Gå til innhold

Umulig å finne kjole som passer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er selv veldig fornøyd med kroppen min, men ifølge klesindustrien er jeg altså et misfoster.Jeg har timeglassfigur, men med små pupper. Dette er tydeligvis utrolig rart, for ingenting passer jo til meg. Det er for trangt over hoftene og baken og øverste del av ryggen, og så henger det og slenger i midjen... Alle plaggene er både for stor og for små samtidig. Jeg har ganske svai rygg, det hjelper ikke på. Ellers er jeg 168 høy, og slank, men med solid rumpe og brede skuldre.

Jeg har lett over hele Bergen, og jeg har ikke klart å finne en eneste kjole som passer :( Jeg MÅ ha ny kjole til julebordet med jobben. Jeg har i dag én kjole, som jeg har gått med i samtlige kjoleanledninger de siste fire årene, og den begynner å bli nuppete og miste fasongen... Jeg har vært i alle butikker på Kløverhuset, Sundt, Galleriet, Telegrafen, Gamle Posthuset (jeg nekter bruke det egentlige idiotnavnet..), Vestkanten, litt rundt i andre butikker, og nada...

Er det noen som vet noen steder med gode kjoleutvalg, hvor ikke alt koster over 2000 kr? Jeg ser etter en kjole som er litt "tekkelig", altså ikke kløft til navlen og ikke en som slutter rett under rumpen... Gjerne uten ermer, det er lettere å få til å passe med skuldrene mine.

Å handle fra nettet funker ikke for meg, modellene har som regel helt annen kropp enn meg.

Er så lei nå, angrer jeg meldte meg på hele julebordet :( Vil ikke gå i en gammel, utvasket nuppekjole og føle meg som den styggeste damen på festen :(

Anonym poster: 8b93034758ff9ff7522246451226ba48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

doble budsjettet ditt, men kjøp en klassisk, svart kjole (kan brukes igjen i alle mulige sammenhenger) og la tilbehøret markere julebordsfaktoren

stikkord: hengende, glitrende ørepynt, mange armbånd, smink sotede øyne med glitter

Anonym poster: 49cf9609e7d922af09529f19667538e0

• Liker 2
Skrevet (endret)

hvilken størrelse er du/ hva er hofte, midje og brystmålet ditt?

hva med noe som sitter litt løst over hoftene? http://www.ellos.no/sara-kelly/kjole/362958?N=1z141puZ1z141sgZ1z141od&Ns=RankValue8|1&Nao=10

Denne har jeg selv http://www.ellos.no/esprit/esprit-casual-kjole/384180?N=1z141puZ1z141sgZ1z141od&Ns=PriceProduct|0&Nao=223

Og jeg har timeglass figur, men store pupper, har den i 44 og den er fint innsvinget i ryggen men laget for de med små pupper så må ha verdens trangeste sportsbh under!

Men kanskje den kunne vært noe?

Endret av goldenchanel
Skrevet

Og du kan alltid kjøre på med skjørt og topp om det er lettere, det er like fint som kjole på julebord!

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker vanligvis str 36. Hofte 96, midje 70, bryst aner jeg ikke.

Jeg har sett etter skjørt også, men det er tydeligvis helt ut, det er nesten ingen som har noe inne.. Og det de har er miniminivarianter som såvidt dekker det aller mest nødvendige - IKKE noe jeg kan gå med på jobbfest...

Anonym poster: c22efae0e44586eed08252ce85657d09

Skrevet

Story of my life. Oasis er løsningen for min del. Kjoler der koster stort sett fra 500 til 1500. Jeg er en mellomstørrelse i mange kjoler der, men de som passer sitter som et skudd. Kjøper også noe som jeg får sydd inn (enten av mamma eller skredder).

Dersom du går på en "finere" butikk (f.eks. Retro) er de behjelpelige med å ordne skredder til klær som nesten passer. Det er absolutt verdt det.

Skrevet

Jeg ville begynt med å legge fra meg tanken om å finne en billig kjole. Sikt heller på å finne en perfekt kjole du kan bruke oftere og som holder i mange år. På Retro, Høyer og andre mer intime butikker har de ofte mer tid til å hjelpe med passform og slikt enn de har på H&M.

Anonym poster: 19195e4fae1a591ed0efb7e3cd2629bb

• Liker 1
Skrevet

Jeg har sett på kjoler på dyre butikker også, men når prisen bikker 2000 blir det litt drøyt, med tanke på hvor mange kjoleanledninger det er i et år. Jeg går i svært få pynte-seg-besøker, ihvertfall pynte seg i så dyre kjoler. Det blir kanskje to i året... Og da ofte med samme folkene, så jeg blir gående i den samme kjolen hver gang de ser meg pyntet.

Jeg var innom Oasis, men kan ta en runde til og se.

Skulle ønske jeg kunne sy selv, men jeg har bare ikke noe talent what so ever...

Skrevet

Kjøper du "den lille sorte" kan du bruke den igjen og igjen med forskjellig tilbehør. Jeg kjøpte min lille sorte på Oasis julen 2007. Da jeg kjøpte den var jeg helt ny student og følte av 1000 kroner var svindyrt for en "vanlig svart kjole", men med tanke på hvor ofte jeg bruker den er den absolutt verdt pengene. Siden den kan pyntes både opp og ned kan jeg bruke den på en vennekveld og på nyttårsaften. Jeg bruker den hver julaften, minst én gang i romjulen, har brukt den minst to nyttårsaftener og mellom en og tre ganger ellers i året. Med mindre kroppen min endrer seg drastisk regner jeg med at jeg har den i minst fem år til.

Et annet tips: prøv alt. Absolutt alt. Og be om hjelp av de som jobber der. Og før du drar på shopping drar du innom en sydame/skredder og hør hvilke priser de har på innsying og hvilke sømmer du skal se etter, så du vet hva som kan syes inn og ikke, og kan legge til pris for skredder på kjoleprisen.

Skrevet

Jeg er 104 cm på det bredeste på hofta,og 74 cm i midja. Jeg har kjøpt et par klassiske kjoler på hm, og de sitter som et skudd på meg i str 38. Litt stor i brystet, men litt padding i bh-en har aldri skadet noen!

Skrevet

Vi har samme "problemet" og jeg vil også anbefale oasis.

hofte: 99

over bryst:85

midje: 66

Oasis sine kjoler i 34 passer meg kjempefint.

Vil tro du er en pære da, og ikke en timeglass i og med at et kjennetegn med timeglass e store hofter OG store pupper.

http://www.google.no/imgres?q=audrey+hepburn+dress&num=10&hl=no&tbo=d&biw=1366&bih=667&tbm=isch&tbnid=1NPo-6VBXu7GhM:&imgrefurl=http://ourvintagehouse.wordpress.com/2012/09/28/audrey-hepburn-dress-special-collection/&docid=B4eURV28DhnBZM&imgurl=http://ourvintagehouse.files.wordpress.com/2012/09/audrey-hepburn-dress-special-collection.jpg%253Fw%253D800%2526h%253D1086&w=800&h=1086&ei=PLq3UIr7G-nd4QTTt4G4CQ&zoom=1&iact=rc&dur=2&sig=113653934367082978457&page=1&tbnh=145&tbnw=104&start=0&ndsp=11&ved=1t:429,r:17,s:0,i:135&tx=763&ty=409 den formen funker veldig fint. :) kanskje ikke like ekstravagant som dette, men noe liknende. a skjørt og inn i midjen. belte er et must. pluss sånn ting som du kan lage hull i beltet med....

Skrevet

Jeg har samme kropp som deg og må faktisk ty til billigkjedene for å få kjole som passer over midje og rumpe samtidig.

Skrevet

Jeg har nesten samme problem som deg. Har veldig brede hofter og relativt smal midje. Synes Zara har mange som funker, har du vært der? De har et par modeller med enkle tettsittende kjoler uten utrigning. Disse passer hvertfall til meg da det er litt strech i de så da er de ikke løs over korsryggen. Men jeg fant de ikke på nettsiden deres da, så har ingen link å bidra med. Lykke til, håper du finner en kjole du føler deg vel i! :)

Skrevet

http://whitebison.fi...-off-pepita.jpg

Du finner kjoler som denne i blå, svart, lilla, grå

i ulike lengder, med lange armer, med 3/4 armer,

med utringninger - uten utringninger osv

i de aller fleste nettbutikker og vanlige butikker.

Tror en slik kjole vil kle figuren din :)

Den ligner faktisk veldig på den jeg endte opp med å kjøpe :) Bare at min var uten ermer.

Skrevet

Vi har samme "problemet" og jeg vil også anbefale oasis.

hofte: 99

over bryst:85

midje: 66

Oasis sine kjoler i 34 passer meg kjempefint.

Vil tro du er en pære da, og ikke en timeglass i og med at et kjennetegn med timeglass e store hofter OG store pupper.

http://www.google.no...5&tx=763&ty=409 den formen funker veldig fint. :) kanskje ikke like ekstravagant som dette, men noe liknende. a skjørt og inn i midjen. belte er et must. pluss sånn ting som du kan lage hull i beltet med....

Nei, jeg er timeglass, ikke pære. Pære er når man er smal oppe og bred nede. Timeglass er når man har fasong som et, ja, timeglass, altså bred oppe, smal midt på, og bred nede. Vanligvis forbindes dette også med store pupper, men det har altså ikke jeg. Jeg har problemer med at ting er for trangt over øverste del av ryggen, og i skuldrene :s

Likte kjolen godt :)

Skrevet

Jeg kjøpte endelig kjole i går, på Selected femme/homme (eller hva de nå heter) på Telegrafen. Den så ikke helt ut som jeg ville, men den passet ganske ok. Litt trang over øverste del av ryggen, måtte kjempe litt med glidelåsen, men det gikk... Så ikke på prisen engang, men den kostet faktisk bare 600 da jeg kom i kassen, så det var jo litt utrolig.

Jeg var på Oasis og prøvde masse, men kanskje for stor størrelse? Jeg prøvde det meste i 36, men da var de for vide i midjen, men samtidig kom midjen alt for langt opp.. Så 34 hadde blitt enda kortere, ser jeg for meg. Og det var kaos med nattåpent og kø herfra til helvete, og tomt for størrelser, så kunne ikke prøve så mye. Men generellt var kjolene der litt korte.

Takk for tips, folkens :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...