Gjest olive Skrevet 6. mars 2004 #1 Skrevet 6. mars 2004 Noen av dere som har vært på Mallorca i april? Vi vurderer en tur i påsken, men er det litt kaldt der da? Erfaringer?
Barbie Skrevet 6. mars 2004 #2 Skrevet 6. mars 2004 Vi var der i april i fjor, og hadde mellom 20-29 grader de 2 ukene vi var der. Vi fikk høre at det var altfor tidlig å reise til Mallorca på den tida, men vi var heldige med været.
Nusse Skrevet 8. mars 2004 #3 Skrevet 8. mars 2004 Påsken er nok litt tidlig, i hvertfall hvis du tenker på badeferie. Vi har vært der to ganger siste uka i april. Den ene gangen var vi veldig heldig, andre gangen var det litt småkjølig... Badetemperaturen var omtrent som vanlig norsk sommer, ca. 18-20 grader. Ellers er jo øya veldig fin på den tid av året, grønn og frodig, og med utrolige mengder markblomster.
Mistyen Skrevet 8. mars 2004 #4 Skrevet 8. mars 2004 Mallorca er flott i påsken, men man kan selvfølgelig være "uheldig" med været. Tror uansett det er bedre vær der enn her hjemme, så uheldig er relativt da Badetemperaturmessig hadde jeg nok ventet litt med å stikke tærne i vannet ja, men så er jeg temmelig pysete også .
Barbie Skrevet 8. mars 2004 #5 Skrevet 8. mars 2004 Jeg badet når vi var der i slutten av April, og jeg kan skrive under på at vannet var svin-kaldt! :rosasmil:
Tusenfryd Skrevet 9. mars 2004 #6 Skrevet 9. mars 2004 Jeg bodde der fra oktober til desember. Og det var fin soletemparetur i desember - et helvete i november. Så vær og føre varierer vel der som andre steder... Besøk Palma. Mallorcas nydelige hovedstad. En liten storby med alt av fasiliteter, og historie fra spansketiden. Spis nydelig mat og se om det er noen konserter i konserthuset. Jeg var der en gang, det var skikkelig flott... Så har du selvsagt byen i fjellene der George Sands og Chopin bodde... hva heter den da igjen? Står helt stille... masse kjendiser ferdes der, tro bla Michael Douglas har hus der, sto om i Aftenposten for litt siden... kommer sikkert på det, veldig kjent... Appelsiner - Puerto de Soller - dalene der oppe på vestsiden... Her er forøvrig en værguide.
Gjest olive Skrevet 9. mars 2004 #8 Skrevet 9. mars 2004 Tusen takk for alle svar. Jeg skjønner at havet er litt kaldt på den tiden, men med oppvarmet basseng på hotellet går det sikkert an å få duppet seg litt :-) OM det er varmt i luften. Vi er fortsatt litt usikre.. Om vi drar er det øsykysten som er aktuell, Cala Bona. Noen som har vært der?
Tusseline Skrevet 11. mars 2004 #9 Skrevet 11. mars 2004 Om vi drar er det øsykysten som er aktuell' date=' Cala Bona. Noen som har vært der?[/quote'] Jah, jeg har vært på Cala Bona (Bougainvillea, Ving). Reiste da i midten av mai, for et par år tilbake. Temperaturen var da rimelig, med 20 grader (+/-) midt på dagen og heller kaldere straks etter solnedgang. Men joda, Cala Bona var en kjempeplass og et godt alternativ, som i grunnen passer til enhver aldersgruppe. Cala Millor, gåavstand fra Cala Bona er en fin by, som tilbyr det meste. Kan forøvrig legge til at strendene er heller dårlige (iallefall i det området vi befant oss i), og råder dere av den grunn heller til å satse på basseng! God tur!
Mistyen Skrevet 14. mars 2004 #10 Skrevet 14. mars 2004 Kan forøvrig legge til at strendene er heller dårlige :enig_animasjon:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå