Tingeliten Skrevet 27. november 2012 #1 Skrevet 27. november 2012 Om du holder på å slanke deg, men merker at godterisuget blir større og større- hva gjør du for å holde deg? Sliter veldig med godterisuget som kan komme i blant, og for meg nytter det ikke å bare spørre meg selv" er det verdt det?" for da vil jeg svare "JA" og hive meg over godteriet Så ja- noen tips til hva man kan gjøre når godterisuget kommer? For meg kommer det ca... hver dag.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2012 #2 Skrevet 27. november 2012 Drikk te eller gå ut en liten tur! Ellers er det lurt å alltid ha et alternativ tilgjengelig, for eksempel druer, gulrøtter, nøtter eller youghurt. Anonym poster: 66b5088f9b9d5ef9350318422a7ef45b Anonym poster: 66b5088f9b9d5ef9350318422a7ef45b
belle_ Skrevet 27. november 2012 #3 Skrevet 27. november 2012 Da spiser du litt godteri? Er lov å spise det en gang i uken så lenge man ikke fråtser seg ihjel vel?
Tingeliten Skrevet 27. november 2012 Forfatter #4 Skrevet 27. november 2012 (endret) Takk for gode tips AnnonymBruker Belle, seffølgelig skal man unne seg det én gang i uka om man vil Problemet mitt er at jeg får godterisug hver dag, og burde derfor finne ut hva jeg burde gjøre når det kommer, ellers blir det godteri hver dag- ikke såå sunt Endret 27. november 2012 av Tingeliten
Freaky Fly Skrevet 28. november 2012 #5 Skrevet 28. november 2012 Lager noe sunt søtt. Masse gode oppskrifter rundt om kring, blant annet på bloggen lykkesliv og dedication (google). Eller så hjelper frukt, men det er kanskje fordi jeg pleier å faktisk få lyst på frukt.
Freaky Fly Skrevet 28. november 2012 #7 Skrevet 28. november 2012 En slager hos meg er å blande litt mandelmel, kakaopulver, søtning, bittelitt mager kesam, bittelitt proteinpulver (kan sikkert byttes ut med litt kakaopulver eller mer tørrvare), litt yaconsirup og bittelitt opphakket 86% sjokolade. Og så lager man kuler av disse blir veldig gode, litt seige kuler med ordentlig sjokoladesmak, og de er sunne nok til at keg kan kose meg med en porsjon i blant:)
Myrsnipa Skrevet 28. november 2012 #8 Skrevet 28. november 2012 Ta deg litt mørk sjokolade. Eller noe søt frukt som feks. druer, melon, mandarin. Jeg sliter med det selv, mye. Men jeg er ikke SÅ nazi på det heller. Om jeg spiser en liten stratos en dag, er det ingen krise.
Gjest Purple Haze Skrevet 28. november 2012 #9 Skrevet 28. november 2012 Bær med vaniljekesam, frukt eller litt druer hjelper godt på. Nøtter er også fint å spise litt av sammen med frukt
Unique Skrevet 28. november 2012 #10 Skrevet 28. november 2012 Tygg tyggis, eller noe sukkerfrie lakerol eventuelt røyk/snus funker og
KristineS Skrevet 28. november 2012 #11 Skrevet 28. november 2012 Hos meg er det en kopp te eller et glass funsaft som er det som fungerer best om søtsuget blir for ille. Eller noe frukt eller et par biter mørk sjokolade.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2012 #12 Skrevet 28. november 2012 Om du har godtesug hver dag bør du kanskje prøve å unngå at suget oppstår i det hele tatt. Det er da langt bedre å slippe sug i det hele tatt. For meg forsvant alt av søtsug når jeg begynte å bøtte nedpå med grønsaker og frukt, og kuttet ut alt av ferdigmat og drit. Jeg spiser så rent som mulig. Jeg lager alt fra bunnen av. Rent kjøtt/fisk, evt karbonadedeig. Egg og magre melkeprodukter. Litt hjemmebakt grovbrød eller havregrøt. Fullkornris/pasta, poteter og søtpoteter. Nøtter og frø. Og masse, masse grøntfor, minst en kg daglig. OM søtsug skulle oppstå, noe det for meg nesten aldri gjør lenger, så bruker jeg alternativer som - mager kesam og cottage cheese, blir som riskrem. Ha på sykkefritt syltetøy, søt med sukrin eller stevia - mager kesam og cc med kanel, jukserisgrøt - mager kesam og cc med bær - mager kesam og cc med kakao (gjerne nøtter/frø i tillegg, eller frukt som sharon.) - Eple skåret i biter, varmet i mikro, ha MK og CC på, vanilijeessens og kanel - grove havrevafler: havregryn, sammalt hvete, egg, ekstra lett melk. Evt søt med sukrin, men ikke nødvendig, spesielt ikke om du spiser med sukkerfritt syltetøy - grove pannekaker - frukt, rett og slett - havregrøt med masse godt krydder i - bringebær"is": stavmix frosne bringebær og mager kesam, søt med stevia/sukrin - banan"is": frosne bananbiter og en liten skje vann, i stavmikser. Kan ha kakaopulver i for sjokoladesmak. Anonym poster: cb25cb1762ae93502d429a28be5f1578
Gjest Tigress Skrevet 28. november 2012 #13 Skrevet 28. november 2012 Mager kesam med Fun light i, eller berre eit glas med Fun light. Men eg brukar ofte å la litt av kalorimengda mi vere att til litt godis, eg.
Tingeliten Skrevet 28. november 2012 Forfatter #14 Skrevet 28. november 2012 Såå mange gode tips! Takk alle sammen :-) alt skal prøves ! (ikke på samme kveld, seffølgelig)
AnonymBruker Skrevet 28. november 2012 #15 Skrevet 28. november 2012 Jeg tar en kopp te med litt stevia i (drikker vanligvis te uten søtning, men dette demper søtbehov), en klementin eller jeg drikker mye vann slik at magen føles "full". Pusse tenner eller gå en tur hjelper også. Anonym poster: 2ca20849e5c26c536a8d4d44120546bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå