Tina87 Skrevet 28. november 2012 #1 Skrevet 28. november 2012 Jeg lurer på hva slags sete dere har erfaring med og anbefaler? Fra 9-18kg 9-25kg 0-18kg? Merke? Osv? Nå bruker vi besafe izi sleep med isofix base. Veldig fornøyd med det!
Merlion Skrevet 29. november 2012 #2 Skrevet 29. november 2012 (endret) En stol opp til 25 kg har du lengst, bakovervendt hvertfall. Framovervendt kan de bare brukes opp til 15 eller 18 kg. Isofixstoler får du kun opp til 18 kg. Jeg har en Akta Graco Duologic 2 og et Besafe Izi Combi x3 til mine på hhv 3 år/8 mnd og 19 mnd. Begge sitter bakovervendt, Akta Graco setet er forøvrig kun bakovervendt Begge setene går opp til 18 kg. Eldstemann har best plass i Akta Graco setet, men det har også best hvilestilling, så om vi skal kjøre slik at yngste må sove i løpet av turen må de bytte sete. Mens yngste sitter høyt og har god oversikt i Besafe setet. Eldste skal begynne med beltestol nå når han blir 4. Da kommer yngste til å bruke Besafe setet i pappas bil og Akta Graco setet i bilen vi bruker til daglig. Skulle jeg valgt nytt sete nå hadde jeg valgt det nye Cybex Sirona. Besafe hadde jeg ikke kjøpt igjen. Edit: korrigert skrivefeil Endret 29. november 2012 av Merlion
Gjest pysepusen Skrevet 29. november 2012 #3 Skrevet 29. november 2012 Skulle jeg valgt nytt sete nå hadde jeg valgt det nye Cybex Juno. Hva? Det er jo et forovervendt sete? Vi har BeSafe iZi KID x3 i hovedbilen til vår. Han var bare ni mnd. da vi måtte bytte fra babysetet så jeg ville ha et som ikke var for stort for han. I mannens bil har han Britax Hi-Way II. Det er kjempebra til han nå som han er litt større. Ingenting kan måle seg med beinplassen han får i BeSafe-setet da. Fordelen med Britax sitt sete er at det er bakovervendt opp til 25 kg. Men regner ikke med at vår klarer å bikke 18 kg. før han er fire år. Når nestemann skal over fra babystolen blir det nok til at han/hun overtar BeSafe-setet og storebror får Britax MaxWay. Barna mine SKAL sitte bakovervendt i hvert fall til de er fire år - og helst litt lenger. Det jeg ville gjort var å prøve forskjellige seter i bilen deres. Det står ikke likt i bil til bil. Britax-setet i mannens bil står f.eks. ikke bra i min. Så ta med barnet og bilen og prøv!
Merlion Skrevet 29. november 2012 #4 Skrevet 29. november 2012 Hva? Det er jo et forovervendt sete? Ja, sorry, skrev feil. Mente Cybex Sirona. Juno er ikke aktuelt, de får si hva de vil med at det er så trygt med den puten. Men når man ser på krasjtester så får nakken seg en real sleng også i den stolen.
Gjest pysepusen Skrevet 29. november 2012 #5 Skrevet 29. november 2012 Ja, sorry, skrev feil. Mente Cybex Sirona. Juno er ikke aktuelt, de får si hva de vil med at det er så trygt med den puten. Men når man ser på krasjtester så får nakken seg en real sleng også i den stolen. *letta* Helt enig med deg. De får si hva de vil. Mitt barn skal aldri i et sånt sete
Britt Banditt Skrevet 29. november 2012 #6 Skrevet 29. november 2012 Vi har 9-25kg (Britax MultiTech), og er fornøyd. Er bra vi ikke valgte Besafe for vår 2,5 åring er allerede 16-17kg og ca 100cm, og vil helst ha henne bakover så lenge som mulig.
Tina87 Skrevet 29. november 2012 Forfatter #7 Skrevet 29. november 2012 Tusen takk for svar! det er en jungel å begynne å lete i... Var forvirra m/ tanke på babysetet - men synes det er vanskeligere nå... Skal sitte godt, være trygt, kunne bruke det en stund... Osv osv... Mange kriterier som skal helst fylles alle sammen!!!😜😊 Hva synes andre om maxi cosi mobi?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå