Gjest Gjest Skrevet 28. november 2012 #1 Skrevet 28. november 2012 For ca 1 år siden fant jeg ut at min forlovede hadde vært utro. Grov utroskap som hadde vart lenge. Jeg ble helt knust og gikk rett ned i kjelleren. Hvordan kan noen gjøre noe slikt mot den som elsker dem? Jeg bestemte meg for å gi ham en sjanse, og vi er enda sammen i dag. Ting har absolutt blitt bedre med tiden, men i perioder sliter jeg enda veldig. Det er vanskelig å sette ord på de vonde følelsene, men det river i meg av sjalusi, sinne, skam og sorg over å ha mistet det synet jeg hadde på forloveden min, og den fremtiden jeg hadde sett for meg. Alt det fine er "tilgrist" nå. Alle fantastiske minner..tenker jeg tilbake på dem nå, så kommer tanker som "kanskje han ønsket det heller var henne som var med på dem ferien" eller "han lå med henne bare noen dager i forveien..". Dette er slitsomt og deprimerende når det står på. Det kommer sjeldnere og sjeldnere, men jeg vil gjerne ha fortgang i den prosessen. Dette pga jeg merker at jeg ikke føler meg bra nok eller pen nok, selvtilliten min har virkelig dalt etter dette. Jeg leser om så mange her på KG som har opplevd utroskap og som sliter voldsomt i ettertid. Dette gjør meg så inderlig forbanna, for det er neimen ikke oss bedratte som skal sitte og føle oss som dritt! Jeg har tenkt mye på hvordan jeg skal klare å endre tankemønster og få opp selvtilliten igjen, og kom da til å tenke på hypnose. Hva tror dere, er det verdt et forsøk? Noen andre som har prøvd dette?
Flipskip Skrevet 28. november 2012 #2 Skrevet 28. november 2012 Tror heller dere trenger parterapi gitt. Det er ikke noe galt med deg og din reaksjon, du har blitt sviktet på det groveste Hva sier forloveden din til at du har det så vondt, til at han har påført deg så mye smerte? Er han verdt det du går gjennom, angrer han og viser at han skjønner han har gjort noe forferdelig mot deg? Ikke gift deg før dette er helt bearbeidet. Om du ikke klarer å glemme og dere ikke kommer videre så bør du revurdere forholdrt.
Havbris Skrevet 28. november 2012 #3 Skrevet 28. november 2012 Jeg aner ingenting om hypnose mtp det å komme seg igjennom krisen etter hans utroskap. Jeg tror nok at det aller helst er han som må bidra til å hjelpe deg her. 1 år er ikke spesielt lang tid, det kan ta lang tid før du føler deg "hel" igjen, og før selvfølelse etc er på plass. Du sier at de vonde og destruktive tankene kommer mer og mer sjelden. Jeg tror ikke du kan forsere denne prosessen, den må ta den tiden den trenger. Men jeg lurer på dette: har du hatt muligheten til å snakke mye med kjæresten din, slik at dette blir et "felles anliggende"? Jeg tror det er viktig. At han stiller opp og viser deg på alle måter at han ønsker å gå langt for å bote på skadene han har påført dere, og deg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå