Gjest bente29 Skrevet 28. november 2012 #1 Skrevet 28. november 2012 Hei! Vært mye her inne det siste og synes dere kommer med så fine og fornuftige svar når det noen ganger er vanskelig å tenke helt klart selv :/ Hadde en avtale med kjæresten min om og spise middag på lørdag med bror, søster og deres kjærester. Ble litt frem og tilbake på dette, men jeg har hele tiden sagt det blir noe av, men litt usikkert hvor. Og søndag skal vi på visning på ny leilighet vi har veldig lyst på, før vi er invitert til pappa på middag. Vi har vært sammen i fire år, men aldri hverken spist med søsken eller hos pappa sammen sånn, selvom de har møtt hverandre noen ganger. Forholdet vårt har vært turbulent, men endelig ser jeg lys i tunnelen, da det virker som både han og jeg er mer klar for å ta det med ro og kose oss i hverandres selskap. (Han har vært veldig glad i å feste tidligere) Så er han på jobb nå(utenbys for noen dager, jobber turnus) og ringte masse igår, håpet på den leiligheten, og vi hadde masse hyggelige samtaler. Så hørte jeg ikke noe idag før jeg sendte en melding hvor det stod det med pappas middag på istad. Så fikk jeg tilbake " Nei, ikke hvis vi skal ut på lørdag, da går ikke det" og to til hvor det stod jeg måtte hente drillen og verktøykassa i kjelleren så det ikke skulle bli stjålet. Ringte han, og han sa han hadde lagt andre planer på lørdag, for han hadde trodd det ikke ble noe av den middagen. Jeg sa jeg ble skuffet og at vi uansett var blakke, så det var ikke vits i å gå ut. Han var enig i det, men så sa han at det virka så kjedelig å sitte der "å glo i veggen" hele kvelden (alle er på vår alder, og de er ikke kjedelige, ingen har barn eller noe heller), men han hadde visst ikke andre planer. Merka jeg ble skikkelig irritert, han viser ingen velvilje. Kjedelig å glede seg til ting, også skal alt liksom bli så vanskelig. Jeg er med hans familie veeldig mye. Så skrev jeg melding om at hans dårlige jobbdag ikke skulle gå utover meg, og hvis han synes en sånn kveld var kjedelig hadde han ikke mye å gjøre sammen meg. og at jeg ble lei meg. Så skrev jeg en til hvor jeg ba han vise meg en smule respekt før jeg gidder gå ned å hente tinga hans i garasjen. Sikkert barnslig, men det har vært litt for mye at kun jeg gir i dette forholdet, så da kan det bli sånn. Så får jeg F U tilbake (fuck you) Er det her greit? Jeg merker jeg blir så forbanna og lei meg nå...
AnonymBruker Skrevet 28. november 2012 #2 Skrevet 28. november 2012 du burde nok ikke flytte sammen med han enda. han virker veldig umoden og egoistisk Anonym poster: e538275ae6fc7ecfc1fd3e181077deab 9
Sensi Skrevet 28. november 2012 #3 Skrevet 28. november 2012 Enig. Blir bare mye krangling. Hvor gamle er dere? Litt standardspørsmål her på KG i det siste. Men unge mennesker ser kanskje oftere enn mer eldre, ikke annet enn det som er rett foran nesetippen sin. Noen er selvsagt mer moden enn andre. Men han her virker en smule ego. Litt sånn jeg vil gjøre det gøyeste alternativet hele tiden og gidder ikke bry meg om andre lei seg.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2012 #4 Skrevet 28. november 2012 Alle har rett til å bli irritert og forbannet for hva de selv vill, men her mener jeg at du har en god grunn i tillegg. Alle kan ha en dårlig dag, men en må fremdeles stå inne for sine avtaler og sine ord. En avtale er en avtale og så lenge tidspunktet er bestemt ( men ikke stedet?) så syntes jeg det er rimelig barnslig å ikke stille. Å uprovosert svare "fuck you" syntes jeg også virker meget umodent. Utifra det du skriver så virker han ganske barnslig og lite imøtekommende.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2012 #5 Skrevet 28. november 2012 ts her. Vi har bodd sammen i tre år allerede. Men vi trenger noe større, nærmere skogen, for vi har fått oss hund. Han har vært veldig umoden lenge, men vil nå være med å flytte ut og roe seg, så ting er iallefall bedre. Han er 27, jeg 29.
up! Skrevet 28. november 2012 #6 Skrevet 28. november 2012 Uff, jeg har vært sammen med en sånn. Forandret seg aldri. Vi har ytterst sjeldent kontakt i dag, han er sånn fortsatt, 10-15 år etter.. Virker som om dere har veldig dårlig kommunikasjon mellom dere. Du kan ikke avtale middager uten å ha klarert det med ham. Og så har ikke dette noe med dårlig dag eller ting i boden å gjøre. Du trenger ikke å hekte det på det. Det er mer enn argument nok at han behandler deg dårlig. 2
Gjest bente29 Skrevet 28. november 2012 #7 Skrevet 28. november 2012 pleier ikke være sånn, har blitt mye mer moden i det siste, og min toleranse mye kortere...(mindre?..) men fikk litt sjokk nå. respektløst ovenfor meg og familien min tenker jeg..? svarte forøvrig "f u 2" tilbake, i en blanding av oppgitthet, kommer jo ingen vei uansett, og fordi jeg ville løsne litt på stemningen, vi pleier tulle med sånne engelskforkotninger(det tror jeg ikke han gjorde med sin f u assa!)..også fikk jeg "hahaha" tilbake. Kommunikasjonen mellom oss er som regel god, men noen ting får han ikke med seg. Moren hans sier ting til han flere ganger hun og. Og han glemmer ofte avtaler, også de han gleder seg til. Hva burde jeg gjøre nå? jeg vil ikke la han starte en krangel, fordi jeg vil han skal være med på dette i helgen, og ikke krangle seg unna, men jeg vil bli behandlet med respekt! har latt meg tråkke på for lenge.. Tusen takk for fine svar og at dere gidder svare! setter stor pris på det
Gjest pålogget Skrevet 28. november 2012 #8 Skrevet 28. november 2012 du har rett til å bli forbanna! Hadde jeg vært deg hadde jeg satt han på plass. syns damene på KG er utrolig VARSOM med mannfolka sine, ikke rart det florerer kun problemer med partnere her inne...
Gjest Katten. Skrevet 28. november 2012 #9 Skrevet 28. november 2012 Slår meg at han ikke er den eneste som er umoden i forholdet deres. 7
AnonymBruker Skrevet 28. november 2012 #10 Skrevet 28. november 2012 Minner meg om eksen, som aldri forsto at enkelte ting gjør man fordi det betyr noe for den andre, og fordi man ikke trenger si nei eller gjøre det vanskelig av ren refleks... Men din måte å svare ham på virker ikke som den oppmuntrer til dialog heller da, å finne noe annet å forklare det med (dårlig jobbdag) og ikke ville hente verktøykassa er litt barnslig og det tåkelegger på en måte diskusjonen. Prøv å ta opp dette på en saklig og rolig måte - hold deg til det viktigste, og spør for eksempel om hvordan han synes det er hvis du sier nei eller er umulig å avtale konkret med når han vil at du skal bli med på noe. Anonym poster: 94b0f6c0358609c4e34259dca2416121 1
Gjest bente29 Skrevet 28. november 2012 #11 Skrevet 28. november 2012 det er vanskelig når han er på jobb, for han må plutselig legge på. ser jo selv at det er dumt av meg å reagere slik, men man blir fryktelig oppgitt, og tro meg, jeg har prøvd på flere måter tidligere. Er særdeles vanskelig når man føler man prater tvers gjennom veggen. men skal prøve det du foreslår sist her og se hva han svarer jeg tror faktisk svaret da vil bli at han ikke trenger ha meg med på ting eller noe i den dur. når det er nivået er det vanskelig å holde seg "moden". gikk uansett og hentet det greiene, er bare måten ting gjøres på. jeg gjør alt for han føler jeg, og får litt lite igjen, iallefall nå..
Gjest bente29 Skrevet 28. november 2012 #12 Skrevet 28. november 2012 Slår meg at han ikke er den eneste som er umoden i forholdet deres. synes det forsåvidt hadde vært mer modent av deg og komme med et ordentlig svar når du først kommenterer og
ViljaH Skrevet 29. november 2012 #13 Skrevet 29. november 2012 Heng opp kalender hjemme hvor dere merker av reservert tid. Har dere avtalt middag med din familie, sett det på kalenderen så det ikke blir glemt. Forøvrig lærte jeg på barneskolen at har man en avtale med noen, så må man holde den, kan ikke bare avlyse fordi noe annet man fikk lyst til dukket opp. Hvis han skal være i forhold med deg, må han påregne å bruke litt tid på din familie, det hører med. Man velger ikke bare en partner, men hele slekta.
Roo Skrevet 29. november 2012 #14 Skrevet 29. november 2012 Kanskje han er nervøs, men finner på tåpelige unnskyldninger?
SoftKitty Skrevet 29. november 2012 #15 Skrevet 29. november 2012 Jeg kjenner ikke kjærsten din, men det er sånn typisk ting min gjør om det er noe han ikke vil..istedet for å bare si rett ut at han ikke vil det så blir alt veldig vanskelig for ham og det er umulig å planlegge sikkert osv.. Kan det være en grunn til at han ikke vil på disse middagene og at det er derfor han er litt vanskelig? Synes forøvrig du har rett til å bli irritert/sur, det hadde jeg også blitt, men det beste er nok å ta en samtale med ham om det som ikke er på sms. Hvis han mente å si "fuck you" seriøst så kan du jo også ta en samtale om å respektere kjærsten sin og ikke snakke til hverandre på den måten... 1
Lizbeth Skrevet 29. november 2012 #16 Skrevet 29. november 2012 Om kjæresten min hadde oppført seg på denne måten, hadde han IKKE beholdt tittelen som kjæresten min for å si det enkelt. Både han og jeg er veldig glad i familie (jeg har tatovert på meg teksten "Family comes first" langs armen, og hver gang han tenker over den nevner han hvor glad han er for at også jeg er like glad i min familie som det han er), og jeg hadde aldri holdt ut at kjæresten min skulle ha vært så likgyldig som din virker. Jeg hadde ikke sett på forholdet som seriøst i det hele tatt, om han hadde hatt problemer med familien min. Familie er jo en så utrolig stor del av livet ditt, og interesserer han seg ikke for den, er det ikke mye med deg han interesserer seg for - spør du MEG 1
Gjest Trappetroll Skrevet 29. november 2012 #17 Skrevet 29. november 2012 Vel, han burde holde avtalene sine. Men det er vel neppe smart å provosere heller? Jeg mener ikke at man ikke skal kunne snakke sammen, men kanskje si ting på en annen måte. Tenkte siden du først sa at han ikke trengte å la sin dårlige jobbdag gå utover deg, for deretter sende en småprovoserende melding så legger du litt opp til et slikt svar som du fikk. Selvom det var respektløst av han! Jeg vet hvertfall at om noen hadde visst at jeg hadde en dårlig dag, for så å tirre meg opp med en slik melding så hadde jeg flydd i taket. Var bare en tanke og ikke noe vondt ment! For øvrig det med familiebesøk burde han gjerne være med på. Men dere burde kanskje avtale slikt på forhånd, snakke litt mer sammen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå