AnonymBruker Skrevet 28. november 2012 #1 Skrevet 28. november 2012 hei,,, jeg er kun 160cm... elsker å gå med skjørt,men ser ut som en dverg rett og slett. proposjonene er ikke helt bra, da nedre del er "kortere" enn den øvre. dermed forsvinner beina når jeg har skjørt. der det rekker andre til knærne,rekker det meg til anklene. (litt overdrevent) men sånn ca... dermed har jeg lyst å bytte til kort vintershorts med strømpe under. dette får meg til å se litt høyere ut ihverfall,...men ser at dette ikke er in i år, da ingen har på dette lenger.... hvorfor har ikke dere på dette lenger? blir det rart om jeg gjør det?? Anonym poster: bffcecdd7018a3d6609f9e8f7b5254d2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2012 #2 Skrevet 28. november 2012 Finnes det ikke skjørt som kan få deg til å se lengre ut da? Anonym poster: 5e4cda65be323ab029d981f8ea071e1e
AnonymBruker Skrevet 28. november 2012 #3 Skrevet 28. november 2012 som sagt så er kun sånn miniskjørt som kan kle meg fordi jeg har så korte lår/bein...men vil jo ikke gå med miniskjørt i dette været... men spm mitt er egentlig hvorfor dere damer ikke går med short+strømpe lenger..? hvorfor er ikke detyte "in" lenger----- Anonym poster: bffcecdd7018a3d6609f9e8f7b5254d2
metempsychosis Skrevet 28. november 2012 #4 Skrevet 28. november 2012 (endret) Jeg har aldri vært noe shorts+strømpe tilhenger (med unntak av da jeg var på vgs) så på det spørsmålet kan jeg nok ikke svare deg, men angående passende skjørt derimot! Selv er jeg 1.55 høy og bruker mye skjørt, i alle lengder (med unntak av maxi, det har jeg ikke prøvd enda). Det som er viktig er proporsjonene, som du påpeker. - Vanlig "lårkort" blir til "knekort", "mini" blir til "lårkort". Her synes jeg at det blir seendes bra ut, uansett. Der det blir litt mer komplisert er når lengden går under kneet. - Vanlig "knekort" blir til "under kneet", vanlig "under kneet" blir til "midt på leggen" osv. Proporsjonene blir fort i ubalanse, med mindre en velger disse variantene med høyt liv. Ved å plassere livet høyere opp vil man få inntrykk av lengre ben, rett og slett Edit: Også svarte/mørke strømper, gjerne i høy deni! Mørke farger virker slankende, og når beina virker slankere så får man inntrykk av at de er lengre! Endret 28. november 2012 av metempsychosis 1
monkey Skrevet 28. november 2012 #5 Skrevet 28. november 2012 helt enig. er selv lav og har en del issues med dette. det er også viktig å ha skjørt som er "rett ned" slik at man virker lengre. ikke A-from. dette gjør oss kortere. altså ikke flatterende skjørt,men straight.også er det best at det er "lårkort" slik at det for oss slutter "ved kneet".
Gjest Lille-pus Skrevet 28. november 2012 #6 Skrevet 28. november 2012 Min mor er 163 cm, så jeg våger uttale meg her. Hun er riktignok meget slank, EU size 32 (ikke 32", men størrelsen under 34). Knelange blyantskjørt (pencilskirts) har alltid vært supert til henne, og ikke har hun da sett ut som en dverg heller. Jeg har forøvrig en liten mistanke om at du kanskje mest av alt innbiller deg at du har så veldig korte lår/legger Har vært der selv i sammelikning med en daværende venninne som virkelig var langbent (nesten sikker på hun manget en ryggvirvel). Jeg ville gått for blyantskjørt og sko med litt hælhøyde. 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2012 #7 Skrevet 28. november 2012 shorts med strømpe under er veldig fint syntes jeg..... jeg har det på konstant og føler ikke at andre glor eller noe sånt.... og det blir enda finere med en boots som slutter midt på leggen Anonym poster: bffcecdd7018a3d6609f9e8f7b5254d2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2012 #8 Skrevet 28. november 2012 hva er blyantskjørt.....? TS Anonym poster: bffcecdd7018a3d6609f9e8f7b5254d2
awesome. Skrevet 28. november 2012 #9 Skrevet 28. november 2012 Synes shorts med strømpebukse under er fint når det kombineres riktig. Bruker det ofte selv, spesielt når jeg skal tilbringe dagen på lesesal. Er mer behagelig å sitte i enn stramme dongeribukser Angående skjørt, hva med å prøve å ha svarte strømpebukser under og svarte sko med litt hæl på? Tror også highwaist skjørt kan få deg til å virke lengre.
Gjest Lille-pus Skrevet 28. november 2012 #10 Skrevet 28. november 2012 (endret) hva er blyantskjørt.....? TS Anonym poster: bffcecdd7018a3d6609f9e8f7b5254d2 Knelange blyantskjørt (pencilskirts) har alltid vært supert til henne, og ikke har hun da sett ut som en dverg heller. Her er et rimelig godt eksempel på et blyantskjørt/pencil skirt P.s. De fleste klassiske blyantskjørtene er 60 - 62 cm lange, men det finnes lengre og de finnes litt kortere Endret 28. november 2012 av Lille-pus
AnonymBruker Skrevet 28. november 2012 #11 Skrevet 28. november 2012 Hvorfor vil du gå med short og strømpebukse om vinteren, men ikke kort skjørt og strømpebukse? Gir jo ingen mening. Var det du som laget shorts + strømpebukse-tråden også? Svaret mitt er fremdeles at dette ikke er fint. Jeg gikk aldri med det før, og kommer aldri til å gå med det heller. Anonym poster: a2e06a9d5d85046438ef28a29debdca7 2
Glynis Skrevet 28. november 2012 #12 Skrevet 28. november 2012 Ta et Google images-søk på 'Rachel Bilson skirt' og se at jo, lave jenter er også fine i skjørt.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2012 #13 Skrevet 28. november 2012 Jeg er 163 og ser ikke lavere ut i skjørt.. Jeg bruker alle slags skjørt til rett over og rett under knærne, med høyere sko når det går under knærne. Og bruker kun skjørt som er høyere i livet og strømper og sko i samme farge. Anonym poster: 70a19f8626646dec24bf5a78b3026d54
Professor Orm Skrevet 28. november 2012 #14 Skrevet 28. november 2012 Alvorlig talt, 1,60 er jo ikke lavt! Jeg er 1,62, og jeg klarer meg veldig fint. Jeg har én bukse i skapet, resten er skjørt og kjoler. Det som er viktig er å ikke bruke feil lengde. Jeg kan bruke maxi (men gjør det ikke), ellers går det rett over, på eller rett under kneet. Overkroppen blir ikke for kort om skjørtet sitter i livet. Vær nå grei å gå med det du vil selv om det ikke er in akkurat nå. Stil er alltid in. Jeg er virkelig rystet over mine medsøstre her inne som prater om hva som er lov, hva som er in, kan jeg gå med dette når det ikke er in, dette er jo in i høst osv. Det er tøys, skulle ikke tro det gikk an.
Fashionistaen Skrevet 28. november 2012 #15 Skrevet 28. november 2012 Unnskyld meg, men jeg kan virkelig ikke se at dette er noe problem, du har jo Nelly og de fleste skjørtene deres er i rumpehullslengde... For å være litt mer seriøs: 160 er ikke så ekstremt lavt som du skal ha det til (om det er noen trøst er jeg lavere enn deg), og jeg er sikker på at det med "dverg kropp" er ganske så overdrevent og at det egentlig handler mest om komplekser Siden du har en relativt lang overkropp, kan du jo "bruke" denne slik at skjørtene dine kommer lenger oppover beinene, om det ønskelig. Jeg liker at skjørtene mine sitter sånn ca. ved midjen. Jeg liker at skjørtene er korte eller slutter rett over knærne. Maxi og ting som slutter over knærne synes jeg gjør meg kortere egentlig. Jeg kler heller ikke skjørt som har veldig mye volum i seg (strutteskjørt på en måte), men jeg er uenig angående A-formet skjørt som jeg faktisk synes er kledelig, så samt det ikke er for mye volum i det. Shorts og strømper synes jeg er fint, så lenge det ikke er snakk om de stygge denim-shortsene kombinert med et par tynne sorte strømper. Da kan det jo være ganske så lekkert faktisk Ikke bry deg om hva som er "in" og "ut", så lenge du føler deg vel i det, er andres mening og "regler" totalt uinteressant 3
Jolene Skrevet 28. november 2012 #16 Skrevet 28. november 2012 Jeg er 161 og bruker ofte skjørt, hemmeligheten ligger i at en bør ha dem i livet og lengden ikke bør være lengre enn til midt på låret. Ullstrømpebukser og kne/lårstrømper gjør susen
isbjørnungen Skrevet 28. november 2012 #17 Skrevet 28. november 2012 (endret) Jeg er 156, mine triks for å kle høyden min har jeg fra mamma, som har prøvd å tre disse over hodet mitt siden jeg begynte på ungdomsskolen Trengte bare 10 år for å skjønne at hun har HELT rett! 1) Skjørt som er litt høye i livet gjør beina lengre. Selv er jeg glad i skjørt som gir meg litt hofter, synes midjen min kommer bedre frem da.. 2) V-utringning gjør hele deg lengre. Greit at genser/topp ikke dekker rumpen, det stjeler også høyde! 3) Med enkle, sorte kilehæler sniker jeg til meg et par ekstra cm (har et favorittpar fra bianco som nesten føles som joggesko, selv etter en kveld på byen)! 4) Samme farge på strømpebukse og sko kan være greit, da deler du ikke opp kroppen din så mye 5) Setter du opp håret i en høy topp/høy hestehale osv, strekker du nakken - igjen noen cm å hente! Skal du ha håret løst, ville jeg gått for en litt strammere overdel. Jeg blir ihvertfall veldig "posete og kort" hvis alt henger løst på meg Forresten: mange nettbutikker har en egen kategori som heter Petite! For oss som ikke er så store Endret 28. november 2012 av isbjørnungen 1
skreppamedleppa Skrevet 29. november 2012 #18 Skrevet 29. november 2012 .men spm mitt er egentlig hvorfor dere damer ikke går med short+strømpe lenger..? hvorfor er ikke detyte "in" lenger----- Anonym poster: bffcecdd7018a3d6609f9e8f7b5254d2 Svarer først på dette, mote er jo nettopp tidsbestemt og kommer og går hele tiden, det som var in i går er ut i måren. Om du så shorts og strømpebukse tråden så har jeg aldri ment at denne moten var fin, selv om dette var aldri så mye in og alle gjekk kledd slik fattet jeg selv ikke hva som var flott med det, og jeg har aldri klart å gå med noe jeg selv mener er græl stygt uavhengi om det er mote eller ei, og det er mitt tips til deg også. Man trenger ikke verken mote eksperter eller folkets velsignelse for å gå i det en ønsker, og det er viktig å huske på at selv om noen sier hopp så kan en faktisk la vær, it`s up to you! Fashionistaen har også et lite humoristisk poeng faktisk, i en hver tråd om nelly så dukker det opp en eller 20 kommentarer om hvor slutty skjørtene og kjolene deres er, jeg som er lav kan derimot bestille bortimot et hvert skjørt uten å tenke på at noen og en hver skal se glufsen min.. Jeg som er lavere enn deg ts går da ofte i skjørt og selv om det ikke finnes et klesplagg i verden som gjør at jeg ser ut som 1.80 så ser jeg da langt ifra ut som en dverg. Du har fått mange gode tips her inne som kan være gode å ta med seg, prøv deg litt frem, gjerne uten komplekser i øynene da ser du best ut Selv føler jeg at skjørt som rekker til litt over knærne er de som passer best på meg gjerne med høye hæler til
AnonymBruker Skrevet 29. november 2012 #19 Skrevet 29. november 2012 selvfølgelig har jeg lagt merke til disse punktene dine: 1) Skjørt som er litt høye i livet gjør beina lengre. Selv er jeg glad i skjørt som gir meg litt hofter, synes midjen min kommer bedre frem da.. -alle vet at skjørt med høyt liv gir mer lengde. men hvordan skal du tre på deg et skjørt inn i en ullgenser??lite delikat. dette fungerer jo fint om det er en tynn bluse,altså på sommern. 2) V-utringning gjør hele deg lengre. Greit at genser/topp ikke dekker rumpen, det stjeler også høyde! -det vet jeg også. men på vintern kan jeg altså ikke gå med korte gensere heller! ikke mye som skal til før rumpesprekken synes. jeg har en jobb der jeg daglig må bøy meg ned og opp.så det er behov for en genser som skal dekke rumpa 3) Med enkle, sorte kilehæler sniker jeg til meg et par ekstra cm (har et favorittpar fra bianco som nesten føles som joggesko, selv etter en kveld på byen)! -jeg har for par år siden sklidd på isen og foten hvanet under bilen og vrengte seg.siden da har jeg ikke kunnet ha på annet enn flatsko.til og med det gjør vondt noen ganger. så det er helt utelukket. før denne ulykken hadde jeg ikke på annet enn sko med 3-4cm høyde...men ikke nå... 4) Samme farge på strømpebukse og sko kan være greit, da deler du ikke opp kroppen din så mye -jeg er helt enig der 5) Setter du opp håret i en høy topp/høy hestehale osv, strekker du nakken - igjen noen cm å hente! Skal du ha håret løst, ville jeg gått for en litt strammere overdel. Jeg blir ihvertfall veldig "posete og kort" hvis alt henger løst på meg -helt enig der og.men ansiktsformen min gjør at jeg ikke kler oppsatt hår. den er litt rund så jeg må ha litt hår nedover kinnet for å dekke til og gjøre ansiktet smalere. Forresten: mange nettbutikker har en egen kategori som heter Petite! For oss som ikke er så store -DET er en god tips, som jeg ikke vet fra før. takk. Jeg var i butikken igår og prøvde på en shorts som kun rakk meg til halv låret. likevel så jeg lav ut der jeg stod.ikke noe å sikle etter for å si det sånn... der gikk den.......... http://www.ellos.no/jsfn/skjort/281418?Ns=RankValue2|1&Nao=36 dette vlle rukket meg til halve leggen http://www.ellos.no/sara-kelly/skjort/316819?Ns=RankValue2|1&Nao=41 dette ville rukekt meg til knærne,men fordi jeg er kort så kler jeg ikke denne typen A-skjørt http://www.ellos.no/esprit/edc-skjort/346164?Ns=RankValue2|1&Nao=292 denne ville passet meg, Anonym poster: bffcecdd7018a3d6609f9e8f7b5254d2
WBNina Skrevet 29. november 2012 #20 Skrevet 29. november 2012 Jeg er også 160 høy/lav, og er opptatt av å gå med klær som gir en illusjon av at jeg er litt høyere. Men jeg er vel ikke enig med deg at skjørt da ikke er et alternativ. Jeg går mye med skjørt med ulike lengder, men det er helt klart de litt strammere typen som går rett over eller rett under kneet som gir meg mest lengde. Veldig korte skjørt har gjerne motsatt effekt. Her har jeg på meg et langt blyantskjørt: http://wannabee.no/detail/300/ Og her et kortere skjørt: http://wannabee.no/detail/344/ Jeg liker å tro at jeg ikke ser ut som en dverg i noen av dem, og er sikker på det samme gjelder for deg :-) Men for å svare på spørmålet ditt tenker jeg at det har mye med hvordan du styler det å gjøre. En klassisk fin skjort sammen med en stram skjorte og noe feminint tilbehør kan absolutt være fint. Jeg synes H&M har hatt mye fint på shorts-fronten i høst. Jeg ville unngått strikkestrømpebukser med tekstur, men heller gått for glatte (fortsatt tykke) strømper, gjerne i flere lag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå