Gjest Gjest Skrevet 29. november 2012 #1 Del Skrevet 29. november 2012 Så skjedde det utenkelige med oss ... Gutten på 9 fikk ifjor iPad til jul ....! Jeg vet jeg har meg selv å takke, han visste koden min - og har gjennom ett helt år brukt 17000 kr på å kjøpe spill og ting inni disse spillene . Jeg er såååå lei meg og sint !!! Han må mest sannsynlig ha visst om at han gjorde dette .... Likevel ikke forstått omfanget av HVOR mye penger han har ødslet bort ...! Det er vel ingen vits i å gråte over spilt melk men gråter likevel :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. november 2012 Populært innlegg #2 Del Skrevet 29. november 2012 kan ikke fatte hvorfor en gutt på 9 har ipad. i mine øyne er det helt sykt. Anonym poster: bc0cc4c71a20905aff00573fceb3ce14 64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildy Skrevet 29. november 2012 #3 Del Skrevet 29. november 2012 Eh.... du gir en niåring tilgang til å kjøpe uten at du har kontroll på hva og hva det koster? Hva hadde du ventet? 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
redchilli Skrevet 29. november 2012 #4 Del Skrevet 29. november 2012 Du har deg selv å takke... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2012 #5 Del Skrevet 29. november 2012 Ja jeg har muligens vært naiv, men at en 9 åring bruker iPad er ikke sååå uvanlig .... Og da jeg sa at jeg må godkjenne alt de kjøper trodde jeg oppriktig på han da han sa han skulle det ...!! DET har kostet meg dyrt ja .... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hergensheimer Skrevet 29. november 2012 #6 Del Skrevet 29. november 2012 Ser liten grunn til...og har enda mindre sympati for "hva hadde du ventet?"-uttalelser. Lite hensikt i det å måtte gni det inn på den måten. JA!. Nå er du klokere. Vi vet at du vet det, og du vet at vi vet at du vet det. Så...hvorfor bruke tid på dill om det?. Nei! Ikke ta fra ham ipaden. JA! Sett ned et heftig regime på ipaden! Et helvetes heftig regime. Lykke til. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2012 #7 Del Skrevet 29. november 2012 Hvordan har du klart å unngå å oppdage det på 1 år? Det må jo ha kommet regninger, evt purringer etterhvert? Anonym poster: b5c1646393f450f3bd286414166d1e90 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillah Skrevet 29. november 2012 #8 Del Skrevet 29. november 2012 Men tok det deg 11 måneder å finne ut at han har brukt så mye penger?? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2012 #9 Del Skrevet 29. november 2012 Det trekkes automatisk fra kontoen .... Jeg betaler regningene mine men pleier ikke å gå igjennom kontoutskriftene ....:-(( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gressløk Skrevet 29. november 2012 #10 Del Skrevet 29. november 2012 En 9-ring kan ikke forstå omfanget av sånt. Har han tilgang til din apple-konto som du har knyttet til ditt bankkort, så er det ikke så rart at han ikke forstår hvordan dette henger sammen. Det er ikke alltid det er like lett å skjønne hva som koster penger eller ikke, heller. Er jo ikke lenge siden det var en sak i vg om en gutt som hadde brukt mange titusener av morens penger på gulrøtter og tomater i et smurfespill. Han trodde han betalte med lekepenger i spillet. Men uansett, hvordan klarte du å ikke merke at dette gikk ut av kontoen din i løpet av et år? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hergensheimer Skrevet 29. november 2012 #11 Del Skrevet 29. november 2012 Jeg bare begriper ikke hvorfor en må kaste borte tid på "anklager". En kan jo prøve, et øyeblikk, å anta at trådstarter er fornuftig nok til ha tatt absolutt alle de der mentale runddansene som det inviteres til at hun må ta igjen. Herregud, hun er ikke dum i hodet....alt det dere sier vet hun. Det er vel bedre med å prøve å ta en "hva gjør man nå?"-vinkling?? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inx Skrevet 29. november 2012 #12 Del Skrevet 29. november 2012 Oi, det var mye penger han har brukt. Det ville blitt lite julegaver og bursdagsgaver i et par år om det var mitt barn 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2012 #13 Del Skrevet 29. november 2012 Dette har du sikkert tenkt på selv også, men det er hvertfall lurt å gi han en egen itunes-konto uten kort knyttet til seg. Deretter kjøper du evt. gavekort som kan fylles på kontoen, f.eks 100 krslik at han har en viss sum han kan bruke over en tid. Når denne summen er brukt opp, så får han ikke kjøpt noe på så så mange måneder som er igjen før han kan få et nytt. Da forstår han vel mer "verdien" av det. Anonym poster: 8c93054bdeed652f95dc7c37680bc1cb 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 29. november 2012 #14 Del Skrevet 29. november 2012 Oi, det var mye penger han har brukt. Det ville blitt lite julegaver og bursdagsgaver i et par år om det var mitt barn Hvorfor det? Om du hadde vært TS, hadde du lagret bankkorte ditt og gitt det til en 9 åring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hergensheimer Skrevet 29. november 2012 #15 Del Skrevet 29. november 2012 Dette har du sikkert tenkt på selv også, men det er hvertfall lurt å gi han en egen itunes-konto uten kort knyttet til seg. Deretter kjøper du evt. gavekort som kan fylles på kontoen, f.eks 100 krslik at han har en viss sum han kan bruke over en tid. Når denne summen er brukt opp, så får han ikke kjøpt noe på så så mange måneder som er igjen før han kan få et nytt. Da forstår han vel mer "verdien" av det. Anonym poster: 8c93054bdeed652f95dc7c37680bc1cb Fornuftig løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inx Skrevet 29. november 2012 #16 Del Skrevet 29. november 2012 Hvorfor det? Om du hadde vært TS, hadde du lagret bankkorte ditt og gitt det til en 9 åring. Muligens det kommer ann på hvordan jeg så på barnet mitt sitt modenhetsnivå og vi gjorde en avtale om at han/hun må spørre om lov, samt forklare at dette er ekte penger. Ser ikke at barnet da tar skade av å se at det har konsekvenser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hergensheimer Skrevet 29. november 2012 #17 Del Skrevet 29. november 2012 Hvorfor det? Om du hadde vært TS, hadde du lagret bankkorte ditt og gitt det til en 9 åring. Igjen...Kan man forsiktig anta at trådstarter har gjort seg disse tankene på egen hånd, om enn litt for sent, og la være å dvele med feil, og heller fokusere på et "hva nå da...?", i stedet for å velte seg rundt i det utrolig opplagte? Hun....eller han? er aldeles praktfullt klar over dette, og en kan jo prøve å formode at disse tankene allerede er tatt? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2012 #18 Del Skrevet 29. november 2012 Ja selvfølgelig har jeg alle disse tankene selv.... Jeg er fortvilt over hele situasjonen og vet ikke helt hvordan jeg skal gripe det an.... Han har blitt forklart dette med spill og penger -og jeg var altså dum nok til å tro at det gikk an og at han forsto ...! Lite sannsynlig at jeg får pengene igjen noensteds og. Vet det!! Jeg oppdaget ikke dette fordi på 11 mnd har jeg ikke sjekket utskriftene - jeg betaler regningene mine og logger ut ...!! Skikkelig usmart. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre for at han skal forstå rekkevidden av dette .... Har bestemt ikkeno iPad på 6 mnd og justin bieber konsert kan han glemme og alle sparepengene tar jeg nå ( 1200kr) .... Er ikke noe skrikemennesket så kommer ikke til å hyle og rope ... Men betyr ikke at dette er ikke er noe å skrike for - for det er det !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nebel86 Skrevet 29. november 2012 #19 Del Skrevet 29. november 2012 (endret) Ja selvfølgelig har jeg alle disse tankene selv.... Jeg er fortvilt over hele situasjonen og vet ikke helt hvordan jeg skal gripe det an.... Han har blitt forklart dette med spill og penger -og jeg var altså dum nok til å tro at det gikk an og at han forsto ...! Lite sannsynlig at jeg får pengene igjen noensteds og. Vet det!! Jeg oppdaget ikke dette fordi på 11 mnd har jeg ikke sjekket utskriftene - jeg betaler regningene mine og logger ut ...!! Skikkelig usmart. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre for at han skal forstå rekkevidden av dette .... Har bestemt ikkeno iPad på 6 mnd og justin bieber konsert kan han glemme og alle sparepengene tar jeg nå ( 1200kr) .... Er ikke noe skrikemennesket så kommer ikke til å hyle og rope ... Men betyr ikke at dette er ikke er noe å skrike for - for det er det !! Synes dette var å gå veldig hardt ut på en 9 åring som ikke forsto konsenkvensene av det han har gjort! Han kan vel ikke vite verdien av penger, og ingen 9 åringer gjør slikt for å være slem! Endret 29. november 2012 av Nebel86 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inx Skrevet 29. november 2012 #20 Del Skrevet 29. november 2012 Synes dette var å gå veldig hardt ut på en 9 åring som ikke forsto konsenkvensene av det han har gjort! Han kan vel ikke vite verdien av penger, og ingen 9 åringer gjør slikt for å være slem! Sorry, men 9 åringer forstår ting og at det vil ha følger, den eneste grunnen til at de ikke gjør det er i så fall at foreldrene tror de gjør barnet godt ved å ikke la alvorlige ting få noen konsekvenser. Barnet blir jo fortsatt forsørget, men det blir lite eller ingenting av de ekstra godene en periode, 17 000 er mye penger og det må 9 åringen forstå. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå