Gå til innhold

Iphone 5 med abonnemang

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som er smarte ( smartere enn meg? ) og skjønner seg på dette med abonnement etc etc?

Jeg har klart og knuse skjermen på min nåværende Iphone :( Og trenger en ny.. Men, jeg har aldri skjønt meg på dette med abonnement, og de gangene jeg har gått i butikk har jeg alltid gått ut igjen med det dyreste alternativet.

Er det noen som kan hjelpe meg?

Jeg vil som sagt ha det billigst mulig, men bruker en god del sms+data i måneden.

:blomst:

Endret av Auroressa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står alltid totalpris med abonnement nederst med liten skrift. Se på den prisen og om bruken din passer inn med abonnementets vilkår så du ikke bruker mer.

Anonym poster: 86037d777426ef90a82d6b35d2c44c28

Skrevet

Jeg fant den uten bindingstid på netonnet til 5190,- men er det billigere enn med bindigstid? går ikke det egentlig litt opp i opp med hva et vanlig abonnement ved siden av koster?

Noen som vet om man kan få den billigere uten abonnement eller om det er det billigste?

Skrevet

Det kommer jo helt an på hva du bruker i mnd, Auroressa. Om du kjøper deg en telefon uten binding vil jo tellerskritt, sms og data komme i tilegg. I løpet av året er det ikke sikkert det blir billigere kontra en telefon med binding og inkluderte ringeminutter, sms og data i abbonementet. Om du gir en liten pekepinn på mobilbruket ditt er det lettere å sette opp ett regnestykke for å finne ut hva som lønner seg for deg.

• Liker 1
Skrevet

Får ikke opp XXL-abonnementet jeg. Men om du tar utgangspunkt i Folkepakka Tale til 299,- i mnd blir det 8800,- i året med mobilen uten binding i fra NetonNet. Bruk den summen når du sammenligner totalprisen med de andre leverandørene som tilbyr mobilen med abonnenment :-)

Skrevet

Og 1 GB databruk sier meg.. lite ?

Skrevet

Se litt på hvor mange timer du prater i telefonen i mnd. Det Fastpris M abonnementet til Netcom inkluderer kun 400 minutter i forhold til det tidligere nevnte i fra OneCall som inkluderte 5000 minutt. Ringer du veldig lite og i tillegg betaler for Spotify kan det Netcomabonnementet lønne seg. Men du skal ikke mange minuttene over de inkluderte 400 i mnd før vinninga går opp i spinninga... :-)

Skrevet

Du får jo dette hos netcom ;

L-126X84.png

Fastpris L iPhone 1 kr.

Fastpris L har inkludert innhold tilpasset deg som bruker telefonen mye. Med alle Fastpris abonnement kan du ringe uten tillegg i norden. Pris etter 12 mnd er 349,- (prisliste)

Varepris 1,- Månedspris

info_14x14.png 759/349,- Minuttpris 1200 MIN inkl SMS 1200 SMS inkl MMS 1,99 Data/MB 1 GB inkl Startpris 0,- på inkl Minste totalpris* 9109,-

Skrevet

Du får jo dette hos netcom ;

L-126X84.png

Fastpris L iPhone 1 kr.

Fastpris L har inkludert innhold tilpasset deg som bruker telefonen mye. Med alle Fastpris abonnement kan du ringe uten tillegg i norden. Pris etter 12 mnd er 349,-

Varepris 1,- Månedspris

info_14x14.png 759/349,- Minuttpris 1200 MIN inkl SMS 1200 SMS inkl MMS 1,99 Data/MB 1 GB inkl Startpris 0,- på inkl Minste totalpris* 9109,-

Det er vel uten Spotify? Ser det koster 9709,- som minstepris med

Fastpris L+ m/Spotify iPhone 1 kr.

Skrevet (endret)

Ops, du har rett, beklager, blir jo en helt annen pris da, nemlig denne ; Fastpris L+ m/Spotify iPhone 1 kr. 1200 MIN inkl 1200 SMS inkl 1,99 0,- på inkl 1,6 GB inkl 9709,- info_14x14.png 809/399,- 1,-

Kjøp

Vel kanskje man får være smart og bare vente til man har råd og kjøpe den uten abonnement. Blir vel om typ et halvt års tid , er så mye annet av utgifter om dagen :(

Takk for svarene hvertfall! Får bare vente og se litt nærmere på det .

Endret av Auroressa
Skrevet

Synes det beste her hadde vært å kjøpe den uten abonnement og heller valgt OneCall. Så kan du avgjøre senere om du gidder å betale for Spotify hver mnd :-)

Skrevet

Ja tenker det jeg og :-) men da må jeg vente kanskje et halvt år før jeg får muligheten, men mobilen min er litt levbar enda, så holder vel ut :)

Skrevet

Slik regner du ut hvilket abo du trenger;

Hvor mange minutter ringer du ca i gjennomsnitt hver dag?

1 - 5 min pr dag = 150 - 200 min mnd

5 - 15 min dag = 200 - 500 min mnd

15 - 30 min dag = 500 - 1000 min mnd

30 - 40 min dag = 1000 - 1200 min mnd

40 - 60 min dag = 1200 - 1800 min mnd

60 - 120 min dag = 1800 - 3000 min mnd

osv. Det samme gjør du med sms. Mb må du ta litt på følelsen. Men du kan få en grei oversikt ved å tenke at 1 mb tilsvarer ca 1 min med youtube streaming.

Når du har funnet det rette abo'et til deg kan du tenke på å kjøpe tlf. Men når du sammenligner prisene må du ikke la deg "lure" av de telefonene som koster 1 kr. Hvis det er f.eks iphone 5 det er snakk om så vil da månedsprisen naturlig nok bli høyere for å jevne ut beløpet. Alle operatører er ute etter å tjene penger. Normal totalpris på iphone 5 ligger på rundt 6000 - 9000 med abo.

Anonym poster: e216ccdca2c8aa0dd9af4e29904ef035

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...