AnonymBruker Skrevet 29. november 2012 #41 Skrevet 29. november 2012 Jeg må slutte meg til det som har blitt sagt om miniskjørt og høye heler. Var nylig i Liverpool, og ca 90 % av damene jeg observerte ute på byen fredag og lørdag kveld hadde kjoler som knapt dekket rumpa (uansett rumpestørrelse) og hadde dype utringninger. Skoene var gjerne en lekker kombinasjon av 20 cm stilett og 10 cm platå med plenty av glitter, stener og nagler, og ikke én av dem jeg så klarte faktisk å gå på noe sånt. Yttertøy var tydeligvis et ukjent fenomen. Temperaturen var rundt null og jeg frøs i langbukser og jakke, mens britene vaklet rundt på platåstilettene sine i kjoler som dekket marginalt mer enn en badedrakt. Og foreløpig har jeg ikke sagt et ord om sminke og hår ... Jeg har vel tendenser til anglofili, spesielt når det gjelder humor, og jeg vet at det finnes mange briter med stil og klasse i massevis. Men jeg så ærlig talt ikke mange av dem på byen. Anonym poster: 50948fb37bd0a789c566ba52ea8223a6 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2012 #42 Skrevet 29. november 2012 Jeg må slutte meg til det som har blitt sagt om miniskjørt og høye heler. Var nylig i Liverpool, og ca 90 % av damene jeg observerte ute på byen fredag og lørdag kveld hadde kjoler som knapt dekket rumpa (uansett rumpestørrelse) og hadde dype utringninger. Skoene var gjerne en lekker kombinasjon av 20 cm stilett og 10 cm platå med plenty av glitter, stener og nagler, og ikke én av dem jeg så klarte faktisk å gå på noe sånt. Yttertøy var tydeligvis et ukjent fenomen. Temperaturen var rundt null og jeg frøs i langbukser og jakke, mens britene vaklet rundt på platåstilettene sine i kjoler som dekket marginalt mer enn en badedrakt. Og foreløpig har jeg ikke sagt et ord om sminke og hår ... Jeg har vel tendenser til anglofili, spesielt når det gjelder humor, og jeg vet at det finnes mange briter med stil og klasse i massevis. Men jeg så ærlig talt ikke mange av dem på byen. Anonym poster: 50948fb37bd0a789c566ba52ea8223a6 Men Liverpool er da ikke kjent som den mest classy byen heller da. Lenger sør er det nok litt annerledes, selv om du finner alt mulig der også altså. Og ja, det er et kjent fenomen at briter ikke kan kle seg, ei heller sine barn. De sitter med joggesko og knebukser i vognene midt på vinteren med minusgrader... :S (nesten bra de spiser så mye sjokolade og fast food slik at de legger på seg mye fett som kan isolere mot kulde) Anonym poster: 87887b374e13137bd12cb008d1f00d34
KaDust Skrevet 29. november 2012 #43 Skrevet 29. november 2012 Synes ikke du ser spesielt britisk ut ut i fra bildene du har postet her inne..? Uansett, det er jo mange briter som er heldige med utseende (Emma Watson, Keira Knightley osv), men generelt sett så synes jeg norske piker er penere enn britiske (har en del venner i Birmingham, og føler meg alltid myyye penere der sammenlignet med de britiske jentene enn det jeg føler meg her hjemmer sammenlignet med norske). Anonym poster: 87887b374e13137bd12cb008d1f00d34 Jeg har den merkelige fasongen, det skjeve ansiktet, bleke huden og de store tennene. Mange jeg kjenner sier at de godt kan se briten i meg (av venner og familie altså). Min eldste er halvt britisk, men det er det ingen som ser, selv om hun er veldig lik faren og er kritthvit. Jeg kan riktignok gjenkjenne en del som briter, for enkelte har et veldig typisk britisk utseende, men like mange har det jo ikke. Er nok mange som kommenterer at jeg ikke ser helt norsk ut, og de som vet at jeg er halvt britisk ser det veldig godt! Sier de hvertfall
Silfen Skrevet 29. november 2012 #44 Skrevet 29. november 2012 Men det er jo også lettere å se når man vet. 2
KaDust Skrevet 29. november 2012 #45 Skrevet 29. november 2012 Sant det, men får jo fortsatt kommentarer om at jeg ikke ser norsk ut av folk som ikke vet
AnonymBruker Skrevet 29. november 2012 #46 Skrevet 29. november 2012 Sant det, men får jo fortsatt kommentarer om at jeg ikke ser norsk ut av folk som ikke vet Du som er halvt britisk må da ha noe interessant å komme med i denne tråden? Hva er ditt syn på briter? Anonym poster: 87887b374e13137bd12cb008d1f00d34 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2012 #47 Skrevet 29. november 2012 Men Liverpool er da ikke kjent som den mest classy byen heller da. Lenger sør er det nok litt annerledes, selv om du finner alt mulig der også altså. Og ja, det er et kjent fenomen at briter ikke kan kle seg, ei heller sine barn. De sitter med joggesko og knebukser i vognene midt på vinteren med minusgrader... :S (nesten bra de spiser så mye sjokolade og fast food slik at de legger på seg mye fett som kan isolere mot kulde) Anonym poster: 87887b374e13137bd12cb008d1f00d34 Heh, nei Liverpool føltes ikke spesielt classy, nei. Og det med å kle på seg: Jeg har hørt historier om folk som kler på barna T-skjorter i minusgrader, og når barna klaget over at de frøs fikk de bare beskjed om at "ja, det er kaldt i dag skjønner du". Anonym poster: 50948fb37bd0a789c566ba52ea8223a6 1
Silfen Skrevet 29. november 2012 #48 Skrevet 29. november 2012 Sant det, men får jo fortsatt kommentarer om at jeg ikke ser norsk ut av folk som ikke vet Og folk sier det merkeligste. Jeg har fått spørsmål om jeg er fra Filipinene og gud vet hvor. Jeg er erkenorsk. Og ikke er jeg asiatisk av utseende heller. Av og til tror jeg at med en gang folk ikke har Synnøve Finden foran seg, så tenker de at her må det være noe annet. 1
KaDust Skrevet 29. november 2012 #49 Skrevet 29. november 2012 Briter er veldig forskjellige fra hverandre, men generelt sett ser jeg på de som hyggelige mennesker. Også må jeg få si at te med melk, eller varm melk er veldig godt.
KaDust Skrevet 29. november 2012 #50 Skrevet 29. november 2012 Og folk sier det merkeligste. Jeg har fått spørsmål om jeg er fra Filipinene og gud vet hvor. Jeg er erkenorsk. Og ikke er jeg asiatisk av utseende heller. Av og til tror jeg at med en gang folk ikke har Synnøve Finden foran seg, så tenker de at her må det være noe annet. Kanskje kanskje.
Katniss Skrevet 29. november 2012 #51 Skrevet 29. november 2012 Britiske gutter elsker flip flops. Det er helt normalt å gå med flip flops og shorts i januar liksom. Ingen bruker jakke når de skal ut på byen. Selv i snøvær i desember. Strongbow. Weed er helt vanlig. Endel menn har et 1800-talls syn på kvinner. Sunday Roast Dinner. TOWIE/ Essex/ Chavs kulturen som gjennomsyrer hele landet. Høflige. Da jeg ankom landet for å bo der med 40 kg baggasje på slep kom folk bort til meg med engang og hjalp meg på toget. Trengte ikke spørre engang. Utadvente. Det er mye lettere å få kontakt med en brite. Min beste venn her ble jeg kjent med da jeg satt på busstoppet og bussen var forsinket. Sånt skjer bare ikke i Norge. 1
Cordelia Skrevet 29. november 2012 #52 Skrevet 29. november 2012 (endret) Kjenner igjen det folk sier med lettkledde briter. Også jentenes ekstreme bruk av rettejern. Du finner de jo til og med plassert på toalettene like ved andre automater. Også er det generelt enten ekstremt høflige og koselige folk eller det helt omvendte. Endret 29. november 2012 av Cordelia
Gjest Uanonymbruker Skrevet 29. november 2012 #53 Skrevet 29. november 2012 Og folk sier det merkeligste. Jeg har fått spørsmål om jeg er fra Filipinene og gud vet hvor. Jeg er erkenorsk. Og ikke er jeg asiatisk av utseende heller. Av og til tror jeg at med en gang folk ikke har Synnøve Finden foran seg, så tenker de at her må det være noe annet. Det får søsteren min også. Det eneste som kunne minnet bittelitt om Asia er at hun har øyne som blir til sprekker når hun smiler bredt. Ellers er det ikke et fnugg av noe som helst som skulle tilsi at hun ikke er norsk. Aner ikke hvor folk får de snåle ideene sine fra.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2012 #54 Skrevet 30. november 2012 Kjenner igjen det folk sier med lettkledde briter. Også jentenes ekstreme bruk av rettejern. Du finner de jo til og med plassert på toalettene like ved andre automater. Også er det generelt enten ekstremt høflige og koselige folk eller det helt omvendte. Hva mener du? Var det rettetang på offentlige toalett på samme måte som det i blant er hårfønere? Anonym poster: 87887b374e13137bd12cb008d1f00d34
AnonymBruker Skrevet 30. november 2012 #55 Skrevet 30. november 2012 Hva mener du? Var det rettetang på offentlige toalett på samme måte som det i blant er hårfønere? Anonym poster: 87887b374e13137bd12cb008d1f00d34 Det har jeg sett og! Anonym poster: 2436938cb39d0540b7a5fc00de273f65
Cordelia Skrevet 30. november 2012 #56 Skrevet 30. november 2012 Hva mener du? Var det rettetang på offentlige toalett på samme måte som det i blant er hårfønere? Anonym poster: 87887b374e13137bd12cb008d1f00d34 Jepp, tror det eller ei. Kan dog si det ikke fristet å bruke dem med tanke på alt håret som har gått gjennom det. De var veldig populære. Så hvis man ønsket gratis hårprodukter i en fei samtidig Orker ikke tenke på de lagene med dritt som måtte ligge mellom jernene. 1
Cosette Skrevet 30. november 2012 #57 Skrevet 30. november 2012 Jeg har også bodd i UK, og jeg finner det vanskelig å dra én generalisering. Det må heller bli mange. Du har den lavere arbeiderklassen og chavs, spesielt i gamle industribyer som Liverpool og Manchester. Stikkord er tenåringsfødsler, arbeidsløshet, council estates, forfyllet rølpekultur og gatekriminalitet, alt hvilket blir stadig mer dominerende i bybildet. Du har den store middelklassen i sine detached brick houses, som følger med på Premier League og X-factor, hører på Chris Moyles Show og spanderer på seg en Mallorcatur annethvert år. Du har de flashy nyrike med arbeider- eller middelklassebakgrunn, typisk popstjerner og fotballspillere, som kjøper eldgamle herskapshus i roughen utenfor London og hollywoodiserer dem fullstendig med innendørs gigantsvømmebasseng og golfbane i hagen. Du har den lille, lukkede eliten som sender barna på privatskoler og gjerne har gamle penger og/eller aristokratiske aner, reiser til sine country estates i helgene, shopper i Sloane Street og eier minst to Barbour-jakker hver. Så har du hyperkule londondensere, typisk nord-londondensere, som kler seg quirky-scruffy (google Nick Grimshaw), henger på pub'ene i Camden Town hvor de drikker seg fulle og puffer sigaretter, kurerer hangoveren på søndagsmarked i Primrose Hill og går på masse indie- og rockekonserter midt i uken fordi de ikke har noen ni-til-fem-jobb. Også har du selvsagt en hel drøss av briter som ikke passer inn i noe av det ovennevnte. For å komplisere bildet ytterligere og gjøre generaliseringer vanskeligere, er Storbritannia i en rask utvikling, mye grunnet innvandring og periodevis svak økonomi. East End London er noe helt annet i dag enn hva det var for bare ti år siden. Bournemouth og andre seaside resorts er ikke til å kjenne igjen. Du har stadig større ghettoer og stadig røffere og hardere levevilkår for folk flest, den romantiske ideen om det tedrikkende, blondekantede Storbritannia vi nordmenn har dannet oss gjennom BBC-kostymedrama er i stadig større grad en fullstendig illusjon. 3
Silfen Skrevet 30. november 2012 #58 Skrevet 30. november 2012 Fortell, hvordan er østkanten i dag? Jeg bodde og jobbet en periode i Brick Lane. Veldig koselig.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2012 #59 Skrevet 1. desember 2012 den romantiske ideen om det tedrikkende, blondekantede Storbritannia vi nordmenn har dannet oss gjennom BBC-kostymedrama er i stadig større grad en fullstendig illusjon. Åeh Anonym poster: 87887b374e13137bd12cb008d1f00d34 7
Cordelia Skrevet 1. desember 2012 #60 Skrevet 1. desember 2012 Åeh Anonym poster: 87887b374e13137bd12cb008d1f00d34 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå