Gjest TS Skrevet 28. november 2012 #1 Skrevet 28. november 2012 Vet noen om et telefonnr. en kan ringe for å samtale med noen ang. når en er utsatt for utroskap? Hva gjør jeg nå? Livet er vanskelig, trenger noen å snakke med og vil ikke snakke med venner da de er felles av meg og min kone... Trenger noen nøytrale og objektive. Bor i Oslo. På forhånd takk. Ps: sider på nettet det kan være greit å lese er også nyttig (URL). Har tre barn i skolealder så det er ikke bare å kaste ut kone uten videre...
NewYorkNewYork Skrevet 28. november 2012 #2 Skrevet 28. november 2012 Kanskje noen ved familivernkontoret? De skal i alle fall ha kompetanse når det gjelder familier i krise.
Gakkepus Skrevet 28. november 2012 #3 Skrevet 28. november 2012 Jeg føler virkelig med deg. Selv har jeg opplevd utroskap i forhold. Vi hadde store planer og vag allerede i gang med å flytte utenlands. Det gjør så fryktelig vondt, når den du tror du kan stole på, bedrar deg på den måten. Det er en kombinasjon av sorg og sinne om hverandre, og med tiden, føles det som om sorgen gror fast. Dessverre nok, har jeg ingen kjennskap til det du søker. Og jeg håper du kommer deg igjennom den tunge perioden som venter på deg. På dere. Til å begynne med, vil det være minner som du konstant kommer til å spille av i hodet ditt. Detaljerte minner som kommer til å drive deg til vanvidd. Men etterhvert, vil de minnene gi meg slipp, og alt som kommer til å stå igjen, er et minne av vonde følelser. Gi deg selv tid til å sørge. Spør om det du måtte lure på, men vær selektiv. Er alt verdt å vite? (Da siktet jeg hovedsakelig til detaljer). Hva vil gjøre vondt verre? Jeg håper din kone støtter deg og innser sine feil. Utroskap er et svik på høyeste nivå, men det er ikke umulig å overkomme. Ønsker deg masse lykke til. Hilsen en som har vært og fortsatt er i samme båt.
Gjest TS Skrevet 28. november 2012 #4 Skrevet 28. november 2012 Jeg føler virkelig med deg. Selv har jeg opplevd utroskap i forhold. Vi hadde store planer og vag allerede i gang med å flytte utenlands. Det gjør så fryktelig vondt, når den du tror du kan stole på, bedrar deg på den måten. Det er en kombinasjon av sorg og sinne om hverandre, og med tiden, føles det som om sorgen gror fast. Dessverre nok, har jeg ingen kjennskap til det du søker. Og jeg håper du kommer deg igjennom den tunge perioden som venter på deg. På dere. Til å begynne med, vil det være minner som du konstant kommer til å spille av i hodet ditt. Detaljerte minner som kommer til å drive deg til vanvidd. Men etterhvert, vil de minnene gi meg slipp, og alt som kommer til å stå igjen, er et minne av vonde følelser. Gi deg selv tid til å sørge. Spør om det du måtte lure på, men vær selektiv. Er alt verdt å vite? (Da siktet jeg hovedsakelig til detaljer). Hva vil gjøre vondt verre? Jeg håper din kone støtter deg og innser sine feil. Utroskap er et svik på høyeste nivå, men det er ikke umulig å overkomme. Ønsker deg masse lykke til. Hilsen en som har vært og fortsatt er i samme båt. Takk for det, føles som et utrolig svik etter 17 gode år trodde jeg... Dette har jeg igjen for å ha dradd mesteparten av "jobben" med barna, latt henne velge først mht tid til egenpleie. Stolt på henne selv etter å ha "tilgitt" henne første gang.... Latt henne fortsatt arbeide sammen med vedkommende, la henne være med på turer/fester.... der han også er med. Nå trenger jeg vel kun et håndfast bevis, og da tror jeg jeg blir kvalm hvis det bekrefter det jeg frykter,,, Hvordan takle dette er vanskelig...???
Brimi Skrevet 28. november 2012 #5 Skrevet 28. november 2012 Du kan ringe mental helse. De spesialiserer seg riktig nok ikke på utroskap, men de kan hjelpe deg ang det psykiske. 2
Havbris Skrevet 28. november 2012 #6 Skrevet 28. november 2012 Be om en hastetime på et familievernkontor - du kan få samtaler alene. Jeg gikk lenge i samtaler der da jeg sto i krisen. Du kan også lage deg en bruker og sende meg en PM så kan jeg "snakke" med deg.
Gakkepus Skrevet 28. november 2012 #7 Skrevet 28. november 2012 Det er ingen fasit på hvordan det kan takles på best mulig måte. Du er nødt til å finne en balanse som passer deg. Når man har opplevd et slik "emosjonelt sjokk", så tar det en god stund før man klarer å komme seg opp på beina igjen. Den perioden du befinner deg i nå, unner jeg ingen. Det er tungt å innse at den personen man har tilbragt så mange år med, har valgt å tre over gresset, for ingenting. Det er nesten som om vedkommende satser alt og taper alt.. Nå er det snart 6 måneder siden utroskapen, og vi har kommet oss mer eller mindre på beina. Det har krevd har arbeid, men til tross for framgangen, er ikke tillit en del av mitt vokabular lenger. Det går ikke en dag hvor jeg ikke tenker på det sviket. Det stikker fortsatt fysisk i meg den dag i dag... Som trærne om høsten, føler jeg at jeg har mistet den gløden.. Som deg, hadde jeg ingen å snakke med. Men jeg fant god støtte på dette forumet fra en som var i samme båt som meg. Det hjalp meg å se framover og holde hodet over vannet.
Gangerolv Skrevet 28. november 2012 #8 Skrevet 28. november 2012 Be om en hastetime på et familievernkontor - du kan få samtaler alene. Jeg gikk lenge i samtaler der da jeg sto i krisen. Du kan også lage deg en bruker og sende meg en PM så kan jeg "snakke" med deg. Hei, har registrert meg , jeg er Gangerolv :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå