Gå til innhold

Har du noen gang blitt oppfordret til å søke en jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså av bedriften som ansetter? Hvordan gikk det?

Jeg ble oppfordret av leder et sted til å søke, og er nå fryktelig spent på intervjuet til uka :) Vet bare at jeg er en av fem av åtti som kom til intervju..

Anonym poster: 051c813733e6de5efd45e368a531338b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, ble oppfordret senset i forige uke, dette er 3 gangen..... synes det er litt rar egentlig siden jeg hit til ikke har fått noen av de stillingene jeg har søkt på :/

Lykke til, håper du får jobben :)

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Ja. Jeg jobba som vikar den bedriften jeg er i nå. Etter en stund kom sjefen til meg å sa at de skulle lyse ut en fast stilling i en annen avdeling, og oppfordret meg til å søke. Det gjorde jeg, og jobben ble min :)

Skrevet

ja, ble oppfordret til å søke en jobb. Leverte søknad og cv og ventet veldig spent i et par uker, siden de sa de kunne tenke seg en som meg der, og jeg ble lovet intervju. Fikk også beskjed av den andre eieren at jeg var den mest aktuelle, de måtte bare få en åpning til meg. Uker ble til måneder, og til slutt fikk jeg beskjed om å smøre meg med tålmodighet, for jeg var veldig ønsket, men de hadde ikke noe ledig nå.

Et halvt år senere forsto jeg at det sansyneligvis ikke ble noe, og en dag så jeg en bekjent av meg som ikke har halvparten av erfaringen og interessen for yrket sto der, og eg hørte aldri noe. Aldri vært så skuffet før, hadde så utrolig lyst på den jobben, og jeg vet jeg hadde passet godt der. :( Og skjønner ikke hvorfor de gav meg intrykk av at jeg omtrendt hadde fått jobb, ble lovet intervju og var veldig ønsket, når det ikke skjedde noe i ettertid. :(

Anonym poster: b66b12f66ab660355e0bc1471ffc5594

Skrevet

Omtrent ukentlig. Men akkurat nå har jeg det supert der jeg er.

Skrevet

Ja.

Fikk også stillingen. Usikker om det var noe direkte fortrinn siden selve prosessen og evalueringen ble gjort av andre, men men. Var i alle fall bra å bli informert om stillingen.

Skrevet

Ikke akkurat - men en gang gikk jeg inn i på en kafé og gikk ut med jobbtilbud (og en nydelig kaffe)

Den første jobben jeg hadde - kom det inn en kunde som mente at jeg var for "serviceinnstilt, imøtekommende og kunnskapsrik" - til å bare stå i en kassejobb - så han ville ansette meg som mellomleder i firmaet sitt.

Blir du oppfordret til å søke en jobb - så gjør det :)

Gjest energibånd
Skrevet (endret)

Jeg har blitt oppfordret til å søke sommerjobb i flere bedrifter, og nå i sommer fikk jeg tilbud om en bra sommerjobb, men takket nei da jeg ville jobbe i hjembyen min.

Lykke til TS, håper du får jobben.

Endret av s-quark
Skrevet

Ja:-) men søkte ikke.

En lederjobb og en rådgiverjobb. Første gang ble jeg veldig smigret og tenkte vel egentlig at jeg ville fått jobben hvis jeg søkte. Nå som jeg er leder selv vet jeg at jeg godt kunne oppfordret dyktige folk til å søke jobber hos meg, uten at det betydde annet enn at jeg ville ansatt den best kvalifiserte.

Anonym poster: 5432bf32fcedcabb3d6e8a76a4005128

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...