Gå til innhold

Redd gutten min skal bli mobbet, hvordan hjelpe ham?

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret mor
Skrevet

Han er en rolig og litt forsiktig gutt på 6 år. Ikke sånn som sitter i en krok for seg selv, han er veldig entusiastisk sammen med andre barn, men fysisk er han litt lavere enn gjennomsnittet og spinkelt bygget. Ikke den mest robuste og aktive typen.

Nylig ble han "slått ned" på fotballtrening av en annen gutt. Dette hendte to ganger og var gjort med vilje ifølge tilskuere. Jeg vet at trener tok saken som et uhell, jeg er helt uenig i det. Min frykt er selvsagt at dette kan være starten på noe verre. Det får meg til å tenke på hva jeg kan gjøre for å ruste gutten til å forsvare seg og styrke ham i møte med andre tøffere barn.

Dette kan være engangstilfelle, det håper jeg det var, men samtidig regner jeg med at han naturlig nok vil komme i vanskelige situasjoner som dette i fremtiden.

Hva gjør dere andre foreldre for å trygge dere egne barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jenta mi er brun (jeg er hvit .pappan er mørk) å kom hjem gråtende fordi noen hadde sagt at brun ikke var fint. for det første så tar jeg meg av jenta mi å snakker med henne å trøster og klemmer. jeg finner ut hvem det er å ringer/går rett over til foreldrene å tar en prat med dem.dagen etter nevnte jeg også det samme for skolen hennes. jeg er tar veldig fort tak i ting vis slikt skjer.og venter ikke til neste gang. har ikke skjedd noen flere episoder.

Anonym poster: 4a4e6f3da0538ec80c5b255c38e66d55

Skrevet

Gå på treningen og se selv. Når og hvis det skjer igjen, snakk til gutten og foreldrene hans. Du burde også si ifra kraftig til treneren som ikke tar tak i mobbingen. Den vanligste unskyldningen fra voksene som ser mobbing er "Det var et uhell."

Anonym poster: ffd1d286a2c9c4a65f042952491008ce

Skrevet

Tråden er ryddet for oppfordring til lovbrudd.

Alice i Eventyrland, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...