Gjest kiara_pusen Skrevet 28. november 2012 #21 Skrevet 28. november 2012 Virker jo som om TS og moren er veldig nære, og at hun kjenner godt til morens smak. Jeg er enig i at den kanskje ikke passer så godt til en litt eldre, på samme måte som jeg mener at man må være tynn for å kle en havfruekjole. MEN, nå har jeg verken sett TS mor eller deg, så hva vet jeg eller andre? Jeg tror at hvis TS mener at moren vil kle kjolen, og hun synes det hadde vært flott om moren gikk i den, så vil moren se nydelig ut. På samme måte som at jeg er overbevist om at du kommer til å se nydelig ut i din kjole også. Alt er ikke A4, og jeg synes ikke man skal uttale seg så bestemt om hvem som kler hva Anonym poster: 82586c4b6fc8b33519b51a26420d0210 Så lenge den som skal bære en slik kjole ønsker det selv og føler selv at det er stas er det bare applaus å få fra min side. Det er ideen jeg reagerer negativt på, jeg synes at hver og en må bestemme selv hva de ønsker å kle se i. Og jeg ser helt klart at TS og hennes mor har et helt annet utgangspunkt enn hva jeg og min feks har. Det har også mye med hva jeg er vant til og liker å se min mor i - der er utringning laaaaaangt nede på listen. Verden er som du sier ikke a4, derfor må det være rom for å både være enig og uenig i tanker og løsninger. Hadde derimot TS kjøpt denne kjolen, og gledet seg til å gi den som gave hadde jeg som uenig holdt kjeften min lukket og ikke sagt et kvakk.
Gjest kiara_pusen Skrevet 28. november 2012 #22 Skrevet 28. november 2012 mener dere å si at om ti år er jeg så gammal at jeg må ha "voksenkjole"?? mener dere å si at når min datter gifter seg om tre fire år så må jeg være en helt annen enn meg selv akkurat den dagen, fordi jeg er brudens mor? hvorfor er klær aldersbestemt? jeg forbeholder meg retten til å bruke akkurat det som passer meg uansett hvor gammel jeg måtte være. spagettistropper er da overhodet ikke forbeholdt damer under femti. TS - dersom moren din liker en sånn kjole så kan hun selvsagt bruke den - og jeg syns det er en god ide å kjøpe en til henne dersom du er trygg i valget ditt Jeg er FOR at du som voksen dame skal få lov til å velge dine egne antrekk uavhengig hva jeg som brud eller datter mener at du skal ha på deg. Mange 50 åringer er råflotte for alderen og kan godt bære en slik kjole med både eleganse og stil, men noen er også opptatt av at de ønsker med stoff på antrekket for sin egen komfort. Det handler kun om at hver og en må velge hva som passer best for seg og sin kropp den dagen. Så jeg nekter å kle opp en voksen dame i hva jeg mener er det rette og ikke.
Evie Skrevet 28. november 2012 #23 Skrevet 28. november 2012 Bruden sier jo at moren ikke trenger å bruke kjolen. Og det virker jo som de har et nært forhold og brudens mor er jo voksen så hun kan jo si nei og velge en annen kjole om hun ikke liker den. Jeg reagerer og litt på måten du svarer her. Om det er slik (som nevnt over) at du er litt stor og skal ha havfrue kjole så burde du holde deg for god til å svare slik du gjør her. Ikke fordi jeg tviler på at du er fin i din kjole, men du har valgt en kjole som gjerne kler slankere mennesker. Ts her har valgt en kjole som gjerne kler yngre damer. Dette betyr jo ikke at det er slik!! Jeg dømmer ikke den voksne damen som hadde tatt på seg en slik kjole til en slik anledning, det jeg ikke synes noe om er at andre skal diktere at dette er kjolen du som brudens mor skal bære uavhengig av hennes egne tanker om hva hun ønsker å ha på seg. Denne kjolen er kun basert på hva bruden tror hennes mor hadde ønsket å ha på seg.
CathFoto Skrevet 28. november 2012 #24 Skrevet 28. november 2012 Jeg synes ikke denne kjolen på noen som helst måte var upassende. Synes det synd om man ikke kan bruke kjoler med stropper og glade farger bare fordi man har bikket 50. Ikke alle har behov for å skjule armene, og armer er da ikke upassende? Det er liksom ikke snakk om minikjole med utringning til navelen det er snakk om... 1
Ea_ Skrevet 28. november 2012 #25 Skrevet 28. november 2012 Jeg synes den er helt nydelig, mammaen din er heldig! Det kan jo være hun allerede har bestemt seg for et antrekk da, men da kan hun jo spare den til en senere anledning. http://www.floyd.no/ViewProduct.aspx?MasterProductId=10082#PURPLE Jeg og mamma har veldig lik smak på hva vi liker. Både hun og jeg er veldig glad i lilla og kongeblå. Nå har jeg funnet denne kjolen, og har lyst å gi henne den i julegave! syns dere kjolen passer i bryllup til brudens mor, kanskje bare finne et fint sjal å ha over skuldrene i tillegg?
Gjest lisha Skrevet 28. november 2012 #26 Skrevet 28. november 2012 (endret) Jeg synes den er helt nydelig, mammaen din er heldig! Det kan jo være hun allerede har bestemt seg for et antrekk da, men da kan hun jo spare den til en senere anledning. vet at hun ikke har antrekk enda, og jeg vet hun skal kjøpe seg en ny, og at hun ønsker å finne en fin, lang kjole! Nå har jeg bestilt kjolen så tenker jeg at jeg spør hva hun syns før den evt blir gave Så får hun bestemme selv om hun vil bruke den eller ikke jeg syns ikke det skal være slik at når man bikker 50, så må man automatisk kle seg i gammeldame-klær! Denne kjolen har hverkern dyp utrigning, tettsittende eller lårkort, så syns ikke sånn sett at den kun passer for yngre yngre hadde kanskje ikke tenkt over å bruke sjal til, mens for de mer voksne er det kanskje mer naturlig Og på en slik dag som bryllupsdagen, så syns jeg forresten brudens mor også fortjener å skinne, og ha en flott kjole på Ja til farger og for å skinne Endret 28. november 2012 av lisha
Gjest kiara_pusen Skrevet 28. november 2012 #27 Skrevet 28. november 2012 Bruden sier jo at moren ikke trenger å bruke kjolen. Og det virker jo som de har et nært forhold og brudens mor er jo voksen så hun kan jo si nei og velge en annen kjole om hun ikke liker den. Jeg reagerer og litt på måten du svarer her. Om det er slik (som nevnt over) at du er litt stor og skal ha havfrue kjole så burde du holde deg for god til å svare slik du gjør her. Ikke fordi jeg tviler på at du er fin i din kjole, men du har valgt en kjole som gjerne kler slankere mennesker. Ts her har valgt en kjole som gjerne kler yngre damer. Dette betyr jo ikke at det er slik!! Jeg har valgt en kjole som kler de mer former. Om formene som er markerte er større eller mindre har ingen betydning. Og gud jeg skal love deg at jeg begynner å bli noe helt hinsides lei av å måtte forsvare mitt valg for alle og enhver fordi jeg er en størrelse 46 og derfor i KG målestokk er amerikafeit som absolutt burde gjemme meg bort etter alle kunstens regler. Jeg skjønner godt hvorfor det er noen som velger å holde sin egen brudekjole privat når man uansett emne skal måtte svare for at man har valgt noe som passer for en selv. Nå synes ikke jeg det du sa var spesielt stygt Evie bare så det er sagt. Jeg ser meg bare så hinsides lei av å måtte forsvare denne j(!&!% kjolen! En sporty mor må gjerne bruke en slik kjole dersom hun føler for det, men man må kunne nevne at det på langt nær ikke er alle. Derfor mener jeg fortsatt at brudens mor skal kunne velge sitt eget antrekk basert på sine egne ønsker og preferanser. Da får jeg som utenforstående mene akkurat hva jeg vil pga det er ikke jeg som skal gå med kjolen. 1
Gjest kiara_pusen Skrevet 28. november 2012 #28 Skrevet 28. november 2012 (endret) Og bare så det er nevnt avsluttningsvis før jeg tar den store kroppen min ned på nærmeste treningsenter for å kle min egen kjole. Jeg har ingenting imor at brudens mor skal kle seg i farger, skinne, stråle, utmerke seg positivt eller se ungdommelig ut på sin datters store dag, men hun skal få velge sitte eget antrekk. Endret 28. november 2012 av kiara_pusen
AnonymBruker Skrevet 28. november 2012 #29 Skrevet 28. november 2012 Er man "gammel" bare fordi man er brudens mor, og skal kle seg i en "potetsekk"? Mamma er 43 år når jeg gifter meg, det er slett ikke gammelt! Jeg mener ikke hun trenger å ta permanent og kle seg i en konservativ kjole av den grunn... Anonym poster: 361cf1a903a63ba9f0db4521d6aae8a8
Gjest kiara_pusen Skrevet 28. november 2012 #30 Skrevet 28. november 2012 Og min mor er 55 når vi gifter oss, viser bare at vi kommer fra forskjellige ståsteder og oppfatning av hvordan våre voksne kler seg. Jeg ser for meg at mamma kommer i en blanding av turkis og lilla, det samme med mormor så de er absolutt fargeklatter selv om de velger med konservative snitt. Ikke sett likhetstegn mellom konservativt = kjedelig. Det har hvertfall ikke jeg sagt.
Petalouda Skrevet 28. november 2012 #31 Skrevet 28. november 2012 da jeg giftet meg første gangen hadde mamma laaang stroppeløs silkekjole fra Tina Ritzi på Majorstua .. hun var grisefin denne gangen er hun en del år eldre, og velger å skjule seg mer. men det er hennes valg, ikke mitt og ikke andres
Gjest kiara_pusen Skrevet 28. november 2012 #32 Skrevet 28. november 2012 da jeg giftet meg første gangen hadde mamma laaang stroppeløs silkekjole fra Tina Ritzi på Majorstua .. hun var grisefin denne gangen er hun en del år eldre, og velger å skjule seg mer. men det er hennes valg, ikke mitt og ikke andres Tusen plusser! Det er det hele handler om, ikke hva vi som bruder ønsker å prakke de inn i.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2012 #33 Skrevet 28. november 2012 Tusen plusser! Det er det hele handler om, ikke hva vi som bruder ønsker å prakke de inn i. Denne tråden handler ikke om at TS vil kle opp moren slik TS selv vil, du skjønner vel det? Anonym poster: 82586c4b6fc8b33519b51a26420d0210 1
Gjest kiara_pusen Skrevet 28. november 2012 #34 Skrevet 28. november 2012 Denne tråden handler ikke om at TS vil kle opp moren slik TS selv vil, du skjønner vel det? Anonym poster: 82586c4b6fc8b33519b51a26420d0210 Tråden handler heller ikke om min størrelse selv om noen finner det for godt å bringe det opp også. Jeg har sagt min mening om den eksplisitte kjolen og ideen til ts, og jeg er uenig så lenge hun ikke har sett den selv på forhånd. Nå har jo det også løst seg så alle er fornøyde. 1
Gjest Adriane Skrevet 29. november 2012 #35 Skrevet 29. november 2012 Syns kjolen er nydelig! Min mor hadde aldri kunnet gått i noe sånt, men så lenge moren din kler slike kjoler, syns jeg ikke det er noe galt i at hun bruker den Hvis jeg har kropp og lyst til å bære noe sånt når jeg har passert 50, så skal jeg pinadø gjøre det også Veldig snilt av deg å kjøpe kjole til moren din, og om hun ikke ønsker å bære den i bryllupet, kan hun jo bære den ved en annen anledning? 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2012 #36 Skrevet 29. november 2012 Jeg ble litt paff og lei meg over å høre at dette ikke passer til voksne damer, og hvis du har stil og takt og tone når du er 50 kler du deg ikke slik... Det er ikke så lenge til jeg sitter der selv, og på en del av svarene høres det ut som om TS har kjøpt en lacy, kroppsnær minikjole til moren sin. Synes denne kjolen er fin og i en helt annen kategori enn såkalte "upassende kjoler", og TS påpeker jo også at kjolen skal brukes med sjal. Da slipper vel både brud og selskap å gremmes over stroppene og de ekle kjerring-armene vi gamlinger har :-( Anonym poster: 3f06668beef027d7be5389e2b04f78b3 1
Gjest Adriane Skrevet 29. november 2012 #37 Skrevet 29. november 2012 Jeg tror vel kanskje noe av utfordringen ligger i at ingen vet hvordan TS sin mamma ser ut, og alle ser vel kanskje for seg sin egen mor når de svarer? Og selv om det finnes mange flotte godt voksne damer som fint kunne kledd en slik kjole, med og uten sjal, så finnes det også en stor del godt voksne kvinner som ikke kunne bært en slik kjole. Det tror jeg vel alle kan være enig i? Som jeg skrev, min mor - om hun hadde vært blant oss - hadde overhodet ikke kunnet bære en slik kjole. Den hadde ikke passet til henne, verken fysisk eller i forhold til hennes personlige smak Ang sjalet, så antar jeg TS tenkte mest på sin egen mors komfort? Hun skriver jo at moren ikke liker å være naken over skuldrene, og tar dermed hensyn til dette. Det handler vel ikke om at "alle" kvinner på 50 ++ må dekke til armene? Det er iallfall ikke slik jeg forstår det. Syns det er trist om du som snart godt voksen føler deg truffet her, for det er jo bare du som vet hva du kunne kledd og følt deg komfortabel i Jeg har forresten ikke sett at noen har skrevet noe om at hvis du har takt og stil og tone, så kler du deg ikke slik som 50-åring? Men enkelte av de som har kommentert har et litt mer konservativt syn på hva brudens mor bør kle seg i, slik jeg forstår det. Det er jo utfra deres eget ståsted og personlige mening, så du burde virkelig ikke ta deg nær av det. 2
Gjest Adriane Skrevet 29. november 2012 #38 Skrevet 29. november 2012 Ja, jeg syns nå det Enig med deg ang pris også. Høres ut som min mamma det! Så inderlig gjerne jeg skulle hatt henne der den dagen... Savner mammaen min veldig når jeg tenker på bryllupet. Anonym poster: 183c3b13d8625743c26923c481de8944 Vi er i samme båt. Send gjerne PM om du vil.
Gjest Purple Haze Skrevet 29. november 2012 #39 Skrevet 29. november 2012 Kjolen var aldeles nydelig, TS! Om jeg hadde fått den i gave av datteren min, hadde jeg blitt overlykkelig og med glede brukt den i bryllupet. Med et sjal til er den veldig passende til en voksen dame. Jeg er 45 år, og hadde ikke villet bli sett død i den kiara_pusen linket til! Bare fordi man er passert 40, trenger man vel ikke kle seg som ei gammal kjerring?! Kjenner jeg nesten blir litt personlig fornærmet. Jeg handler klær på HM, Byoung, GinaT og andre liknende butikker til vanlig, uten at jeg kler meg som en 17-åring av den grunn. Så når det kommer til bryllup skal man plutselig ha en helt annen stil enn den man pleier? Brudens mor skal vel også føle seg fin og konfortabel denne dagen. 2
Gjest lisha Skrevet 29. november 2012 #40 Skrevet 29. november 2012 (endret) Jeg tror vel kanskje noe av utfordringen ligger i at ingen vet hvordan TS sin mamma ser ut, og alle ser vel kanskje for seg sin egen mor når de svarer? Og selv om det finnes mange flotte godt voksne damer som fint kunne kledd en slik kjole, med og uten sjal, så finnes det også en stor del godt voksne kvinner som ikke kunne bært en slik kjole. Det tror jeg vel alle kan være enig i? Som jeg skrev, min mor - om hun hadde vært blant oss - hadde overhodet ikke kunnet bære en slik kjole. Den hadde ikke passet til henne, verken fysisk eller i forhold til hennes personlige smak Ang sjalet, så antar jeg TS tenkte mest på sin egen mors komfort? Hun skriver jo at moren ikke liker å være naken over skuldrene, og tar dermed hensyn til dette. Det handler vel ikke om at "alle" kvinner på 50 ++ må dekke til armene? Det er iallfall ikke slik jeg forstår det. Syns det er trist om du som snart godt voksen føler deg truffet her, for det er jo bare du som vet hva du kunne kledd og følt deg komfortabel i Jeg har forresten ikke sett at noen har skrevet noe om at hvis du har takt og stil og tone, så kler du deg ikke slik som 50-åring? Men enkelte av de som har kommentert har et litt mer konservativt syn på hva brudens mor bør kle seg i, slik jeg forstår det. Det er jo utfra deres eget ståsted og personlige mening, så du burde virkelig ikke ta deg nær av det. Var slik jeg tenkte det! Sjalet tenkte jeg for mammas komfort, siden stroppene er tynne Og jeg vet mamma gleder seg til å kunne gå i en flott kjole En som har litt ekstra, enn det hun vanligvis bruker i selskaper Endret 29. november 2012 av lisha 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå