Gå til innhold

kjole til brudens mor

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

3_120905_Floyd-56.jpghttp://www.floyd.no/ViewProduct.aspx?MasterProductId=10082#PURPLE

Jeg og mamma har veldig lik smak på hva vi liker. Både hun og jeg er veldig glad i lilla og kongeblå. Nå har jeg funnet denne kjolen, og har lyst å gi henne den i julegave!

syns dere kjolen passer i bryllup til brudens mor, kanskje bare finne et fint sjal å ha over skuldrene i tillegg?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tenkte jeg skulle gi en liten oppdatering jeg :)

Mamma syns kjolen var kjempeflott, og den satt som et skudd på :) (fulgte til og med med et fint sjal)

Endret av lisha
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den var nydelig! Kjempeflott til brudens mor, om ho har figur til det, men det bør som du sei vere et sjal til :) heldig mamma du har, med ei så snill datter!

• Liker 1
Skrevet

Mamma er fin og slank, og langt brunt hår :)

Hun liker veldig godt denne type skjørt på kjoler, siden de flagrer litt ;) Men hun liker ikke å være så naken over skuldrene, så jeg må nok finne et sjal som matcher! Hun er litt skeptisk til å prøve nye fasonger, f.eks tynne stropper- men jeg vet hun kler det (for hun har hatt det noen få ganger)!

noen som vet om butikker/nettbutikker hvor de har fine sjal som kan passe?

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Nei, jeg synes faktisk den er på kanten til upassende for brudens mor som jeg antar er en godt voksen dame som min egen. Det finnes så mange elegante og flotte voksne kvinner som vet å kle seg, dette er ikke en kjole mange 50åringer + + ville tatt på seg og kledd.

- snittet passer ikke de fleste voksne figurer, dette er for en mye yngre dame feks forlover.

- stroppene er for tynne, fokuset vil være på armer, de fleste voksne kvinner ønsker å ha noe som dekker litt armer eller retter fokuset andre steder. Feks ved bruk av en jakke eller lignende.

- den er for ungdommelig. Voksne damer ønsker ikke å gå kledd i slike kjoler selv, de har sin smak og den er jeg sikker på at de ønsker å opprettholde også denne dagen.

Nei, hadde du spurt angående kjole til forlover hadde jeg vært med med en gang pga kjolen er flott, men ikke som kjole til brudens mor på en slik dag. Dessuten synes jeg det er en fryktelig uting å plukke ut din mors antrekk uten hennes viten. Vi hadde ikke likt at hun bestemte brudekjolen, da får vi bare holde oss for gode til å bestemme hva hun skal ha på seg.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Nei, jeg synes faktisk den er på kanten til upassende for brudens mor som jeg antar er en godt voksen dame som min egen. Det finnes så mange elegante og flotte voksne kvinner som vet å kle seg, dette er ikke en kjole mange 50åringer + + ville tatt på seg og kledd.

- snittet passer ikke de fleste voksne figurer, dette er for en mye yngre dame feks forlover.

- stroppene er for tynne, fokuset vil være på armer, de fleste voksne kvinner ønsker å ha noe som dekker litt armer eller retter fokuset andre steder. Feks ved bruk av en jakke eller lignende.

- den er for ungdommelig. Voksne damer ønsker ikke å gå kledd i slike kjoler selv, de har sin smak og den er jeg sikker på at de ønsker å opprettholde også denne dagen.

Nei, hadde du spurt angående kjole til forlover hadde jeg vært med med en gang pga kjolen er flott, men ikke som kjole til brudens mor på en slik dag. Dessuten synes jeg det er en fryktelig uting å plukke ut din mors antrekk uten hennes viten. Vi hadde ikke likt at hun bestemte brudekjolen, da får vi bare holde oss for gode til å bestemme hva hun skal ha på seg.

Hehe, det var faktisk mamma som plukket ut brudekjolen min ;)

mamma har en veldig fin figur, og vet snittet passer godt til henne, men pga de tynne stroppene må hun ha et sjal til, evt finne et sjal i samme stoff som skjørtet, og sy til tykkere stropper.

Men det er jo klart, det er ingen tvang for henne å bruke den! Om hun ikke syns den sitter fint på selv, så er det ingen sure miner fra meg! Da kan heller vi gå ilag og finne en ny til mamma :)

Evt kan jeg vise henne kjolen, og høre hva hun syns om den, før den blir pakket inn som gave ;) Det er kanskje bedre? :)

Om hun ikke skulle like den, så er det ikke verre enn at jeg kan bruke den selv (vi bruker samme størrelse)

Endret av lisha
  • Liker 1
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Jeg hadde aldri gjort det, men det kan godt hende dere har en annen type relasjon og "likere". :)

Hos oss håper jeg mamma velger noe litt mer konservativt som passer både henne og rollen hun har i bryllupet. :)

Skrevet

Hehe, det var faktisk mamma som plukket ut brudekjolen min ;)

mamma har en veldig fin figur, og vet snittet passer godt til henne, men pga de tynne stroppene må hun ha et sjal til, evt finne et sjal i samme stoff som skjørtet, og sy til tykkere stropper.

Men det er jo klart, det er ingen tvang for henne å bruke den! Om hun ikke syns den sitter fint på selv, så er det ingen sure miner fra meg! Da kan heller vi gå ilag og finne en ny til mamma :)

Evt kan jeg vise henne kjolen, og høre hva hun syns om den, før den blir pakket inn som gave ;) Det er kanskje bedre? :)

Om hun ikke skulle like den, så er det ikke verre enn at jeg kan bruke den selv (vi bruker samme størrelse)

God idè! Svigermor på 50 hadde en lignande kjole i vårt bryllup, ingen som reagerte på det ;)

Skrevet

Jeg er vel egentlig tilbøyelig til å være enig med kiara i at denne kjolen kanskje ikke egner seg så godt for en godt voksen dame - uansett hvor flott hun enn måtte se ut. Det handler vel litt om å kle seg etter alderen sin. Selv om jeg syns kjolen er råflott, er jeg veldig usikker på om jeg syns det passer for brudens mor. Jeg tenker mer i retning av dette (i annen farge enn avbildet) når jeg tenker brudens mor (men da snakker vi selvsagt også en helt annen prisklasse)

Men jeg syns tanken er god, bare for å ha understreket det :)

Anonym poster: 183c3b13d8625743c26923c481de8944

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Jeg er vel egentlig tilbøyelig til å være enig med kiara i at denne kjolen kanskje ikke egner seg så godt for en godt voksen dame - uansett hvor flott hun enn måtte se ut. Det handler vel litt om å kle seg etter alderen sin. Selv om jeg syns kjolen er råflott, er jeg veldig usikker på om jeg syns det passer for brudens mor. Jeg tenker mer i retning av dette (i annen farge enn avbildet) når jeg tenker brudens mor (men da snakker vi selvsagt også en helt annen prisklasse)

Mye finere til en voksen dame!

Synes heller ikke det gjør noe om brudens mor bruker litt på en passende antrekk, det har med kvaliteten på stoffene å gjøre.

Selv håper jeg mamma kommer i noe som er konservativt flagrende dvs en lang tung kjole, med en løs og ledig chiffon overdel over i en livlig farge. Veldig henne, og det er ikke tvil om at hun er min mamma. :)

Jeg synes vi har mye å lære av de kongelige når det kommer til hvor mye klær de faktisk har på seg i bryllup, og det gjelder i aller høyeste grad også for foreldre.

Skrevet

Ja, jeg syns nå det ;)

Enig med deg ang pris også.

Høres ut som min mamma det! Så inderlig gjerne jeg skulle hatt henne der den dagen... Savner mammaen min veldig når jeg tenker på bryllupet. :(

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Ja, jeg syns nå det ;)

Enig med deg ang pris også.

Høres ut som min mamma det! Så inderlig gjerne jeg skulle hatt henne der den dagen... Savner mammaen min veldig når jeg tenker på bryllupet. :(

Sender deg noen varme tanker, vi er også i en situasjon der begge foreldrene til brudgommen ikke kan være tilstede, men vi har en feiende flott ste/svigermor som kommer i deres sted. Vi får sette pris på de som kommer, og sende varme tanker til de som ikke er med oss.

Skrevet

Sender deg noen varme tanker, vi er også i en situasjon der begge foreldrene til brudgommen ikke kan være tilstede, men vi har en feiende flott ste/svigermor som kommer i deres sted. Vi får sette pris på de som kommer, og sende varme tanker til de som ikke er med oss.

Høres ut som AB sin mor er død. Litt teit å si at dere er i samme situasjon selv, du får jo ha din mor der.

Anonym poster: 82586c4b6fc8b33519b51a26420d0210

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du dømmer slik, og sier at kjolen ikke passer i en voksen figur. Du skal jo selv trykke deg inn i en havfruekjole, noe som absolutt ikke kler en litt stor person.

• Liker 2
Gjest kiara_pusen
Skrevet (endret)

privat

Endret av kiara_pusen
Skrevet

Den var fantastisk syns jeg. Jeg var med mamma når hun skulle kjøpe kjole og hun endte opp med en stroppeløs, figursydd kjole som passer hennes stil og kropp veldig bra! Vi skal ha utevielse så da mener jeg hun kan velge selv om hun vil ha sjal eller ikke. Mamma og jeg har et nært forhold og jeg kunne fint kjøpt en kjole til henne til bryllupet. Du kjenner moren din best og om du syns kjolen passer til henne så kjøp den. Hun blir helt sikkert glad!

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du dømmer slik, og sier at kjolen ikke passer i en voksen figur. Du skal jo selv trykke deg inn i en havfruekjole, noe som absolutt ikke kler en litt stor person.

Jeg dømmer ikke den voksne damen som hadde tatt på seg en slik kjole til en slik anledning, det jeg ikke synes noe om er at andre skal diktere at dette er kjolen du som brudens mor skal bære uavhengig av hennes egne tanker om hva hun ønsker å ha på seg.

Denne kjolen er kun basert på hva bruden tror hennes mor hadde ønsket å ha på seg.

Skrevet

Jo, det var en fin kjole du linket til, men det er ikke mamma sin stil!

• Liker 1
Skrevet

Jeg dømmer ikke den voksne damen som hadde tatt på seg en slik kjole til en slik anledning, det jeg ikke synes noe om er at andre skal diktere at dette er kjolen du som brudens mor skal bære uavhengig av hennes egne tanker om hva hun ønsker å ha på seg.

Denne kjolen er kun basert på hva bruden tror hennes mor hadde ønsket å ha på seg.

Jeg og mamma har som sagt ganske lik smak ;) men jeg skrev også at hvis hun ikke syns den sitter fint på eller ikke liker den, så er det ingen sure miner på meg! da kan vi gå ilag og finne en ny :)

Skrevet

Virker jo som om TS og moren er veldig nære, og at hun kjenner godt til morens smak.

Jeg er enig i at den kanskje ikke passer så godt til en litt eldre, på samme måte som jeg mener at man må være tynn for å kle en havfruekjole. MEN, nå har jeg verken sett TS mor eller deg, så hva vet jeg eller andre?

Jeg tror at hvis TS mener at moren vil kle kjolen, og hun synes det hadde vært flott om moren gikk i den, så vil moren se nydelig ut. På samme måte som at jeg er overbevist om at du kommer til å se nydelig ut i din kjole også. Alt er ikke A4, og jeg synes ikke man skal uttale seg så bestemt om hvem som kler hva :)

Skrevet

mener dere å si at om ti år er jeg så gammal at jeg må ha "voksenkjole"?? mener dere å si at når min datter gifter seg om tre fire år så må jeg være en helt annen enn meg selv akkurat den dagen, fordi jeg er brudens mor?

hvorfor er klær aldersbestemt? jeg forbeholder meg retten til å bruke akkurat det som passer meg uansett hvor gammel jeg måtte være. spagettistropper er da overhodet ikke forbeholdt damer under femti.

TS - dersom moren din liker en sånn kjole så kan hun selvsagt bruke den - og jeg syns det er en god ide å kjøpe en til henne dersom du er trygg i valget ditt :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...