en mnd mens forelderene stakk på restaurant.

helt enig med deg

hun nevnte hele tiden at hun fikk bare 800kr

men hun hadde brukt/fått 120 00 førrige måned..

synes hun var bortsemt og det er foreldrenes feil

Anonym poster: 62ca84f2d8536ddf36c849633b8f6136

Skrevet

Hun fikk 800 + 200 kr annenhver dag. Det blir 3800 i lommepenger + at foreldrene gir henne mye penger til klær utenom. Han hadde jo fått 12 000 til klær mnd før. Herreguuud!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...