Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal (forhåpentligvis) ta fysikk 1 nå etter jul, ved siden av studiene, da dette er nødvendig for å kunne komme inn på det spesifikke studiet jeg vil på etterhvert. Spørsmålet mitt er om noen har tips til hvor jeg kan gjøre det?

Har titta for det meste på Sonans, men dette er jo utrolig dyrt, koster oppunder 10 000,- bare for dette ene faget. Noe som er helt sykt. Og siden jeg også er student på NTNU ved siden av så blir igrunn denne summen litt i det meste laget.

Er det noen her som vet om noen andre muligheter?

Bor i Trondheim, og foretrekker at jeg har mulighet til å kunne bli undervist i faget ettersom det er et muntlig/praktisk fag.

All tips mottas med en stor takk!! :biggrin:

Videoannonse
Annonse
Gjest Yellow Taxi
Skrevet (endret)

Jeg tok dette faget selv på bjørknes i Oslo og syns det var penger vel brukt. Jeg visste akkurat hva jeg måtte kunne til eksamen og jeg endte opp med toppkarakter. I år leser jeg selv til biologi 1, nå har jeg ikke hatt eksamen enda så kan ikke si hvordan det ender opp, men en ting er sikkert: jeg har brukt vesentlig mer tid på det, - antagelig ikke fordi det er et vanskeligere fag, men fordi det er vanskelig å selv vite hva som ikke er så viktig å kunne til fingerspissene.

Siden du er tilknyttet et universitetsmiljø hadde jeg lest selv og fått en fysikkstudent til å hjelpe deg en time i uka 4-5 ganger for noen hundrelapper. Heng opp en lapp der hvor fysikk-folka henger ;)

Husk labøvelsene!!!

Endret av Yellow Taxi
Skrevet

Jeg anbefaler Bybroen VGS!

Der koster det 2500,- per 5-timersfag, og dermed også Fysikk 1.

Jeg tok selv en rekke realfag der i opptakten til medisinstudiet, og jeg er veldig fornøyd.

Det er vanlig tavleundervisning, prøver, innleveringer og standpunktkarakter. Du kan bli trukket opp til eksamen.

Meld deg opp i god tid, det kan være vanskelig å få plass.

Gjest Yellow Taxi
Skrevet (endret)

Det er vanlig tavleundervisning, prøver, innleveringer og standpunktkarakter. Du kan bli trukket opp til eksamen.

Meld deg opp i god tid, det kan være vanskelig å få plass.

Hæ? Visste ikke at det var mulig!

Skulle ønske det fantes i de fleste byene.

Endret av Yellow Taxi
Skrevet

Hæ? Visste ikke at det var mulig!

Skulle ønske det fantes i de fleste byene.

Ja, Bybroen er en skjult skatt! :)

Det er ganske enkelt en privat videregående skole.

Noen tar ordinært løp, altså alle tre år, men de fleste er studenter som tar enkelte realfag til videre studier.

Synes det er en fin ordning, og selv om det kreves at man møter (dvs det tas fravær), er det lettere å forsikre seg om at man får god karakter, fordi man har hele året på å gjøre det godt på prøver, og dermed er det ikke slik at alt står og faller på én dag etter et års arbeid.

Enig i at dette burde tilbys flere steder :)

Skrevet

Ja, Bybroen er en skjult skatt! :)

Det er ganske enkelt en privat videregående skole.

Noen tar ordinært løp, altså alle tre år, men de fleste er studenter som tar enkelte realfag til videre studier.

Synes det er en fin ordning, og selv om det kreves at man møter (dvs det tas fravær), er det lettere å forsikre seg om at man får god karakter, fordi man har hele året på å gjøre det godt på prøver, og dermed er det ikke slik at alt står og faller på én dag etter et års arbeid.

Enig i at dette burde tilbys flere steder :)

Men, er det mulig å ta f.eks kjemi 1 på et halvt år der da?

Anonym poster: 7ef463cacb68be78856c5edf5101ef7e

Skrevet

Men, er det mulig å ta f.eks kjemi 1 på et halvt år der da?

Anonym poster: 7ef463cacb68be78856c5edf5101ef7e

Jeg vet de kjører kjemi1+2 på ett år, og at det skal være mulig å få ta bare en av dem, men siden du følger skoleåret, tror jeg ikke du får karakteren for 1 på vitnemålet før til våren. Ring og spør :)

Skrevet

Mange tusen takk for tips! Dette kom meget godt med!! :biggrin: Fikk inntrykk gjennom nettsiden deres at det går over ett år. Men tenkte jeg skulle stikke innom de en av de nærmeste dagene for å høre nærmere.

Masse bedre alternativ enn Sonans, har jeg inntrykk av!

Skrevet

Mange tusen takk for tips! Dette kom meget godt med!! :biggrin: Fikk inntrykk gjennom nettsiden deres at det går over ett år. Men tenkte jeg skulle stikke innom de en av de nærmeste dagene for å høre nærmere.

Masse bedre alternativ enn Sonans, har jeg inntrykk av!

Som sagt, jeg er veldig fornøyd :)

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...