Gå til innhold

Matbudsjett og hvilke matbutikker?

Anbefalte innlegg

Gjest finpåvin
Skrevet (endret)

Hva brukere dere i mnd. på mat og hygieneartikler? Og hvilken butikk har du best erfaring med tanke på pris?

Skal nå begynne å handle for en uke og slutte med den småhandlingen. Mases penger å spare :)

Endret av finpåvin
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Handler mye kjøtt, kylling o.l i Sverige. Også hygieneartikler, fordi det er mye billigere. Ellers er ser vi igjen tilbudsavisene som kommer på mandag, og planlegger evnt innkjøp. Handler stort sett basisvarer på Rema 1000.. Har også trumf og coopkort. Har ikke helt oversikten enda, jobber med å få satt opp skikkelig budsjett =)

En ting er i allefall sikkert; det lønner seg å handle kun 1 gang i uka! I stedet for all den småhandlingen.

Lag deg ''matplan'' for 1-2uker i slengen.

Skrevet

Vi bruker mellom 4000 og 5000(stort sett nærmere 5000). 2 voksne og 2 barn(småspist 4 åring og normalt spisende 1 1/2 åring).

Handler hovedsaklig på Rema 1000 eller Kiwi, det er de billigste som jeg kan se. Stikker innom andre butikker om de har f eks gode tilbud. Har en Sparbutikk her som ofte setter ned prisen på ferskvarer(kylling, fisk o.l) som nærmer seg best-før dato. Så der stikker jeg innom en eller to ganger i uka, små kupp er kjekt :)

Anonym poster: 46d755c37cb85363124d8c0df8d91941

• Liker 1
Skrevet

vi bruker omtrent 2000 kroner i mnd på mat, slenger på 300 til hygieneartikler. handler som oftest på rema 1000, stoooort utvalg og ikke så alt for ille pris :D

Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

vi bruker omtrent 2000 kroner i mnd på mat, slenger på 300 til hygieneartikler. handler som oftest på rema 1000, stoooort utvalg og ikke så alt for ille pris :D

Hvor mange er dere, og hva spiser dere til middager da? Er det 2000 kr på 1 person, eller 2?

Skrevet

Hvor mange er dere, og hva spiser dere til middager da? Er det 2000 kr på 1 person, eller 2?

vi er 2 personer her. skriver alltid liste over alle middagene for hele uken, også handler vi inn til alle dagene, på en dag :) kjøtt og sånt handler vi mest på lønningsdag, for det fryses jo. før brukte vi godt opp mot 4000 kroner i mnd, men etter at vi begynte med menyliste har det blitt mye mer økonomisk å handle :D

Skrevet

Jeg handler på Kiwi. Bor alene, bruker ca 1700 kr måneden på dagligvarer.

Det er vel Kiwi og Rema 1000 som kommer best ut i pristestene, men det kommer selvsagt an på hva du kjøper for noe. I disse testene har de alltid masse usunne matvarer jeg aldri kjøper.

Jeg kjøper veldig mye frukt og grønt, som er billig på kiwi, og firstprice kylling, laks og karbonadedeig, som også er billig.

Anonym poster: 69c02864b6732af8007e83536518b65d

• Liker 1
Skrevet

1voksen og 2 barn, 3000kr i mnd, handler på Kiwi.

Skrevet

Jeg handler på Kiwi. Bor alene, bruker ca 1700 kr måneden på dagligvarer.

Det er vel Kiwi og Rema 1000 som kommer best ut i pristestene, men det kommer selvsagt an på hva du kjøper for noe. I disse testene har de alltid masse usunne matvarer jeg aldri kjøper.

Jeg kjøper veldig mye frukt og grønt, som er billig på kiwi, og firstprice kylling, laks og karbonadedeig, som også er billig.

Anonym poster: 69c02864b6732af8007e83536518b65d

"Kiwi er ikke billigst på noen typer frukt eller grønt, men dyrest på tre. Isbergssalaten er 40 prosent dyrere enn Prix’, og bananene 30 prosent dyrere enn Rema 1000 sine." kilde: http://www.tv2.no/underholdning/hjelperdeg/kiwimomskutt-gjelder-ikke-skryter-av-fem-aar-gammelt-priskutt-3930536.html Å sammenligne prisen på konkrete varer i 4 butikker viser sannheten.

Anonym poster: 3351b34b36b229359d83f2830d79258c

• Liker 1
Skrevet

Vi har ganske høyt matbudsjett, så skal følge med her for vi trenger å bli flinkere på det. :)

Skrevet

vi er 2 en voksen ogbarn, bruker undt 4000kr i månden.men jeg handler hver 4. måned i sverige og der pleier jeg å kjøpe for 4000kr for kylling,kjøtt,cola.så da kan jeg si at vi bruker rundt 5000kr.jeg prøver å spare på det meste og ikke kjøper alt jeg har lyst på i butikkene men kommer likevel opp i 4000-5000kr i månenså jeg skjønner ikke hvordan klarer dere så lite dere som handler for under 3000kr.

Anonym poster: 01e2e9f3fb9336f6bdbb021260b19378

Skrevet

Jeg og samboer bruker ca. 2000. (vi er studenter)

Handler for det meste på Rimi og Rema 1000. Benytter ofte av "dagens tilbud" på Bunnpris, og går av og til innom Coop Mega for å se etter tilbud, men vår erfaring er at denne butikken er generelt dyrere.

Anonym poster: d8f03ee788eae3ae5d107d11c8270244

Skrevet

Prismessig er nok Rema 1000 det beste alternativet. De vinner tester om pris gang på gang. Ellers liker jeg personlig å handle i forskjellige butikker. Ikke bare Rema.

Skrevet

Jeg bruker 4500-5000 i måneden på mat og drikke.

Drøyt halvparten av dette går med utenfor hjemmet - middag på restaurant et par-tre ganger i uken, lunsj i en av kantinene på jobb, frokost på Åpent Bakeri, osv. 500 blir lagt igjen i Mathallen Oslo og resten jevnt fordelt på Kiwi, Ica og Rema 1000.

:)

Skrevet

Vi setter av 6000 pr mnd på en matkonto, men i tillegg til dette blir det litt småhandling med egne kort også, så vil tro vi ender opp med ca. 7000kr. I tillegg til dette kjøper samboer seg lunsj hver dag på Rema/Bigbite, regner med han fort bruker endel på det også..

Vi handler stort sett på Rema1000.

Skrevet

Hva brukere dere i mnd. på mat og hygieneartikler? Og hvilken butikk har du best erfaring med tanke på pris?

Skal nå begynne å handle for en uke og slutte med den småhandlingen. Mases penger å spare :)

Vi er to personer og vi bruker ca 2500 i mat i mnd. Vi handler som regel mye kjøtt og frossent i Sverige men har ikke gjort det på en stund.

Vi handler alltid på Meny fordi der får man alt man trenger og de har som regel aldri råtten frukt og grønnsaker. Er ikke dyrt der i forhold til andre butikker heller. Vi handler hver mandag for å unngå disse småkjøpene :-)

Skrevet

Vi bruker rundt 13.000 i mnd (ut i fra kalkulatoren i nettbanken).

Noe av de 13 er røyk, men ikke mye. Spesielle månder (jul og påske, og månder hvor vi er mye på hytta) går det nok noen tusen til.

2 voksne og en 1-åring.

Vi handler endten på Coop Mega eller Joker. Coop Mega er dyrt, men har den beste frukt og grønt, ihverfall her vi bor. Joker er om mulig ennå dyrere, men det er nærbutikken og aller lettest å handle på tur hjem fra jobb. Kan la bilen stå på tomgang mens man løper inn.

I tillegg ser vi ikke på pris når vi handler, vi ser på hva vi har lyst på. Men vi har mange manger snakket om at vi skulle tatt noen tak, men det blir stortsett bare med tanken...

Anonym poster: 2ddfcb3dfca966e049bc84ab01c8ca14

Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Vi er to personer og vi bruker ca 2500 i mat i mnd. Vi handler som regel mye kjøtt og frossent i Sverige men har ikke gjort det på en stund.

Vi handler alltid på Meny fordi der får man alt man trenger og de har som regel aldri råtten frukt og grønnsaker. Er ikke dyrt der i forhold til andre butikker heller. Vi handler hver mandag for å unngå disse småkjøpene :-)

Meny er dyrere enn Rema 1000 og Prix. Med mindre man kun kjøper varer fra First Price på Meny da.

Gjest finpåvin
Skrevet

Meny er en av de dyreste butikken jeg har handlet på. Jeg forstår ikke hvordan du klarer å holde deg til 2500kr i mnd. Kjøper du kun det billigste?

Skrevet

Bor alene, og bruker ca 1 500 +/- på dagligvarer i måneden. Burde vel egentlig bli litt flinkere, for det tallet kunne vært mindre. "Storhandler" hver mandag, og handler litt påfyll litt senere i uka. Er det noe jeg burde blitt flinkere til, så er det å tenke pris, nå handler jeg nemlig bare det jeg har lyst på uten å vurdere det nærmere. Skal også bli flinkere til å følge med på tilbud og slik! Det er jo så utrolig kjedelig å bruke penger på mat!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...