Gjest aam1972 Skrevet 27. november 2012 #1 Skrevet 27. november 2012 Hei Jeg er flink med rens morgen og kveld, dagkrem om dagen og nattkrem pluss serum om natten. Uregelmessige mud masker og ansiktsscrub to ganger i uken. Synes dere dette høres ok ut, eller må jeg bli enda flinkere til å ta vare på huden ?
LittDiva Skrevet 27. november 2012 #2 Skrevet 27. november 2012 Bruker du øyekrem? Ellers høres det bra ut
Professor Orm Skrevet 28. november 2012 #3 Skrevet 28. november 2012 Mer enn nok. Du trenger ikke peele mer enn én gang i uken, med mindre du erfarer at det du gjør fungerer veldig bra. Det er ikke alltid nødvendig å ha både dagkrem og nattkrem heller, ofte kan man bruke den samme. Det kan hende serum er overflødig, det må du vurdere selv. Less is more. Det viktige er rens og fukt. Du virker veldig flink, bortsett fra en vesentlig, ekstremt viktig ting: Solbeskyttelse. Enten solkrem over dagkrem, mineralfoundation eller annen foundation med spf. Filteret bør være fysisk, dvs enten sinkoksid eller titaniumdioksid. Se på ingredienselista. Godt mulig du allerede har dette i produktene du bruker, men du bør uansett sjekke.
Gjest aam1972 Skrevet 29. november 2012 #4 Skrevet 29. november 2012 Mer enn nok. Du trenger ikke peele mer enn én gang i uken, med mindre du erfarer at det du gjør fungerer veldig bra. Det er ikke alltid nødvendig å ha både dagkrem og nattkrem heller, ofte kan man bruke den samme. Det kan hende serum er overflødig, det må du vurdere selv. Less is more. Det viktige er rens og fukt. Du virker veldig flink, bortsett fra en vesentlig, ekstremt viktig ting: Solbeskyttelse. Enten solkrem over dagkrem, mineralfoundation eller annen foundation med spf. Filteret bør være fysisk, dvs enten sinkoksid eller titaniumdioksid. Se på ingredienselista. Godt mulig du allerede har dette i produktene du bruker, men du bør uansett sjekke. Takk - dette skal jeg sjekke :-)
Gjest aam1972 Skrevet 29. november 2012 #5 Skrevet 29. november 2012 Bruker du øyekrem? Ellers høres det bra ut En god ide :-)
Athene Skrevet 29. november 2012 #6 Skrevet 29. november 2012 Personlig har jeg mer tro på å begrense bruk av fuktighetskrem og skrubb+masker. Jeg trur at huden blir avhengig av fukt dersom man smører seg inn hele tiden, i stedet for å la den gjøre jobben selv. Jeg bruker beskyttende dagkrem hver dag, med solfaktor. Men om natten lar jeg huden som regel hvile, det vil si null krem. Med mindre jeg er tørr. Men rens er viktig, jeg fjerner all sminke det øyeblikket jeg kommer hjem. Jeg er 30+ og har fortsatt ikke en linje, og har aldri hatt en kvise eller hudorm, og har veldig skjeldent tørr hud. Så for meg virker minst-mulig-krem veldig bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå