Gå til innhold

Gi beskjed til arbeidsgiver hver dag under sykdomsperioden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om jeg ringer arbeidsgiver og forteller at jeg må bli hjemme pga influensa eller omgangsyken, er det da vanlig praksis å ringe arbeidsgiver hver dag under sykdomsperioden? En influensa/omgangsyken er jo gjerne ikke over før etter en uke, men likevel er jeg nødt til å ringe hver eneste dag for å melde fra at jeg fremdeles er syk. Nå er jeg sjelden syk, men synes denne ordningen er fryktelig tungvint.

Anonym poster: 919a4193da3d524810b3ce12f7305b94

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg føler det på meg at jeg kommer til og bli borte mer enn en dag, sier jeg til sjefen at han ser om jeg kommer i morgen. Hvis ikke vet han hvorfor jeg ikke kommer. Dette er greit på vår arbeidsplass, men det kommer vel litt an på hva som er vanlig. Noen vil sikkert ha beskjed for hver dag. Men synes selv det er litt dumt og ha på klokken og ringe før arbeidsdagen, hvis jeg f.eks har vært våken til langt på natt og kjenner at jeg ikke kommer til og være bedre et par timer senere.

Anonym poster: aea9bf0c79a5bcbeb5fc5f8037b9e636

Skrevet

Det kommer an på hvor du jobber. I noen jobber må de leie inn folk for å erstatte den som er syk så da vil arbeidsgiver vite det så fort/tidlig som mulig og ønsker da å få vite det hver dag, så lenge man ikke er sykemeldt. Det for å være 100% sikker på at de har noen som tar vaktene, deg eller en vikar. Men du må nok bare spørre din arbeidsgiver, i utgangspunktet skal man si i fra hver dag, det er jo bare å ha alarmen på feks kl 7.30 og ringe fra sengen, du må ikke stå opp for å ta en tlf. Men hvis din arbeidsgiver går med på at du ikke ringer hver dag så må det jo avtales! De forventer sikkert nå at du ringer hver dag.

Anonym poster: 479034437d9ee195f2969be62be1bfa8

Skrevet

Sist jeg var hjemme med sykt barn ringte jeg på mandag og sa jeg ble borte mandag og tirsdag og kom til å gi beskjed tirsdag om jeg kom onsdag eller ikke. Da ringte jeg igjen rundt lunsj på tirsdag og sa han fortsatt var syk. Sendte så en sms på onsdag hvor jeg skrev at jeg kom på torsdagen. Hadde han fortsatt vært syk hadde jeg ringt og gitt beskjed.

Skrevet

Er du sykemeldt en uke trenger du ikke ringe hver dag i uken for å si at du fortsatt er sykemeldt, nei.

Skrevet

Hvis du har kastet opp så skal du ikke på jobb før 48 timer etter siste gang du kastet opp, så da er det bare å ringe å si at du blir borte i minst to dager også ringe igjen da for å fortelle om du kommer dagen etterpå eller ikke.

Om du er skikkelig dårlig med feber og vondt i kroppen så kjenner du at du kommer til å være hjemme i et par-tre dager, så da sier du bare det. Om du er i tvil så ringer du hver dag.

Anonym poster: 165c6f595d56d3509ba7a28fd7005753

Skrevet

Er du sykemeldt så er saken grei. Da vet du iallfall perioden du først har blitt sykemeldt for.

Gjelder det andre ting og egenmelding så skjønner du jo litt om du blir borte en dag eller flere. Jeg hadde bare gitt beskjed om at jeg er så dårlig så jeg kommer ikke i dag eller i morgen. Så hadde jeg tatt det derfra.

Anonym poster: 080c3ee336dec6121744764eae16c58f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...