Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har hatt 1T & R1. Fikk 3 i R1. Men i 1T så strøk jeg uheldigvis! Pga lite konsentrasjon og gadd ikke å følge med i timene (latskap i 1. vgs) men skjerpet meg i 2. vgs! Nå vil jeg ta opp 1P som er en mye enklere matematikk, og få strøket vekk 1T. Jeg lurer på om dere har tips til meg om hva jeg skal kunne, hvor mye jeg skal øve, hva jeg får på eksamen osv? :) Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du fikk 3 i R1 skal P1 gå veldig bra, det er veldig grunnleggende og basic!

Jeg byttet fra T til P selv faktisk, og forskjellen er virkelig enorm, P er så mye lettere at man nesten kan skli igjennom det (så lenge man har en liten interesse for matte). Nå er jo dette individuelt da, så jeg skal ikke si "sånn er det". Men JEG synes ihvertfall det var veldig enkelt i forhold :)

Skrevet

Jeg tok akkurat en eksamen i 1P etter å ha tatt T i 1. klasse, og det gikk veldig bra altså! Det eneste som jeg synes er vanskelig er perspektivtegning, men andre igjen synes det er kjempelett. Uansett fikk jeg ikke en oppgave om det på eksamen :D

Skrevet

Jeg hadde eksamen i 1P for bare et par dager siden! Jeg har hatt T-matte (hvor jeg fikk 4) og ville også bytte ut T-matten med 1P. Eksamen gikk veldig bra og det er sikkert 10 ganger lettere enn T-matte! Jeg hadde undervisning i 1P på Akademiet, så jeg øvde egentlig ikke noe særlig ettersom jeg hadde vært gjennom alt på skolen. Men dersom du ikke skal ha undervisning anbefaler jeg deg å gå gjennom alle emnene og gjøre en del gamle eksamensoppgaver. Det er tross alt noe i 1P som vi ikke har lært før (perspektivtegning, konsumprisindeks).

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...