this_is_she Skrevet 28. november 2012 #1 Skrevet 28. november 2012 Hei. Julen nærmer seg, jeg har lyst til å glede noen som kanskje er ensomme/syke og som ikke har så mange andre rundt seg. Vurderte å være med på Frelsesarmeens suppekjøkken på julaften, men jeg vil heller bruke adventstiden min til å gi en koselig oppmerksomhet til noen som trenger det, gjerne flere også. Vet du kanskje om noen som bor i Hamar-området? Hvis du ikke vil legge ut om det i denne tråden kontakter du meg bare på privat melding. ~klem fra meg
Gjest Tekola Skrevet 29. november 2012 #2 Skrevet 29. november 2012 Røde kors er mange steder i gang med å organisere hjemmebesøk og sånt, har du forsøkt å kontakte den lokale avdelingen deres?
Gjest Lille-pus Skrevet 29. november 2012 #3 Skrevet 29. november 2012 (endret) Bare ett tips til alle snille mennesker som ønsker å glede andre til jul; Prøv å sette dere inn i mottagerenes posisjon. Se situasjonen fra vedkommendes ståsted.. Gjør du det så vil du kanskje se at ditt ønske om å overreke gavene personlig, og få takken gitt til deg i egen person, kanskje ikke ville vært en ønsket situasjon dersom du selv var mottager av gavene. Hvor mange ville ønske å stille sin utilstrekkelighet og fattigdom til offentlig skue for en privatperson man ikke kjente ? Noen man ikke vet om vil snakke med venner og familie om dette i julen ? Folk ønsker ikke å blottlegge sin utilstrekkelighet overfor andre i større grad enn de 'må'. Gjør alt det gode dere så gjerne vil gjøre i julen, det er det flere av oss som prøver å få til, jul eller jul, men tenk på mottagerene og bruk både Røde Kors, Frelsesarmèen, Fattighuset, Bymisjonen og andre tilsvarende organisasjoner der de finnes fremfor å ønske så veldig å se mottagerene inn i øyenene når du overlever gavene Bare et lite tips fra erfaren julegavegiver Endret 29. november 2012 av Lille-pus 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå