Gå til innhold

Julegaver til foreldre som har ALT?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen tips når det gjelder julegaver til foreldre som har absolutt alt?

Mine foreldre er i alderen 70-80 år. De har nettopp flyttet fra et stort hus til en liten leilighet og har dermed kvittet seg med masse greier og sier selv de ikke trenger noen ting. Den ene er i forholdsvis god form og jeg kan nok finne noe f.eks på en sportsbutikk eller noe sånt. Den andre er svært dårlig til bens.

De ønsker seg ikke mat, stearinlys, pynteting, klær, bøker, musikk.

I fjor fikk de noen fine flasker, synes ikke jeg kan gi det også i år.

Hjelp!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å heller gi en opplevelse? Konsertbilletter? Gavekort på restaurant? Årskort på det lokale teateret?

Reiser de fortsatt noe? Hva med en reisehåndbok til et sted de lenge har ønsket å dra til?

Eldre mennesker pleier også å like å få tid. At du kommer og tilbringer dagen med dem, hjelper dem med tunge løft og lager middag til dem f.eks.

Skrevet

Har kjøpt et Wilfa varmepledd (elektronisk) til mine foreldre. De er i begynnelsen av 70-årene.

Gjest Badebuksa
Skrevet

En skikkelig actionfilm! :)

Eller gavekort på husvask.

Skrevet

Takk for tips. Ikke lett dette :)

Hva med å heller gi en opplevelse? Konsertbilletter? Gavekort på restaurant? Årskort på det lokale teateret?

Reiser de fortsatt noe? Hva med en reisehåndbok til et sted de lenge har ønsket å dra til?

Den ene liker både konserter og reise, men den andre verken har helse eller lyst til det. Kanskje jeg kan gi noe sånt til en, men den andre er den største utfordringen.

En skikkelig actionfilm! :)

Eller gavekort på husvask

De har ikke DVD-spiller. Og de har vaskehjelp.

TS

Gjest strykebrett
Skrevet

Hva med abonnement på et blad eller tidsskrift? Det finnes jo en utgivelse for det meste. Jeg har "alt" selv, og syns det er kjempefint å få spiselige gaver.

Skrevet

Hva med å kjøpe en kurv eller eske, og fylle den med huslige ting de trenger? Zalo, kaffe, te, grønnsåpe, spekeskinke og litt sånn snacks?

• Liker 1
Skrevet

Hva med å kjøpe en kurv eller eske, og fylle den med huslige ting de trenger? Zalo, kaffe, te, grønnsåpe, spekeskinke og litt sånn snacks?

Slike gaver synst jeg er geniale :)

Skrevet

Stekepanner og gryter, forkle, bøker (kokebøker), brettspill, kurv med godsaker (vin, frukt, nøtter, konfekt, krydder, oljer), eller CD med fin musikk.

Skrevet

Slike gaver synst jeg er geniale :)

Jeg også! Foreldrene mine får et fenalår og en eske med frielekaffe til jul ;)

• Liker 1
Gjest Wilhelmine
Skrevet

Kanksje abbonement på et blad kunne være noe? Min bestemor abbonerer på "Vi over 60" og skryter veldig av det, det er ganske kjønnsnøytralt tror jeg (litt mer enn strikkeoppskrifter og slankekurer) :)

Eller kanskje et ullpledd eller en gavekurv, som foreslått over her, med forbruksvarer

Skrevet

Takk for tips. Ikke lett dette :)

Den ene liker både konserter og reise, men den andre verken har helse eller lyst til det. Kanskje jeg kan gi noe sånt til en, men den andre er den største utfordringen.

De har ikke DVD-spiller. Og de har vaskehjelp.

TS

Dvd-spiller? :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hva med dvd-spiller og gamle klassikere? Evnt andre filmer, serier som du tror de liker. Lars Monsen på tur f.eks?

Endret av Tropic
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har strikket selbuvotter til mamma, for hun liker slikt. I tillegg lurte jeg på å dra på Oliviers&Co for å kjøpe deilige oliven, samt en flaske vin.

Pappa får hjemmestrikkede ankelsokker i ull og en flaske vin. Føler jeg må legge ved noe mer, men vet ikke hva..

Skrevet

Jeg har besteforeldre på den alderen, de er i alle fall glade i spiselige gaver.

Fint å få noe man bruker opp. Spekemat som foreslått er ikke dumt, ellers kan god kaffe eller godterier være noe. Kanskje liker u å lage noe selv? Julekaker, konfekt eller hjemmekokt syltetøy....

Skrevet

Ifjor kjøpte jeg gaveabbonement på hjemmet til min mor, det var genialt. Men i år må jeg følge med her :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...