Gå til innhold

Introdusere hund og baby

Anbefalte innlegg

Gjest Maria_Marihøne

Vi venter en liten en i slutten av desember.

Vi har en mops på 5 år. Han er ikke vant med verken babyer eller små barn, men har et utrolig godt lynne og finnes ikke aggressiv eller dominant.

Hvordan går vi frem for å introdusere de to på best mulig måte? Burde hunden være borte de første dagene vi er hjemme med ny baby? Eller burde de møtes med en gang? Og er det noe vi kan gjøre på forhånd for at det første møte skal bli best mulig?

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/704963-introdusere-hund-og-baby/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi venter en liten en i slutten av desember.

Vi har en mops på 5 år. Han er ikke vant med verken babyer eller små barn, men har et utrolig godt lynne og finnes ikke aggressiv eller dominant.

Hvordan går vi frem for å introdusere de to på best mulig måte? Burde hunden være borte de første dagene vi er hjemme med ny baby? Eller burde de møtes med en gang? Og er det noe vi kan gjøre på forhånd for at det første møte skal bli best mulig?

Kommer kanskje litt an på rase, for ikke så lenge siden ble søsteren min mor til en liten gutt og når de kom hjem, så la søsteren min fra seg et teppe gutten hadde ligget på, for på den måten introdusere hunden for babyen og dagen etter, fikk hunden hilse på babyen og det gikk fint. Hundens nese gikk på høygir og den snuste seg omtrent i hjel på babyen. Og hunden var ekstremt nysgjerrig på babyen.

Etterhvert er hunden blitt vant til babyen, dog den snuser litt fortsatt på babyen og er litt nysgjerrig siden babyen lager så mange "rare" lyder etc.

Hunden har slått seg til ro med og har også akseptert den nye medlemmet av familien, men bare vent til babyen begynner å krabbe, da tror jeg hunden kan få kjørt seg litt...:gjeiper: Det er da det virkelige prøvelsen finner sted, med å gi klar beskjed til barnet om hvor grensen går, og at hunden ikke skal dras etter ørene etc.

Anonym poster: 9446a57e40fcdbae5a2660981f00bb81

Gjest Badabing

Har ikke gjort det selv, men mannen til ei venninne av meg hadde med seg ting fra sykehuset som han la igjen hjemme. Alt fra teppe til tissebleie faktisk..hehe

Hunden var der da de kom fra sykehuset et par dager senere, og fikk lov til å snuse og snuse på babyen til han følte seg ferdig med det. De ble bestevenner. :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...