Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg skal til utlandet og tenkte å kjøpe noe vin på tur tilbake. Siden det går mot juletider, tenkte jeg det kunne være greit å kjøpe med seg litt ekstra vin mot å fortelle det. Det jeg da lurer på er om det ikke blir billigerer å gjøre det sånn, enn å gå på polet her å kjøpe vin. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I utgangspunktet er det ikke noe særlig å spare på det. Vinmonopolet er egentlig ganske billige hvis en ser vekk fra avgifter.

Skrevet

Hei

Jeg skal til utlandet og tenkte å kjøpe noe vin på tur tilbake. Siden det går mot juletider, tenkte jeg det kunne være greit å kjøpe med seg litt ekstra vin mot å fortelle det. Det jeg da lurer på er om det ikke blir billigerer å gjøre det sånn, enn å gå på polet her å kjøpe vin. Noen som vet?

Neppe billigere, men du kan jo selvfølgelig få noe mer spesielt (feks fra en lokal liten vingård). Og selvsagt er det viktig å være obs på at vinmonopolet foretar en grundig utsortering. Så muligheten til å kjøpe dårlig vin er større i utlandet.

toll.no her ser du uansett hva summen blir. :)

Anonym poster: f33db89e58b9f790326b219def7e8fc2

Skrevet (endret)

Det kan være greit hvis du kjøper helt spesielle viner fra f. eks lokale vinhus som du er kjent med, som heller ikke er av de biliigste. Det koster 40 pr flaske hvis du skal tolle det inn.

Men hvis du bare skal ha "litt ekstra vin" til jul, er det sikkert like greit og billig å gå på polet her.

Endret av Havbris
Skrevet

Taxfree kan også ha tilbud på litt dyrere viner og da kan det lønne seg å fortolle noen flasker ekstra hvis dette er "favorittvinen" din.

Jeg kjøpte feks noen flasker til ca 170,- på taxfreen sist, disse koster på polet over 300,- så her lønner det seg å fortolle noen ekstra hvis man liker denne vinen.

Skrevet

Du må vite hva du kjøper. I og med at det koster ca kr 40,- pr, flaske bør man kjøpe vin en spareren del mer enn det på for å gidde fortollingen. Selv fortoller jeg alltid når jeg kommer med bil. Kommer man med fly, er det begrenset hvor mye en får med seg. På Gardermoen får en jo ikke kjøpt mer enn kvota.

Skrevet

Supert. Takk folkens. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...