Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilet
Skrevet

Veldig fortvilet kvinne.

Fikk kjæreste for halvannet år siden. Første året bodde vi hver for oss. Jeg merket lite til hans økonomiske problemer annet enn smårusk som var i luften mellom han og hans forhenværende samboer.

Da vi for 6 mnd siden skulle leie sammen forstod jeg at noe ikke var helt som det skulle. Vi skulle ha garanti for depositumsum og han fikk ikke innvilget pga betalingsanmerkning. I og for seg greit nok da han virket sjokket - for så å forklare meg at det var en mini sak som han trodde snart var ute av verden men det ville ordne seg fort. Så jeg trodde da på han , han var troverdig, og jeg satte meg på garantisummen alene. Vi var også enige om at leiesummen var ok til tross for noe høy, med våre gode inntekter ville det gå.

Tiden går og det viser seg etterhvert at han ikke har mer fast jobb, bare ekstravakter nå og da. Jeg forstår lite. Han begynner med å si han har redusert stilling 40% fast men mye ekstra, som stemmer - til det siden viser seg han kun har ekstra og et vikariat, som går ut.... han ender til slutt uten jobb og jeg må betjene leie alene, noe som ikke går og vi må flytte... Pga mye rot som han klusser til får vi utestående 9000 kr på garantisum som ikke betales, uten at jeg får sett brevet om det..

Vi flytter billigere. Han har ikke lenger bil. Jeg har god økonomi og bytter inn min bil til 300.000 mot to bilder til 150.000 og 170.000 så vi begge har bil da vi er avhengige. Han jobber ekstra og søker nye jobber.. Han skal fikse forsikringer gjennom sitt firma da det er mer gunstig.. han skal også betale innboforsikring der mm.

Jeg spør stadig om å få se fakturaer, men de "har han ikke fått" eller "har han betalt".. jeg SER han betaler regninger og han virker ryddig så jeg velger ta han på ordet...

Men nå viser det seg at JEG skylder 5000 kr på ene forsikringen og 5000 kr på div annet som har oppstått pga det er MINE biler. JEg får ryddet opp , men pengene må JEG betale.. For alt står jo seff på meg!

Jeg er fortvilet... Nå sitter jeg plutselig med 10.000 pluss 9000 som må betales NÅ pga hans rot. Og jeg som visste JEG hadde kontroll...

Sier til han at jeg må selge ene bilen men han blir bare furt og sinna og skal ordne opp mm...

Han og hans eks har ekstremt mye gjeld... han går nå, heldigvis, til gjeldsrådgiver.

Legger til at jeg venter barn med han i mai...

Hva gjør jeg?

Ytterst fortvilet. Står i den posisjon nå at jeg tenker å opprette et lån for å betjene mine regninger men er jo feil det også... egentlig er vi bundet til husleiekontrakt her 9mnd pluss 3 mnd oppsigelsestid, dvs nesten et år til fra skrivende stund.. men vet ikke om vi kan bo i denne byen i det hele tatt skal vi overleve. Elsker han men har mistet tillitten... Aner ikke hva jeg skal gjøre.. og han sier han skal ta tak i alt. Det er uaktuelt - nå går jeg bak hans rygg og gjør det selv!!! Ikke snakk om at han kan kjøre meg ned i samme dritt..

Noe bryllup blir det i alle fall ikke på laaaange tider!!!

Uff :(( Lei meg.........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dump ham!!! Dette her blir ikke bedre og han kommer til å juge, svindle og bedra deg til fattig fant og til du er ødelagt på alle vis!

Skrevet

Er så lett å si "dump han"... Men forstår det sies..

Men samtidig, forholdet vårt er jo mye mer, deriblant et barn fra mai 2013.. ..

Men noe må jeg gjøre. Vært snill og blåøyd sikkert men man tror jo det beste om kjæresten sin! Han er forøvrig veldig troverdig... :-S

Skrevet

Herregud jente - TA GREP NÅ.

Du selger den ene bilen som du sier du skal, selv om han blir sur. Den er faktisk din! Da har du råd til å betale de utestående 19000. Deretter har dere HELT separat økonomi.

DU betaler dine regninger og lar han ordne med sitt. Ingenting kan være felles når han har vist hvor lite han er til å stole på. Det er en utfordring når dere bor sammen - men du burde vurdere om du kan flytte fra han. Det går an å være kjærester uten å bo sammen - og kanskje det er det som trengs for at han virkelig skal forstå alvoret og ordne opp i sitt rot? Det kan du nemlig aldri gjøre for han, uansett hvor "troverdig" han framstår.

Du sier dere skal ha barn - hva er viktigst: at HAN ikke blir sur eller at DU faktisk kan forsørge deg og ungen`? For du skjønner vel at det blir ditt ansvar og ditt alene?

Gjest lklklklk
Skrevet

Tror kanskje jeg ville valgt å flytte i egen leilighet og solgt den ene bilen så han får klare seg selv. Si at dere kan flytte sammen når han har ordnet alt det økonomiske og har en stabil inntekt. Kanskje det gir god motivasjon til å komme på rett spor. Du skal ikke betale for hans økonomiske uansvarligheter, han må lære seg å bli voksen han, skal tross alt ha barn!

Gjest Purple Haze
Skrevet

Du selger den ene bilen som du sier du skal, selv om han blir sur. Den er faktisk din! Da har du råd til å betale de utestående 19000. Deretter har dere HELT separat økonomi.

DU betaler dine regninger og lar han ordne med sitt. Ingenting kan være felles når han har vist hvor lite han er til å stole på. Det er en utfordring når dere bor sammen - men du burde vurdere om du kan flytte fra han. Det går an å være kjærester uten å bo sammen - og kanskje det er det som trengs for at han virkelig skal forstå alvoret og ordne opp i sitt rot? Det kan du nemlig aldri gjøre for han, uansett hvor "troverdig" han framstår.

Du sier dere skal ha barn - hva er viktigst: at HAN ikke blir sur eller at DU faktisk kan forsørge deg og ungen`? For du skjønner vel at det blir ditt ansvar og ditt alene?

Dette.

Ikke noe mer å tenke på.

• Liker 14
Skrevet

Dere bør nok ha separat økonomi til å ha ordnet opp. Men han har jo i det minste tatt ansvar ved å gå til gjeldsrådgiver, det er mange som ikke engang kommer så langt.

Dersom dette ikke bare er rot, kan det være spilleavhengighet? Vet du hvilke regninger han _egentlig_ betaler?

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Noe bryllup blir det i alle fall ikke på laaaange tider!!!

Uff :(( Lei meg.........

du skal ha barn med han, men set strek ved bryllaup? Seriøst?

Gjest Lille-pus
Skrevet

Det som her er sitert er det eneste fornuftige du kan gjøre nå.

Ta fullstendig ansvar for din økonomi.

Eventuelle fullmakter du har gitt ham til dine konti fjerner du asap. - bare ring din kundekontakt i banken så fikser vedkommende det med et par tastetrykk.

Ring også alle kreditorer som kan ha noe utestående i ditt navn. Det være seg strøm, nettleie, telefon, bredbånd, bomavgift etc.

Få en oversikt over hva som er utestående, og flytt alle slike abbonement som du trenger over på deg dersom de ikke alt står på deg. Alt du ikke trenger sier du opp.

Rydd så opp i det som er registrert på deg. - jeg ser, klok av skade, at her kan det være flere hunder begravet.

Så ser du deg om etter et sted å bo for deg selv nå, inntil han eventuelt får ryddet opp i rotet sitt.

Ja, det blir tøft, - men det går.Fokuser på alt det praktiske du nå må foreta deg. Det blir tid til å tenke senere.

• Liker 2
Skrevet

Takk alle sammen! Mye av hans økonomirot har jeg funnet ut nå nylig.. Hadde ikke fått barn hadde jeg skjønt alvoret men for meg er ikke abort noe tema. Ser jeg har skrevet 13 uker, skulle stå 23 uker på vei....

Har sagt jeg selger ene bilen, han ble dritsur og kom med masse argumenter for "den trenger han" osv. Og det stemmer det, men jeg kan ikke gjøre noe med det.

Som han sier nå : selger jeg bilen nå er vi ferdige og det er også ungen, hva han nå mener med det... ?! Ungen er jo et faktum.!!!

Han har fått psykolog og gjeldsrådgiver nå. Gjelden er fra tidligere da han kjøpte myyyye over evne og ikke betalte.. Han er innmari flau men det finnes ingen grunn til å skjule det..:(

Skrevet

Umoden og totalt mangel på ansvarsfølelse popper opp i hodet mitt når han sier at selger du bilen DIN ser han dere ferdige og han er helt ferdig med ungen også. Dette er langt verre enn å bare være fllau. Det er mangle på ansvar.

Jeg hadde nok flyttet for meg selv og heller hatt et kjæresteforhold og sett hvordan det da utviklet seg. Egen trygghet for meg og barnet ville ha vært det viktigste.

Anonym poster: 5af76a3f1aa288f724633dc065727b74

• Liker 5
Skrevet (endret)

"Hvis du trenger bil, så får du begynne å jobbe og betale ned på regningene dine slik at du kan kjøpe deg en, slik jeg har gjort."

Det at han prøver å presse deg til å betale for ham burde være varsellampa som sitter GTFO mens du ennå kan - et stort klarere hint om at "betaler ikke du for meg så stikker jeg fra både deg og ungen" trenger du vel ikke??

Slike mennesker er IKKE verdt bryet. Det ender med at du blir sittende med gjeld for å dekke hans gjeld, og slik begynner spiralen å løpe. Du blir sittende igjen med svarteper, og den dagen han går fra deg (som han vil gjøre dersom ikke du går først) har du plutselig både en diger gjeld + er alenemamma. Hva skal du gjøre da? Ungen får du kanskje ikke gjort så mye med, men du kan gjøre både deg og den en STOR tjeneste og komme deg laaaaaangt unna denne ansvarsløse taperen av en "mann", om man kan kalle noe sånt for mann er jeg mer usikker på.

Edit: skrivefeil..

Endret av Strixvaria
  • Liker 4
Skrevet

Hiver meg med på det de andre har sagt. Du kan ikke stole på han, og han truer deg med at det er over mellom dere og at han nekter å ta ansvar for ungen hvis du selger bilen din som han har vært så heldig å få låne. han har allerede skadet din økonomi--du har ikke råd til å la det bli værre. Ikke med et barn på vei, spesielt ikke hvis han ikke engang kan stille opp økonomisk.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært der du er, og selv om jeg vet det er lett å si og vanskelig å gjøre, må jeg bare få anbefale deg å komme deg ut av forholdet. Det blir ikke bedre. Aldri, det er helt tydelig når han viser så lite ansvarsfølelse at han prøver å presse deg til å beholde bilen. Og det er greit nok å si separat økonomi, men har du råd til å kjøpe bolig alene? Hvis ikke er alternativet at dere må leie for resten av livet. Det er også en haug med andre ting som blir vanskeligere når én av dere har masse økonomisk rot, sånn er det bare.

• Liker 1
Skrevet

Hallo!!! Kvitt deg med fyren!! Han er en notorisk løgner og du er melkekua hans!

Anonym poster: ed585d2bc0bccf41ca449e5640f070f4

• Liker 2
Skrevet

Har sagt jeg selger ene bilen, han ble dritsur og kom med masse argumenter for "den trenger han" osv. Og det stemmer det, men jeg kan ikke gjøre noe med det.

Du må rett og slett være streng mot ham. Det er du som har grunn til å være drittsur her. Og hver gang han sier at han trenger ditt og datt, svar: 'og jeg trenger at du bidrar til fellesskapet samt slutter å lyve for meg.'

Anonym poster: 0012d6f13b6c0e241d5b8d4d4c129232

Skrevet

Jeg har opplevd det samme! Satt igjen med mye gjeld etter at forholdet til min x tok slutt. Han var virkelig personlig konkurs! Sa at han betalte felles regninger, men det ble ikke gjort. Hadde flere stengevarsler på strøm hengende på døren når jeg kom hjem fra jobb! Dette kommer ikke til å bli bedre for deg! Etter 2 år sammen med min x, ble hele min økonomi ødelagt ! Han bestilte også forsikringer og annet i mitt navn som ikke ble betalt. Han sa som din kjæreste at alt var i orden.. Dette kan du ikke stole på!! Når de er så økonomisk ute og kjøre så blir du dratt med inn i elendigheten. Kom deg ut av dette nå, ellers ender du opp som meg med mye gjeld på en x som ikke er villig til å gjøre opp for seg i ettertid!! :-(

Skrevet

Oj, er du sammen med eksen min? Det kan høres ut som om jeg er den ekssamboeren, nemlig..

Dersom du bor på Øvre Romerike, så kom deg unna den mannen. Det kommer aldri til å bli bedre.

Og dersom du ikke bor der, så bør du tenke godt igjennom hva du gjør. Som sagt, min ekssamboer hadde økonomiske problemer, noe han kamuflerte som "filleting". Lovet at betalingsanmerkiningen snart skulle slettes slik at vi kunne kjøpe bolig sammen. Vi bodde sammen i 6 år - jeg så aldri en eneste regning. Det var lovnad på lovnad ellers i forholdet også, men det skjedde aldri noenting.

For all del - ikke lån denne mannen penger! Og ikke prøv å være snill med å betale litt for mye - du får det aldri igjen!

Ja, jeg er bastant nå, men jeg har vært der selv. Og jeg lærte utrolig mye av hva jeg nå IKKE vil ha i en mann. Glad jeg kom meg unna, for å si det sånn.

Anonym poster: f929314ba971cd74f6fcd995d95e0f01

Skrevet

Du kjøpte en bil til 150 000 til han?? Og nå truer han med å gå fra deg og barnet hvis du selger den. Har han noen grunn til at han ikke kan jobbe og forsørge seg selv egentlig? Trenger du noen flere tegn på at han er en egoistisk dritt?

Evt hvis han MÅ ha bil så får han ha en til 5000 med bare ansvarsforsikring da, noe han kanskje klarer å betale selv. Så blir det i hvert fall ikke så dyrt for deg.

Skrevet

Selg bilen hans. Dekk tapet han har gitt deg. Enkelt og greit. Du er gravid, og skal ha en som kan forsørge deg, ikke en som skaper problemer.

Han oppfører seg som et ekstra barn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...