Gå til innhold

Tjukke medisinstudenter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tannleger har perfekte tenner

Pedagoger er perfekte foreldre

Ingen psykologer har psykiske problemer

Ingen i politiet har noen gang kjørt for fort

Sexterapeuter har perfekt sexliv

Ingeniører er smarte

Leger er helsefriker

...

?

Anonym poster: daeeb9c0e1a59ff6f463e4982b28c29a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke være plettfri innen kategorien når man tar et profesjonsstudie, men skal ærlig inrømme at jeg fant det underlig at minst tre-fire av mine medstudenter i ernæringsfyisologi møtte opp til lab-dag(nettstudier, så er bare noen få ganger man ser hverandre i studieåret) med Cola, sjokolade, skolebrød og en fin eim av sursneip(tobakk) hengende...

Jeg hadde helt klart valgt en annen ernæringsfysiolog dersom jeg var pasient/kunde.

Anonym poster: 0489a93dd2d0d900f6bd8c3890bb2f3b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flertallet av psykologer går til psykolog.

Skulle jeg brukt 40 timer i uka å høre på andres problemer hadde jeg trengt psykolog jeg også.

Anonym poster: 38264240a008d5d12fe765695d027857

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utdanning kan hende temmelig godt sammen med livsstil.

Nei, statistisk sett så henger dette godt sammen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdanning kan hende temmelig godt sammen med livsstil.

Det var vel derfor han skrev temmelig, fordi det finnes unntak.

Anonym poster: f72f1ced3d1e99c3a1cda4d73afddb98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange legestudenter som sliter med spiseforstyrrelser.

Det er et gruppepress om at man er slank og veltrent som lege.

Sånn har det vært i årevis.

Anonym poster: 30d40980c932f9e0cbbdeb054a44314a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-og frisører har perfekt hår

Anonym poster: daeeb9c0e1a59ff6f463e4982b28c29a

That is so true! Har dere sett/kjenner dere friøsrer som ikke ser ut på håret?

(beklager avsporingen, rar tråd btw)

Anonym poster: 43adaade14a83f9200c884f495e34501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har sett en hel haug.

Anonym poster: f8bfc9ff75426cd00a38e804143327f0

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den forrige frisøren jeg var hos hadde en halv meter ettervekst, og håret var satt opp i en svær topp midt på hodet med masse hår stikkende ut. Og nei, det var ikke en moteting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke overraskende om medisinstudenter og leger er over gjennomsnittet opptatt av å bevare helsen sin, men samtidig går det jo an å være flink i noe rent teoretisk selv om man ikke er like flink til det i praksis.

En ernæringsfysiolog kan f.eks. være veldig oppdatert på alt innen helse og kosthold og være veldig flink til å råde og veilede andre, selv om han/hun spiser ekstremt usunt selv. Så klart er det en ulempe ettersom det er lettere å råde andre til å ha en god livsstil om man har det selv og, men i teorien er det jo fullt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får nye turnusleger hver 6. måned, og jeg har vært på samme jobb i 5 år nå.

Det har kun vært én overvektig turnuslege. Alltids noen som er litt mer smålubne enn andre, men veldig mange slanke jenter og gutter. På 5 år har vi vel også hatt 5 tidligere idrettsutøvere.

Men, det kan svinge begge veier når de begynner å jobbe. De har ofte vakter der de tilnærmet løper rundt i 12 timer uten en eneste sjanse til å sette seg ned. Noen tenker ikke på mat engang, andre hiver kanskje i seg en sjokolade eller noe for å få energi. Det blir uansett fort en døgnvakt uten et ordentlig varmt måltid. Kropper reagerer forskjellige på dette, noen blir undervektige og andre legger på seg grunnet usunn mat de hiver i seg på vei fra en pasient til en annen. Ser det samme hos sykepleiere, noen mumser godis hele nattevakten, andre løper og tar seg kanskje et eple mens de skriver journal og pasienten er på røntgen.

Anonym poster: ba260eecdf9b2f9d368a88b4650699b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var vel derfor han skrev temmelig, fordi det finnes unntak.

Anonym poster: f72f1ced3d1e99c3a1cda4d73afddb98

Det er ikke feil å si at noe 'henger sammen med noe', selv om det finnes unntak. Er det en sammenheng så ER det en sammenheng, det kan måles statistisk! (Eksempelvis måle BMI hos medisinstudenter og sammenligne med en kontrollgruppe bestående av tilfeldig utvalgte mennesker, eventuelt andre studentgrupper/yrker.

Det man kan stille spørsmål ved er om egenskapene har et felles opphav (korrelasjon), eller om de følger av hverandre (kausalitet), eller i hvilken grad de gjør begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner veldig mange medisinstudenter, og kan vel si at flesteparten er sunne mennesker med god helse. Men det er en utbredt oppfatning av at man må trene hver dag og spise ekstremt sunt. Så flere som bikker over mot ortoreksi. Det er sunt å trene for all del, men tung styrketrening og en mil på mølla hver dag er ikke sunt. Restitusjon er et fremmedord for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de fleste.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett maaaange frisører som ikke ser bra ut på håret.Bor med to psykologistudenter hvorav den ene har store traumer fra barndommen og ekstrem sosial angst og den andre hadde hatt godt av behandling for kraftig OCD og daddy-issues. Har også en overvektig fastlege, og venninna mi som studerer ernæringsfysiologi har ortoreksi og holder på å ta kurs i PT. Skremmende.

Anonym poster: 3efbf8523a44a58b44a89d15f088208a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...