Kittykat Skrevet 28. november 2012 #1 Skrevet 28. november 2012 (endret) Ja, det er vel det, men jeg synes det er vanskelig. Saken er den at vår datter på 13 år ikke liker tannlegen sin. Datteren vår har tannlegeskrekk og hun føler at tannlegen ikke tar dette på alvor. Tannlegen sier at datteren vår er stor jente og trenger ikke medisin eller dikke-dikk prat. Ved et tilfelle ble tannlegen så oppgitt at hun "kastet" datteren min ut igjen bare fordi datteren min ikke følte seg helt trygg og ikke ville at tannlegen skulle gjøre det og det. Ja, jeg kan forstå at tannleger kan bli frustrert, men det er ingen unnskyldning og tannlegeskrekk skal jo tas på alvor. Vi var hos hennes tannlege i dag og når datteren min fikk vite at hun skulle til sin egen tannlege, så begynte hun faktisk og gråte...Hun husker veldig godt det tannlegen har gjort og hun vil ha en tannlege som er mer grei og som har mer barnetekke og som ikke presser henne og bare overser tannlegeskrekken hennes. Dette er min datteres egne ord.... Jeg sa at i dag var siste gang hun skulle gå til denne tannlege pga utryggheten, men det er vanskelig og ta telefonen og forklare hvorfor vi vil bytte tannlege.... Endret 28. november 2012 av Kittykat
AnonymBruker Skrevet 28. november 2012 #2 Skrevet 28. november 2012 Ja, det har du all rett til. Moren min gjorde dette for meg da jeg var 12, og tannlegen var hardhendt og dårlig (trakk ikke tanna mi da jeg hadde betennelse). Vi ringte og fikk kontakt med sekretæren (som bare er mellommenn), hun sa bare at vi ønsket å bytte, og ble ikke spurt om hvorfor. Dersom hun spør hvorfor, kan du bare si at "datteren min sliter litt med tannlegeskrekk og har ikke blitt noe bedre av det, så vi vil gjerne prøve en annen tannlege". Hør også gjerne om hun vet om noen som er flinke med dette. De i telefonskranka er alltid behjelpelige Vi endte med en koselig svenske som tullet og lo masse. So worth it! Anonym poster: b62b23b4c23f89cd6f94c4f2f46f857c
Gjest Caroline55 Skrevet 28. november 2012 #3 Skrevet 28. november 2012 (endret) . Endret 9. november 2013 av Caroline55
Gjest Skuffet Skrevet 29. november 2012 #4 Skrevet 29. november 2012 Jeg hadde også tannlegeskrekk. Skoletannlegen skremte rett og slett livet av meg og siden endte det med at jeg prøvde en privat tannlege. Dette gikk veldig bra og jeg ordnet noen tenner uten bedøvelse til og med. Videre måtte jeg bytte fordi han ble pensjonert og hun var av samme kaliber. "Skjerp deg, du er faktisk 15 år!" "Skjerp deg, nå bare skaper du deg" etc. Dette førte til at jeg endte opp med å vente nesten 2 år på tannlegebehandling i narkose (etter en rundtur for å prøve alle andre alternativer). Ventingen resulterte i at jeg måtte trekke en tann som var ganske ødelagt (det var vondt å pusse den siden det var hull i den og det ble det selvfølgelig problemer av) samt. narkosetannlegen gjør bare "grovarbeid". Det er ca et halvt år siden jeg var i narkosebehandling og nå har jeg nylig punget ut nesten 30.000 kr for å rette opp igjen alt narkosetannlegen gjorde galt. Han borret ikke hullene skikkelig vekk, la dårlige fyllinger og ga meg uriktig informasjon da jeg var ferdig der (han påstod alt var i orden og jeg kunne bestille ny time til tannlege om 2 år - dette var ikke riktig da jeg fortsatt hadde 3 hull som var totalt ignorert, dessuten "glemte" han å nevne at jeg har en tannsykdom som krever tilsyn ofte). Han og alle som visste noe om behandlingen var også borte uten å ha gitt meg eller pårørende informasjon da jeg våknet. (Mulig at det var unødvendig å komme med skrekkscenarioet, men.... Nå vet du hvor galt det KAN gå.) Jeg vil derfor STERKT anbefale deg å anskaffe en ny tannlege. Hvis hun har skikkelig tannlegeskrekk anbefaler jeg faktisk at om dere har midler til det, å gå privat hos en klinikk som er erfarne med tannlegeskrekk. Det gjorde jeg, og klarte til og med å rotfylle uten problemer!
Gjest Chin Skrevet 29. november 2012 #5 Skrevet 29. november 2012 For all del, bytt tannlege. Har hatt tannlegeskrekk selv, og det er helt for jævlig. Å bytte til en tannlege som faktisk skjønner det gjør ett havs forskjell. Nå kan jeg uten problemer gå til tannlege. Gikk til samme tannlege fra jeg var barn til jeg var 17 før jeg skjønte at ikke alle er så strenge og frekke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå