Gå til innhold

Tjukke medisinstudenter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De fleste medisinstudenter jeg kjenner er tynne, men av den grunn at de studerer, drikker kaffe og røyker hyppig. Legger vel ikke på seg så mye av det...

Det er ikke representativt for de medisinstudentene jeg kjenner. De er slanke og veltrente, de fleste drikker i overkant med kaffe, men ingen røyker. De er riktignok de studentene jeg kjenner som drikker og fester mest. Av de medisinstudentene jeg kjenner er det én som er overvektig. Hun har vært overvektig hele livet og arbeider hardt for å gå ned i vekt.

I snitt er det vel sånn at utdanning, økonomi og overvekt (og røyking) henger sammen, der de med bedre økonomi og høyere utdanning er slankere og trener mer (og røyker minst).

Jeg kjenner også ei som er spinninginstruktør og seriøst overvektig. Hun har likevel ekstremt godt kondis, er sterk som et udyr og spiser sunt. Hun har noe galt med forbrenningen fordi hun går på medisiner. Hun begynte seriøst å gå opp i vekt samtidig som hun startet som spinninginstruktør og forstod ingenting før hun gikk til legen. I løpet av de siste tre årene har hun gått opp omtrent 30 kg og er den mest populære instruktøren på senteret hun jobber på ;)

Anonym poster: 0a8324ab3a9e382da3aedc749c74c78d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De medisinstudentene jeg kjenner er slanke. Selvdisiplinen deres gjelder gjerne både i forhold til studier, og i forhold til trening.

Endret av Chloe-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som å spørre om det fins psykologistudenter som er fra vettet. Svaret er ja. Det finnes psykologistudenter som ikke er god i pappen. Og det finnes tjukke medisinstudenter (kjenner tre). Ikke at det er hverken overraskende, eller problematisk?

Flertallet av psykologer går til psykolog.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men ikke fordi de er psykisk syk.

Anonym poster: f8bfc9ff75426cd00a38e804143327f0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg og tenkt på!

Legen min er skikkelig tjukk, røyker og er svart som en afrikaner etter timer i solarium.

Jeg er usikker på om legekontoret bare har ansatt en random fra gata på grunn av legemangel.

:fnise: :fnise:

Jeg kjenner forøvrig masse feite leger. Kjenner ingen medisinstudenter men har klippekort på legesenter og sykehus og har sett veldig, veldig mange leger opp gjennom årene.

Den som tok kaka var en lege i midten av 30-årene som sansynligvis nærmet seg 200 kg. Han spiste alltid på ett eller annet, selv i konsultasjon :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg litt nysgjerrig! Er med.stud selv, og lurer derfor: Hva er så spennende med tjukke med.stud?? Det faktum at vi "burde vite bedre" og derfor være fine, spreke og slanke? Alle med.studer er ikke friskuser, på kullet vårt har vi alt fra gamere til shoppoholikere til friskuser og sofagriser (megselv). Men det skal nevnes at ingen er tjukke, bare noen som har "litt mer å ta i" enn andre :)Jeg fikk forresten da jeg begynte å studere, første tanken som slo meg var at jeg aldri har sett så mye pene ungdommer på et sted!

Anonym poster: 9a16ee148d6376018ddbe7572d7b6776

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noe galt i å være tjukk?

Helsefarlig og ser ikke pent ut.

Anonym poster: f8bfc9ff75426cd00a38e804143327f0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lesesalen vår finnes det ikke en eneste en! Var en tjukk person der før, men viste seg at hun studerte noe helt annet :P Vi har noen på kullet som har "litt mer enn de trenger", men ingen jeg vil kalle tjukke..

Anonym poster: 9a16ee148d6376018ddbe7572d7b6776

Studerer medisin i Oslo jeg også. Og er helt enig, ingen som er tjukke på lesesalen. Man forventer jo vanligvis ikke at leger er tjukke, der er nok derfor :P

Anonym poster: 688104f407bc00cf5444119ffaebf2e3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er klar over at mange psykologer går til psykolog, men om det gjelder flertallet, vet jeg ikke. Har ikke lest statistikk på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som å spørre om det fins psykologistudenter som er fra vettet. Svaret er ja. Det finnes psykologistudenter som ikke er god i pappen. Og det finnes tjukke medisinstudenter (kjenner tre). Ikke at det er hverken overraskende, eller problematisk?

Dette har jeg vel inntrykk av er heller regelen enn unntaket? Skillet mellom hvem som havner på hvilken side av bordet på terapi og behandlingsinstitusjoner er visstnok mikroskopisk :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Studerer medisin i Oslo jeg også. Og er helt enig, ingen som er tjukke på lesesalen. Man forventer jo vanligvis ikke at leger er tjukke, der er nok derfor :P

Anonym poster: 688104f407bc00cf5444119ffaebf2e3

Man forventer ikke at de er tykke, derfor er de ikke det? Godt resonnement...

På mitt kull på medisinstudiet var det mennesker av alle slag. Tykke, tynne, midt i mellom, høye, lave, røykere (veldig få), snusere (veldig mange), psykisk ustabile, kronisk syke, idrettsutøvere, sofagriser, mosjonister, bokormer, datanerder, homofile (overraskende mange) og så videre... Et gjennomsnitt av befolkningen, med andre ord.

Jeg vet om mange overvektige leger. Jeg vet om en lungelege som røyker og en karkirurg som røyker. Jeg vet om flere overvektige hjerteleger og jeg vet til og med om en overvektig ernæringsfysiolog som forsker på fedme!

Anonym poster: 895a7189cd619f7b1f6b81f77e5c9ce9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste medisinstudenter er slanke, fordi de kan mye om helse og skjønner viktigheten av et sunt kosthold og fysisk aktivitet. I og med at medisin er et tungt studium, sitter de mye på rumpa og leser, og noen legger da på seg.

Anonym poster: 49431300f0437373db5d09c0e09b8af4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske logisk at man forventer at leger er slanke. Hvorfor skal man høre på helseråd gitt av personer som ikke klarer å følge sine egne råd?

Anonym poster: 38264240a008d5d12fe765695d027857

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...