Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slått opp med min kjæresten gjennom 5 år, alle årene så bodde vi i hvert vårt land. Vi møttes veldig 2-3 ganger i året.

Han er egentlig en veldig grei gutt, og jeg er fortsatt veldig glad i ham. Men jeg har ikke romantiske følelser for han lengre, dessuten har jeg tatt meg selv i å få følelser for en annen. Jeg har ikke vært utro, men man skal jo ikke få sterke følelser for en annen når man har en kjæreste. Vi kranglet mye, det var ikke en eneste uke der vi ikke kranglet, han var altid veldig sta og det var altid jeg som hadde skylden. Det var sikkert min skyld en del ganger, men ikke altid. I tillegg så var jeg litt redd for ham da vi pleide å møtes, for ble når han ble sint så ble han veldig sint. Mange ganger han har kastet ting mot meg osv. På slutten av vårt forhold så orket han ikke å høre om dagen min, han var altid så lei av meg. Og kranglet vi så måtte jeg altid ringe ham først, om jeg ikke ringte så kunne det ta veldig lang tid før han ringte selv. Det kunne ta uker før vi snakket sammen med hverandre igjen. For noen uker siden kom han til Oslo, jeg har ikke sett han siden mai månden, han ringte ikke meg en gang for å si at han var hjemme. Det var jeg som ringte for å spørre om det var sant at han var hjemme, og det var han.

Jeg har slo opp for to uker siden, og nå er han plutselig veldig lei seg. Han gråter hele tiden, ringer 24/7, får masse romantiske meldinger og lange mailer osv. Han er egentlig ganske hysterisk, og jeg har så dårlig samvittighet. Jeg trodde egentlig ikke at han skulle bli lei seg, jeg trodde han var lei av meg og at han egentlig hadde skjønt at dette forholdet ikke var noe å satse på lengre. Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med ham? Hvordan kan jeg hjelpe ham? Jeg har prøvd å forklare hva jeg føler(uten å skylde på ham), men han mener at alle forhold har problemer osv. Han mener jeg aldri vil bli lykkelig hvis jeg skal ha så høye krav til forhold. Altså, grunnen til at det har blitt slutt mellom meg og han er jo ikke at jeg vil ha et nytt forhold, det er rett og slett det at jeg ikke var lykkelig med ham.

Hva skal jeg gjøre for å gjøre sorgen litt lettere for ham? Jeg vil ikke at han skal ha det vondt pga. meg.

Anonym poster: f4d758f48d366a2599d628f70870ab15

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Han er såret og desperat og vil prøve å vinne deg tilbake. Snart vil det gå over til at han blir forbanna på deg og kritiserer og legger skylden på deg.

Det beste for han er at du står på ditt og ikke gir han noe form for håp. Etter hva du forteller har du gjort det riktige ved å gjøre det slutt.

Endret av Flipskip
  • Liker 2
Skrevet

Han er såret og desperat og vil prøve å vinne deg tilbake. Snart vil det gå over til at han blir forbanna på deg og kritiserer og legger skylden på deg.

Det beste for han er at du står på ditt og ikke gir han noe form for håp. Etter hva du forteller har du gjort det riktige ved å gjøre det slutt.

Jeg er ganske sikkert på at det å slå opp var riktig, for jeg følte ikke noe mer for ham. Dessuten var jeg selv lei, det var et ganske vanskelig forhold, men det er vanskelig å høre han være så lei seg. Jeg vil jo han ikke noe vondt, og ønsker det beste for ham.

Nei, jeg har vært veldig forsiktig med hva jeg har sagt til ham, og han ber meg om å gi han et lite håp, og at jeg ikke skal være så kald. Men jeg kan desverre ikke gi han et håp, gir jeg han det så er det jo et falskt håp.

Skrevet

Er nok ikke så mye du kan gjøre for å gjøre sorgen lettere for han. Å ikke ha kontakt er nok det beste. Du gjør han kun en bjørnetjeneste ved å svare på alle hans henvendelser. Om du er for hyggelig skaper du kun håp hos gutten. Brudd er vanskelige, for begge parter. Han hadde nok ikke ventet seg dette, og han har masse følelser han sitter inne med. Du kan ikke være persoen som skal hjelpe han gjennom dette dessverre.

Skrevet

Vil du virkelig gi en fyr som kommer hjem etter et halvt år, uten å si fra til kjæresten, en sjanse til? Det i seg selv hadde fått meg til å gjøre det slutt. Det viser jo en gi faen-holdning til hele forholdet. Nei, om du i tillegg mener at det var rett å slå opp, så synes jeg du skal holde deg til den avgjørelsen. Noen ganger må du bare gjøre det som er best for deg selv.

• Liker 1
Gjest gubbjævel
Skrevet

Hvis det du skriver stemmer så har du gjort det eneste fornuftige.

I mine øyne oppfører fyren seg som en idiot (og er muligens det også) og du sparer deg for masse trøbbel i framtida ved å sette strek nå.

Mvh

gubbjævel

Skrevet

Neida, jeg vil ikke gi han en sjanse til. Rett og slett fordi jeg faktisk ikke føler noe for han på den måten lengre. For meg så har forholdet vært vanskelig, og jeg har følt at det har vært sånn som jeg har skrevet om det i mitt første innlegg.

Det er bra gråtinga og disse kjærlighetserklæringene jeg ikke takler, det gjør vondt inni meg. Jeg fikk meldinger sist idag tidlig, og han ringte for ikke så lenge siden. Jeg tok ikke opp, for vi ender opp med å krangle om at han mener jeg lever i en fantasiverden, og at det ikke er normalt å slå opp for de tingene jeg har slått opp for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...