Gå til innhold

Slikke sårene eller bare gå videre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal man ta seg en datingpause hvis man har blitt dumpa, eller skal man bare gå videre for å finne en ny så fort som mulig?

Tanker?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min egen del tenker jeg at det kommer an på hvor følelsesmessig involvert jeg var, og om jeg trenger litt tid for å analysere hva som egentlig skjedde, om det er ting jeg burde jobbe med hos meg selv for å ikke gå i samme "fella" om igjen. Jeg vil ikke bruke nye menn til å distrahere meg fra kjærlighetssorg, samtidig ser jeg ingen grunn til å dvele for lenge ved fortid og sårede følelser.

Anonym poster: 3f881ed74c96b205c02a7cfb61ecab02

• Liker 2
Skrevet

Det som kjennes riktig ut. Tenker jeg.

Jeg var veldig lei meg etter jeg var blitt dumpet, og trodde jeg aldri kom til å treffe noen igjen eller synes andre menn skulle være interessante for meg.. Så var jeg ute med venner, og traff og pratet med nye gutter/menn som jeg plutselig oppdaget at jeg koste meg veldig sammen med!! Og bare det å vite at jeg kunne ha det så morsomt sammen med noen andre - det hjalp veldig! :) Nå var ikke dette dating i den forstand at jeg var ute etter å finne en ny kjæreste - men heller det å treffe nye mennesker og få øynene opp for at det finnes flere der ute. For meg var det en veldig god ting! :)

• Liker 1
Skrevet

For min egen del tenker jeg at det kommer an på hvor følelsesmessig involvert jeg var, og om jeg trenger litt tid for å analysere hva som egentlig skjedde, om det er ting jeg burde jobbe med hos meg selv for å ikke gå i samme "fella" om igjen. Jeg vil ikke bruke nye menn til å distrahere meg fra kjærlighetssorg, samtidig ser jeg ingen grunn til å dvele for lenge ved fortid og sårede følelser.

Enig i at det er viktig å tenke over om det er noe som man kan jobbe med hos seg selv, men samtidig så føler jeg at det ofte handler om kjemi og ikke har noe med hvem man er elker hvordan man oppfører seg.. mange føler det er noe de må endre ved seg selv for å bli den rette selv om de er bra nok som de er. Man har bare ikke møtt den rette.

Har dere opplevdat menn blir irritert når man går raskt videre selv om de har dumpa?

Skrevet

Dette er nok veldig individuelt, tenker jeg.

Og jeg tror at man enten er av den typen som må bruke tid, eller så er man av typen som går relativt lett videre.

Det er ikke akkurat noe man kan velge selv.

Skrevet

Jeg klarer ikke gå videre enda. Alt her minner meg om han. Plassen ved siden av min faste plass i sofaen er "hans plass", plassen ved siden av med i senga er "hans". Jeg har et par ting her som er hans (som han ikke vil ha tilbake), har ikke klart å rydde det vekk enda. Definitivt ikke klar for å plassere en annen mann på "hans plass" :sukk: Aldri blitt så kraftig knust, tror det tar tid før jeg orker å nærme meg en annen menn på den måten :(

Anonym poster: 1e4548a42489c73854f6de1dd3b41029

Skrevet

Huffda!

Ta deg tid til å hente deg inn igjen du.

Er du heldig kan du finne noen som kan trøste deg.

Jeg fikk ikke denne muligheten da dette skjedde med meg sist, så jeg har tatt meg god tid. Men jeg tror det viktigste er at du gjør det du føler er rett og at du er tro mot deg selv.

Anonym poster: 09031e21c766c970d05fb1a8f7941bd6

Skrevet

Jeg tror jeg syns det er lurt å komme seg videre med livet og med datingen etter å ha blir knust / skuffet. Jeg har i allefall en lei tendenes til å kverne på situasjonen i hodet mitt og ta ting personlig når jeg blir dumpet. Hva gjorde jeg galt, er jeg ikke pen nok osv..Fyll heller rommet med positive ting, som en ny date, venner, shopping, en god middag eller liknende. Den beste "hevn" er uansett å ha det bra og være fornøyd.

At "he`s just not into me" er ikke mitt tap :)

Anonym poster: eb8321fe3c847539cd4069aeaffdae11

Skrevet

Jeg klarer ikke gå videre enda. Alt her minner meg om han. Plassen ved siden av min faste plass i sofaen er "hans plass", plassen ved siden av med i senga er "hans". Jeg har et par ting her som er hans (som han ikke vil ha tilbake), har ikke klart å rydde det vekk enda. Definitivt ikke klar for å plassere en annen mann på "hans plass" :sukk: Aldri blitt så kraftig knust, tror det tar tid før jeg orker å nærme meg en annen menn på den måten :(

Anonym poster: 1e4548a42489c73854f6de1dd3b41029

Hadde jeg vært deg hadde jeg invitert noen veninner til å hjelpe med å rydde han ut.. Tatt dere en flaske vin og pakket sammen tingene hans og hatt en fjerne han fest! Jeg skjønner at det ikke er noe som frister for deg nå, men hva tjener du på å fortsette å kjenne på smerten etter han når han har gitt dere opp?

Å finne deg en ny mann for å glemme han nytter ikke.. du må komme deg videre først og så ta det derfra.. håper du snart kommer deg videre.. han fortjener ikke "gleden" av at du ikke har det bra, når han har såret deg som han har.. Den beste hevnen er at ditt liv fungerer og at du har det bedre uten han enn med han.. Stor klem!!

Skrevet

Jeg tror jeg syns det er lurt å komme seg videre med livet og med datingen etter å ha blir knust / skuffet. Jeg har i allefall en lei tendenes til å kverne på situasjonen i hodet mitt og ta ting personlig når jeg blir dumpet. Hva gjorde jeg galt, er jeg ikke pen nok osv..Fyll heller rommet med positive ting, som en ny date, venner, shopping, en god middag eller liknende. Den beste "hevn" er uansett å ha det bra og være fornøyd.

At "he`s just not into me" er ikke mitt tap :)

Anonym poster: eb8321fe3c847539cd4069aeaffdae11

Jeg er helt enig! I allefall når det bare er snakke om dating, eller et forhold som ikke er så langt. Er det snakk om et langt forhold tror jeg nok at man trenger noen måneder for seg selv før man setter i gang. Det er i allefall min mening og min erfaring.

Skrevet

Det er ikke akkurat noe man kan velge selv.

Det er jo et valg man tar.. ;)

Skrevet

Det er jo et valg man tar.. ;)

Nei, det er ikke noe valg man tar selv. Man er som sagt en av de to typene jeg beskrev.

Og når man er av typen som må bearbeide så er det intet fritt valg med i bildet.

• Liker 1
Skrevet

Og når man er av typen som må bearbeide så er det intet fritt valg med i bildet.

Man velger jo å bearbeide.. hvis man ikke velger det så sitter man bare der og synes synd på seg selv.. dag etter dag etter dag etter dag..

Skrevet

Man velger jo å bearbeide.. hvis man ikke velger det så sitter man bare der og synes synd på seg selv.. dag etter dag etter dag etter dag..

Tja, forskjellen er den at noen bruker 5 minutter på å bearbeide, mens andre bruker mange år.

Og dette er altså ikke noe fritt valg man har.

Skrevet

Enig i at det er viktig å tenke over om det er noe som man kan jobbe med hos seg selv, men samtidig så føler jeg at det ofte handler om kjemi og ikke har noe med hvem man er elker hvordan man oppfører seg.. mange føler det er noe de må endre ved seg selv for å bli den rette selv om de er bra nok som de er. Man har bare ikke møtt den rette.

Har dere opplevdat menn blir irritert når man går raskt videre selv om de har dumpa?

Det er jo sant at det ofte er kjemi og at man faktisk egentlig ikke passer sammen som fører til at forholdet tar slutt eller ikke blir noe av - og at den ene innser det fortere enn den andre. Tiden til bearbeiding handler vel i tilfelle mer om å bli bevisst på hvorfor man kanskje involverer seg for mye selv når en kunne sett at det ikke ville funke og sånn?

Jeg har ikke opplevd at menn har blitt irritert når jeg har gått videre, men det har heller ikke vært en særlig aktuell problemstilling for meg på mange år... de jeg treffer og evt blir dumpa av nå kjenner ikke hverandre og jeg holder ikke kontakten med tidligere flammer for tiden (unntatt ekssamboeren, såvidt).

Skrevet

Det er jo sant at det ofte er kjemi og at man faktisk egentlig ikke passer sammen som fører til at forholdet tar slutt eller ikke blir noe av - og at den ene innser det fortere enn den andre. Tiden til bearbeiding handler vel i tilfelle mer om å bli bevisst på hvorfor man kanskje involverer seg for mye selv når en kunne sett at det ikke ville funke og sånn?

Ja, du har veldig rett! Eller hvor mye man involverer seg følelsesmessig før man virkelig kjenner hverandre, på tross av flotte ord, og masse følelser fra motparten. Lett å rive seg med når man lengter etter den rette, selv for meg som jobber med dette daglig.. Fikk meg virkelig en eye opener denne gangen, og det er jo nyttig for meg å ta med meg videre. Det som virker fantastisk og ekte kan bare være illusjon for den ene.

Jeg har ikke opplevd at menn har blitt irritert når jeg har gått videre, men det har heller ikke vært en særlig aktuell problemstilling for meg på mange år... de jeg treffer og evt blir dumpa av nå kjenner ikke hverandre og jeg holder ikke kontakten med tidligere flammer for tiden (unntatt ekssamboeren, såvidt).

Her var det masse meldinger som datt ned på telefonen min og han likte ikke det noe særlig. Jeg informerte alle som kontaktet med at jeg hadde kjæreste, og fortalte det selvfølgelig til han slik at han ikke skulle bli usikker. Han ene ville at jeg skulle ta kontakt hvis det ikke gikk som jeg ønsket, og det leste "kjæresten". Når han hadde dumpet meg sa han at nå kunne jeg jo kontakte han som ville treffe meg hvis det ikke gikk, og da sa jeg at ja kanksje jeg gjør det. Da mente han at jeg hadde holdt han varm hele tiden og ble sur. Jeg fatter det ikke. Hva skal han bli sur for, han ville jo ikke ha meg!!?

Det er ikke rart det er krig i verden tenker jeg..!

Skrevet

Her var det masse meldinger som datt ned på telefonen min og han likte ikke det noe særlig. Jeg informerte alle som kontaktet med at jeg hadde kjæreste, og fortalte det selvfølgelig til han slik at han ikke skulle bli usikker. Han ene ville at jeg skulle ta kontakt hvis det ikke gikk som jeg ønsket, og det leste "kjæresten". Når han hadde dumpet meg sa han at nå kunne jeg jo kontakte han som ville treffe meg hvis det ikke gikk, og da sa jeg at ja kanksje jeg gjør det. Da mente han at jeg hadde holdt han varm hele tiden og ble sur. Jeg fatter det ikke. Hva skal han bli sur for, han ville jo ikke ha meg!!?

Det er ikke rart det er krig i verden tenker jeg..!

Det er jo ingen som vil ha et kvinnfolk som tar imot en masse tilbud ifra andre mannfolk. Det sier seg selv.

Spesielt ikke når hun sier rett ut at hun egentlig ikke brydde seg heller.

Skrevet

Det er jo ingen som vil ha et kvinnfolk som tar imot en masse tilbud ifra andre mannfolk. Det sier seg selv.

Vel jeg tok jo ikke i mot noen tilbud.. De datt ned på telefonen min og jeg takket høflig for komplimentet og fortalte at jeg hadde kjæreste ;)

Skrevet

Han dumper meg og sier at han skal lete videre etter den rette og at det må jeg gjøre, og så når han spør meg senere om jeg har tenk til å gå videre og jeg sier at ja jeg skal det, så er det jeg som er dust?

Skrevet

Vel jeg tok jo ikke i mot noen tilbud.. De datt ned på telefonen min og jeg takket høflig for komplimentet og fortalte at jeg hadde kjæreste ;)

Og der gjorde du helt feil. Det du skulle ha gjort var å bare slettet dem og ikke svart i det hele tatt. Dessuten skulle du ikke vist han meldingene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...