Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min fortalte meg at hun føler seg så ensom, at hun ikke har noen venninner som hun kan være med på fritiden og sånt. De hun har er hun kun med på skolen, for de har veldig ulike interesser ellers. Hun er jo med meg og mine venner når vi gjør ting, men hun ville ha sine egne sa hun. Noe jeg godt forstår, hun er en ganske stille og sjenert jente, men er helt toppers når man blir kjent med henne. Vil så gjerne hjelpe henne, noen som har noen tips?

Anonym poster: c26890e3af27699b22b59efd77435f47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjæresten min fortalte meg at hun føler seg så ensom, at hun ikke har noen venninner som hun kan være med på fritiden og sånt. De hun har er hun kun med på skolen, for de har veldig ulike interesser ellers. Hun er jo med meg og mine venner når vi gjør ting, men hun ville ha sine egne sa hun. Noe jeg godt forstår, hun er en ganske stille og sjenert jente, men er helt toppers når man blir kjent med henne. Vil så gjerne hjelpe henne, noen som har noen tips?

Anonym poster: c26890e3af27699b22b59efd77435f47

Foreninger/lag er alltids greit å ty til for bli kjent med nye.

Ellers er www.aktivitetsvenner.no en koselig nettside man kan registrere seg på, der man kan bli kjent med folk via felles interesser. Kanskje den siden kan være noe for henne:)

Skrevet

Har hun ingen gamle veninner hun kan ta opp kontakten med? Jeg var ensom og små deprimert tidligere. Når jeg ble singel bestemmte jeg meg for at slik skal jeg ikke ha det lengre. Jeg har hatt masse venner tidligere menn mange av dem hadde jeg mistet kontakt med. Det er mye lettere for henne å ta opp kontakt med gamle veninner enn å finne nye ( synes jeg ivertfall) Forstår henne veldig godt, det er viktig med en egen vennekrets. Om hun ikke har gamle venninner og hun ikke klaffer med noen på skolen så ville jeg ha prøvd å deltatt på en form for aktivitet der en kan treffe likesinnede mennesker:)

Skrevet

Det er mange som sliter med å finne venner! Når man flytter for å studere, begynner i ny jobb osv. mister man gjerne de gamle og det er ikke barebare å få seg nye ordentlige venner. Du må nok bare støtte henne :) Ta henne med ut, plutselig møter hun noen via dine venner, på en fest eller noe. Oppmuntre henne til å prøve å bli litt bedre kjent med klassekameratene, ofte blir man gode venner rett og slett fordi man tilbringer mye tid ilag, man lærer og godta personer på godt og vondt selv om man i utgangspunktet ikke så hverandre som vennskapspotensiale! Oppmuntre henne til at hun kan invitere de hjem når hun vil, at hun må gi folk flere sjangser :)

Anonym poster: 6c1ce065f34cedb75ecaf0855abafba1

Skrevet

Det er mange som sliter med å finne venner! Når man flytter for å studere, begynner i ny jobb osv. mister man gjerne de gamle og det er ikke barebare å få seg nye ordentlige venner. Du må nok bare støtte henne :) Ta henne med ut, plutselig møter hun noen via dine venner, på en fest eller noe. Oppmuntre henne til å prøve å bli litt bedre kjent med klassekameratene, ofte blir man gode venner rett og slett fordi man tilbringer mye tid ilag, man lærer og godta personer på godt og vondt selv om man i utgangspunktet ikke så hverandre som vennskapspotensiale! Oppmuntre henne til at hun kan invitere de hjem når hun vil, at hun må gi folk flere sjangser :)

Anonym poster: 6c1ce065f34cedb75ecaf0855abafba1

Det er helt riktig at man ofte blir venner med de man tilbringer mye tid med. Problemet med dette er når man endrer livssituasjon, og ikke har like mange naturlige arenaer og treffes på lenger. Da merker du godt hvem du egentlig resonnerer med, har noe til felles med, og faktisk ønsker å ha videre kontakt med. Derfor mener jeg felles verdier og interesser trumfer vennskap som kun er basert på tid i hverandres nærvær!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...