AnonymBruker Skrevet 29. november 2012 #1 Skrevet 29. november 2012 Jeg har fått en penicillinkur og en sykmelding hele denne uka. Var dårlig de første dagene, men nå føler jeg meg helt frisk. Det er jo deilig å ha fri, men jeg får også litt dårlig samvittighet fordi jeg ikke er på jobb. Det er satt inn vikar for meg, så arb.giver må ut med dobbel lønn disse dagene. Dette betyr også at ingen av mine kolleger må strekke seg lengre fordi jeg er borte. Det kjennes bra, men det økonomiske plager meg litt. Hva tenker dere? Er det uetisk å være hjemme når man føler seg frisk? Eller er det bare rett og rimelig å gjøre som legen anbefaler? Anonym poster: b8b4fab6d56d9791d49fea9777398517
Gjest Skrevet 29. november 2012 #2 Skrevet 29. november 2012 Om arbeidsgiver har fått inn vikar for deg ut uken ville jeg holdt meg hjemme. Er lett å få dårlig samvittighet, men det er ikke uetisk å bli hjemme om legen har sykemeldt deg ut uken og du går på penicilin :-) Prøv å slapp av og ikke tenk på jobben!
student86 Skrevet 29. november 2012 #3 Skrevet 29. november 2012 Jeg har fått en penicillinkur og en sykmelding hele denne uka. Var dårlig de første dagene, men nå føler jeg meg helt frisk. Det er jo deilig å ha fri, men jeg får også litt dårlig samvittighet fordi jeg ikke er på jobb. Det er satt inn vikar for meg, så arb.giver må ut med dobbel lønn disse dagene. Dette betyr også at ingen av mine kolleger må strekke seg lengre fordi jeg er borte. Det kjennes bra, men det økonomiske plager meg litt. Hva tenker dere? Er det uetisk å være hjemme når man føler seg frisk? Eller er det bare rett og rimelig å gjøre som legen anbefaler? Anonym poster: b8b4fab6d56d9791d49fea9777398517 Det er en grunn til at legen har sykemeldt deg ut uken. Det er dessuten mange som ikke fullfører penicillinkuren fordi de føler seg friske - men så blir de rammet av sykdom kort tid etter... Så bare slapp av, det er ingenting å ha dårlig samvittighet for 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2012 #4 Skrevet 29. november 2012 I noen tilfeller skal du holde deg hjemme, i andre tilfeller skal du gå på jobb når du blir frisk.Legene vet ikke hvordan hver enkelt av oss reagerer på medisin, og hvor fort frisk vi blir. Derfor får nok de fleste i ditt tilfelle en ukes sykmelding. Noen trenger 3-4 dager, andre mer.Jeg går på jobb når JEG kjenner meg frisk (stort sett), og liker bedre å bruke av mine 24 egenmeldingsdager enn alt styret med sykmelding. Anonym poster: 3cadc4f9e6055b709e6098b1f8438692
Jane F. Skrevet 29. november 2012 #5 Skrevet 29. november 2012 Det kommer an på hvilken type jobb du har. Om man jobber på kontor er det ikke så farlig å jobbe men siden du har fått penicilin ville jeg holdt meg hjemme om jeg har en fysisk jobb eller jobber med folk. Kroppen brytes tross alt ned når man tar penicilin.
Lucid Skrevet 30. november 2012 #6 Skrevet 30. november 2012 Jeg ville ha valgt å bli hjemme. Kroppen din har bare godt av å slappe av litt. Som oftest så trenger kroppen gjerne litt tid til å komme seg etter sykdom, uavhengig av om du føler deg frisk. Så det er bedre at du bruker de dagene du har nå i stedet for å få tilbakefall senere Og jeg kan med 80% sikkerhet si at det økonomiske ikke er et problem. De fleste arbeidsplasser har en egen ordning for sykemeldinger.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2012 #7 Skrevet 30. november 2012 Du scorer store bonuspoeng hos arbeidsgiver om du kommer tilbake før tiden. Det viser engasjement og ansvar for arbeidsplassen. Forutsetningen er selvsagt at du er frisk. Gå tilbake på jobb, du vil garantert ikke angre! Anonym poster: 31ece453bb7674f3553694d0aa6dc234
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå