Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har veldig problemer med kviser, og skal til legen på tirsdag for å høre om jeg kan få noe for det.

Er det noen av dere som har vært i samme situasjon?

Fikk dere noe hos legen der kvisene forsvant? og hvor lenge tok det?

Anonym poster: 516978c91cac86fa74d683a9ade04f23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ofte blir man anbefalt basiron først. Deretter skinoren. Så kanskje epiduo og/eller antibiotika. Hva du legger i "veldig problemer med kviser" vet jeg ikke, og legen stiller sikkert noen spørsmål. Dette er kun basert på min egen erfaring, og hva venner har fortalt meg. Det er mange her på KG som har prøvd mye rart, og resultatene har vært varierende og individuelle. Derfor hjelper det lite om ISO var det eneste som hjalp for meg mens du klarer deg med skinoren, for det vet du ikke før du har prøvd.

Forøvrig kan jeg anbefale å investere tid i å lære litt om hud og hudpleie, på feks www.hildechristina.com eller andre hudpleieblogger/nettsider. Det kryr av dem. Dra gjerne innom en hudpleiesalong og finn ut hvordan hudtype du har (dette er det mange som gjør gratis) og kjøp hudpleiprodukter som passer din hud. Dette må ikke koste all verdens, mye er rimeligere på nett. Med tilpassede hudpleieprodukter vil du kanskje bli bedre av bare det.

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, matvanene dine eller treningsvanene dine, men viktigst er at jeg ikke vet hudpleierutinene dine. Uansett er det vanskelig for noen andre her å si hva som funker for deg, fordi dette er såpass individuelt. Uansett håper jeg du får hjelp fra legen og blir kvitt dritten, jeg vet hvordan det er!

Skrevet

Ja, det kunne jeg skrevet noe om.

Er en 19,5 år gammel jente. Har slitt med kviser en stund nå, og har prøvd alt fra mye greier på apoteket, fra forskjellige ting jeg har bestilt fra nettet som liksom skal hjelpe mot kviser, til baseron som tørket ut huda mi fullstendig. Hjalp ikke noe på kvisene, og fikk huda mi bare til å flasse.

Renser huden min hver morgen og kveld og smører den inn med en krem som ikke inneholder olje fra bodyshop.

Tusen takk, håper jeg og. :) Får håpe jeg får utskrevet noe greier av legen, ellers vet jeg ikke hva jeg skal gjøre..

Skrevet

Ville tatt en tur til hudpleier for hudanalyse og tips om jeg var deg. Body shop sine produkter inneholder ofte mye rart, så ville iallefall ikke brukt det på en acne prone hud!

Anonym poster: 229b82c65d7c0c9c810bc8e92d572c00

Skrevet

Har vært på hudanalyse og fikk en del kremmer derfra. Hjalp ikke i det hele tatt, og ble bare værre.

Virker ikke som om noe ting hjelper lenger.

Skrevet

Hør hva legen sier. Kanskje du får noen bra midler som hjelper mot acne :) Midler som er på resept er ofte bedre enn de som du får kjøpt uten.

Anonym poster: c0f7afcbad6e3eef4b5f3b633774c49b

Skrevet

Har vært på hudanalyse og fikk en del kremmer derfra. Hjalp ikke i det hele tatt, og ble bare værre.

Virker ikke som om noe ting hjelper lenger.

Hei, jeg føler virkelig med deg! Har selv hatt problemer med huden min tidligere; rød og kvisete hud. Jeg vet ikke med deg, men bruker du sminke for å dekke over urenhetene? Mine hudproblemer resulterte ihvertfall i at jeg brukte pudder/foundation omtrent hver eneste dag, og nærmest hysterisk prøvde krem etter krem... Stakkars huden min fikk ikke puste! Jeg ville ikke høre på moren min, som sa at det kunne være lurt å ta en pause fra all sminkingen... Jeg syntes jo det var så pinlig å gå rundt slik!

Det som hjalp meg, var å gå til hudpleier for hudanalyse OG dyprens. Hudpleieren ba meg slutte å gå med sminke for en stund, slik at huden kunne få full effekt av behandlingen. Etter et par behandlinger og sminkefrie uker, var jeg så fornøyd at jeg i ettertid ikke har brukt foundation/pudder. Det har ikke vært nødvendig. Nå må det sies at jeg er i midten av 20-årene og det er ikke sikkert behandlingene hadde hjulpet like mye for noen år siden, men allikevel kan det være verdt et forsøk for deg også:)

Anonym poster: e2b739cf1a2e8241137b5aebb0b90095

Skrevet

Hei, jeg føler virkelig med deg! Har selv hatt problemer med huden min tidligere; rød og kvisete hud. Jeg vet ikke med deg, men bruker du sminke for å dekke over urenhetene? Mine hudproblemer resulterte ihvertfall i at jeg brukte pudder/foundation omtrent hver eneste dag, og nærmest hysterisk prøvde krem etter krem... Stakkars huden min fikk ikke puste! Jeg ville ikke høre på moren min, som sa at det kunne være lurt å ta en pause fra all sminkingen... Jeg syntes jo det var så pinlig å gå rundt slik!

Det som hjalp meg, var å gå til hudpleier for hudanalyse OG dyprens. Hudpleieren ba meg slutte å gå med sminke for en stund, slik at huden kunne få full effekt av behandlingen. Etter et par behandlinger og sminkefrie uker, var jeg så fornøyd at jeg i ettertid ikke har brukt foundation/pudder. Det har ikke vært nødvendig. Nå må det sies at jeg er i midten av 20-årene og det er ikke sikkert behandlingene hadde hjulpet like mye for noen år siden, men allikevel kan det være verdt et forsøk for deg også :)

Anonym poster: e2b739cf1a2e8241137b5aebb0b90095

Oi, det hørtes jo fantastisk ut!!

Har gått mange dager uten sminke nå, og føler meg helt forferdelig. Tok på meg litt før skolen i dag og etter skolen ble huden bare helt kakete. Så rett og slett ut som om jeg hadde vært på fylla i flere dager uten å rense huden.. Hjelper ikke å gå uten sminke i det hele tatt.. Kommer bare fler og fler uansett om jeg bare lar huden være. Har prøvd desperat å finne riktige kremmer, og har sikkert brukt kjempe mye penger på det. Håper så inderlig at jeg får noe utskrevet av legen, og at hun ikke sier at jeg må prøve noe greier på apoteket... Uff. Sliter sånn med dette. :(

Men takk for svar <3

Skrevet

Vær forsiktig med å begynne på P-piller og skifte merker. Jeg har vært gjennom så utrolig mange bivirkninger. Har aldri hatt hudproblemer selv, men har masse venninner som har blitt sendt frem til og tilbake mellom forskjellige P-piller og de fleste er så fulle av hormoner (og noen av dem har verre hud enn da de begynte) at huden nå er en bagatell i forhold til hvor ubalanserte de føler seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...