AnonymBruker Skrevet 27. november 2012 #1 Skrevet 27. november 2012 Følger du gamle tradisjoner med lilla og advent nå, og venter med rødt og "jul" til lillejulaften? Hvor mye pynter du til 1.søndag i advent? Hva venter du med? Anonym poster: dcf1a15e1dc072496512582341e4e9e3
Silfen Skrevet 28. november 2012 #2 Skrevet 28. november 2012 Ingenting nå. Dvs. en nisselysestake med 4 røde lys kommer frem 1. desember. Deretter noen dager før julaften.
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 28. november 2012 #3 Skrevet 28. november 2012 Pyntet allerede i helgen jeg Har du lyst, har du lov! 6
AnonymBruker Skrevet 28. november 2012 #4 Skrevet 28. november 2012 Jeg følger gamle tradisjoner, og fra søndag av er det andventslys, adventsstjerne, og "lilla". Jeg pynter ikke til jul før lille-julaften. Anonym poster: 6f9b1f0916fe98ecece3c21d391346a0 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2012 #5 Skrevet 28. november 2012 jeg pynter når det passer. så lenge det er etter 1. desember.jeg har ikke så mye farger i julepynten,det meste er hvit eller beige. så blir ikke hverken lilla eller rødt. Anonym poster: 807d3a77b7175f79fb1b293f01beaa4d
Gjest gjest17 Skrevet 28. november 2012 #6 Skrevet 28. november 2012 Pynter lillejulaften :-) Sett bortifra adventstake, blomster og slikt.
Brunhilde Skrevet 28. november 2012 #7 Skrevet 28. november 2012 Jeg bruker lite lilla i adventstiden, men jeg finner frem adventstake og henger opp hjerte i vinduet første søndag i advent. Samme dag pleier jeg å henge opp julegardiner. Resten av pyntingen tar jeg lille julaften, men jeg syns folk skal gjøre det som passer best for dem, jeg!
Gjest Cuntzilla Skrevet 28. november 2012 #8 Skrevet 28. november 2012 Jeg pynter i starten av desember en gang, når jeg har en ledig dag hvor jeg får ånden over meg og tar en skikkelig julevask. Drar jo til barndomshjemmet når julaften nærmer seg og får ikke pyntet her hjemme om jeg skulle ventet til lille julaften, så jeg synes det er koselig å sette ut det lille jeg har i leiligheten min før det. Blir bare noe nips, stearinlys, en lilla duk og en juleblomst eller to. Koselig med litt stemning i førjulstria når man pakker gaver eller inviterer noen venninner på litt gløgg. 1
Wildy Skrevet 28. november 2012 #9 Skrevet 28. november 2012 Adventsstake, og stjerne i vinduet kommer nå til 1.søndag i advent. Sånn pø om pø fram mot jul skiftes det gardiner , og siste uke før jul kommer det fram litt pynteputer og duker i hvitt og gull. Julepynten kommer fram lillejulaften. Har ikek masse nips til å sette utover, er noen lysengler, krybbe ol og selvfølgelig juletre. Synes folk skal pynte når og slik de vil til jul;her lager man de tradisjoner for pynten man vil.
Sugerøret Skrevet 28. november 2012 #10 Skrevet 28. november 2012 Starter med litt pynting nå til helga, da blir det julegardiner,stjerner og lilla adventskrans
Gjest Jepp123 Skrevet 28. november 2012 #11 Skrevet 28. november 2012 Julegardinene kommer opp til advent. Resten kommer frem siste helga før jul
metempsychosis Skrevet 28. november 2012 #12 Skrevet 28. november 2012 Pynten kommer litt etter litt fra og med 1st Desember. Det eneste som venter til lillejulaften er juletreet Men så pynter vi med hvitt og blått da, det blir kanskje ikke et så stort brudd på tradisjonen da?
Nattergalen Skrevet 28. november 2012 #13 Skrevet 28. november 2012 I helga kommer det opp lys i vinduene (dvs en adventsstjerne, to lyskuler og en stake) og så julegardinene frem (de er røde eller med nisser på). Julekalenderen må jo også henges opp, men vet ikke om det regnes som pynt. Etterhvert blir det også litt blomster, varierer litt når jeg får ånden over meg til å kjøpe de inn. Storpynting blir det helga 15. og 16. desember, normalt ville det nok blitt helga etter, men i år er vi borte hele jula så vil gjerne bo litt i julepyntet hus før vi drar. Og juletreet dropper vi nok iår (det blir alltid pyntet lille juleaften). Ellers pynter jeg gjerne før lille juleaften, vil heller ha julehus før jul enn etter (rydder gjerne bort jula 1.januar).
juliane Skrevet 28. november 2012 #14 Skrevet 28. november 2012 Jeg syns det er hyggelig å pynte i to omganger, for å markere skillet mellom advent og jul. På lørdag pynter jeg med stjerne, sånn trekantet lysestake i kjøkkenvinduet og adventstake med lilla lys. Pynter også med noen sølvfargede små julekuler jeg har kjøpt inn som nyttårspynt. Hvis jeg skulle vært hjemme i jula ville jeg pyntet juletreet og med rødt, nisser etc lille julaften. 1
Inwe Skrevet 28. november 2012 #15 Skrevet 28. november 2012 Her pyntes det 1 desember! Jeg er uansett alltid hos mine foreldre i jula, så om jeg skal nyte pynten er må den opp tidlig. Dessuten vil jeg glede meg og kose meg hele desember 2
Gjest X-1 Skrevet 28. november 2012 #16 Skrevet 28. november 2012 Vanligvis 1. desember... Men i år veit eg ikkje når eg får pynten på plass.
Gjest barista Skrevet 28. november 2012 #17 Skrevet 28. november 2012 Jeg pyntet på Søndag som var. :-) 1
Blå Trombone Skrevet 28. november 2012 #18 Skrevet 28. november 2012 På lørdag eller søndag skal jeg finne fram adventstaken og henge opp stjerner i vinduene. Pynter ellers med lilla bordløper og et par lilla glassengler. Satser på at været tillater utendørspynting også. Og så finner jeg fram nisseluer til korpsopptredener framover. Rundt Lucia-dagen (13. desember) henger jeg opp julegardiner og begynner å pynte litt med nisser osv. 23. desember pynter jeg juletreet og legger juleduker på bordene. Skifter fra lilla til røde og hvite lys. Julepynten fjernes 6. januar.
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 28. november 2012 #19 Skrevet 28. november 2012 Vi pynter 1.desember. I barndommen pyntet vi alltid 23.desember, men jeg syns dette er alt for sent. Etter at juleaften er ferdig så ser man liksom ikke pynten lengre, den bare er der. Derfor pynter vi nå mye tidligere. Syns adventstida er så koslig og det er da pynten virkelig settes pris på. Kunne selvsagt pynta med lilla adventsting, men jeg er ikke så glad i lilla, så da er det rødt og nisser som gjelder 1
Notisblokk Skrevet 28. november 2012 #20 Skrevet 28. november 2012 Jeg skal pynte 1.desember, med alt! Til og med juletre! Har ikke fått julestemning på over 4 år, og nå ønsker jeg det så sårt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå