Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en fra Finland?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor/hvorfor ikke?

Selv har jeg aldri sett en finne som kan kalles kjekk.. Jeg har familie i Finland og har vært der mye. Virker ikke som dem har humor heller. Så jeg kunne ikke vært sammen med en finne, sorry!

Anonym poster: 79c62836db558e2d8dd7c951e5f416ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Orker ikke å prate engelsk, så nei. Sverige er det lengste jeg vil gå.

Anonym poster: 6f964b7575577c30e4764523e28aab56

• Liker 2
Gjest Ølbriller
Skrevet

Selvfølgelig, så lenge han snakker godt engelsk. Mange greie finner der ute, har møtt flere ordentlige, hyggelige, kjekke finner på festival blant annet. :)

Skrevet

Hehe, har faktisk svært dårlige erfaringer med finner. Har møtt tre stykker (to på øya og en i Berlin) og de var like ekle og sære alle tre. Men selvsagt, finner jeg den rette, og han er finn, ja da bryr jeg meg lite om nasjonalitet :)

Anonym poster: 8335c87375e47f40afbd5fd8220c88be

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig, så lenge han snakker godt engelsk. Mange greie finner der ute, har møtt flere ordentlige, hyggelige, kjekke finner på festival blant annet. :)

Med ølbriller da?

• Liker 1
Gjest Elissima
Skrevet

De fleste finske menn er vel bleke,blonde og mutte. Not my cup of tea. Veldig usexy.

• Liker 2
Skrevet

Nei, særere folkeslag skal man lete lenge etter. De er så utrolig dystre og virker på samme måte litt "ville". Jeg og kjæresten klarte å forville oss inn på en finsk karaokebar på sydentur en gang og det var mildt sagt en spesiell opplevelse. Alle så ut som de var i begravelse og ingen snakket, de bare drakk tett og stirret dystert framfor seg. Sangene gikk utelukkende i moll og helt grusomt å høre på det hakkete, harde språket sunget med to i promille. Noen sov seg gjennom opptredene, utrolig nok. Kjæresten min ble tvunget til å danse, han skulle bare bort i baren å hente drikke til oss og plutselig så jeg ham på dansegulvet med en stor, sint dame som holdt ham godt fast. Han fortalte at hun bare hadde tatt tak i ham og frest noe på finsk og før han visste ordet av det så var de midt i en mazurka. Den baren var for spesielt interesserte, kan man si.

• Liker 7
Skrevet

jeg kjenner flere fra finland bla. noen veldig kjekke menn!!! jeg hadde gjerne blitt sammen med en fra finland. en i familien min er det. han er artig kar han.

Anonym poster: f3ce73ec7cece605c4dbccd6991471d3

• Liker 2
Skrevet

Den eneste finnen jeg har hatt med å gjøre var dritsær og manglet en del sosiale antenner. Det virker som det ligger litt i kulturen deres å være innadvendte og rare.

Men det finnes vel noen mer normale noen og, som klarer å oppføre seg som mennesker.

Anonym poster: c5f367a53ed3edea7bfe6ff3882e759e

• Liker 2
Skrevet

Den eneste finnen jeg har hatt med å gjøre var dritsær og manglet en del sosiale antenner. Det virker som det ligger litt i kulturen deres å være innadvendte og rare.

Men det finnes vel noen mer normale noen og, som klarer å oppføre seg som mennesker.

Anonym poster: c5f367a53ed3edea7bfe6ff3882e759e

jeg synes faktisk det er rart å si at alle finnene er slik som den ene du har møtt. og at det er en del av kulturen. synes du høres dritsær ut.

• Liker 5
Skrevet

jeg synes faktisk det er rart å si at alle finnene er slik som den ene du har møtt. og at det er en del av kulturen. synes du høres dritsær ut.

Vel, finske stereotyper går på akkurat det at de er innadvendte og sære, samt deprimerte og går rundt med en kniv for å knivstikke folk de blir sinte på. Har prata med noen fra Finland, og de sier at finner er enda mer sosialt tilbakestående enn nordmenn.

Anonym poster: 1ccd621650706386718594eb01e91bd1

• Liker 3
Skrevet

Vel, finske stereotyper går på akkurat det at de er innadvendte og sære, samt deprimerte og går rundt med en kniv for å knivstikke folk de blir sinte på. Har prata med noen fra Finland, og de sier at finner er enda mer sosialt tilbakestående enn nordmenn.

Anonym poster: 1ccd621650706386718594eb01e91bd1

Beskrivelsen av stereotypiske finner passer så sykt bra med finnene jeg har møtt :O

Anonym poster: 8335c87375e47f40afbd5fd8220c88be

• Liker 2
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Kanskje på tide at flere her inne blir kjent med finner tror jeg.

Jeg ser fordommene florerer.

Nordisk samarbeid innen et fagområde har gitt meg et mye mer nyansert bilde av finner som gruppe.

Og, la meg dele en sjokkerende opplysning; De er jaggu like forskjellige som nordmenn ! :blink:

Under de gitt omstendigheter, og med rett mann, ser jeg ingen grunn til å henge meg opp i at han er finsk

Endret av Lille-pus
  • Liker 6
Skrevet

Nei, ikke et serriøst forhold. Kanskje sex. Kommer an på Engelsken hans.

Skrevet

De metalhuene jeg har møtt på festival var da mer enn flotte nok, og jeg var edru.

Anonym poster: e17b6f9de7ceba897475ed98f82a60d0

• Liker 1
Gjest avocadoen
Skrevet

Nei, særere folkeslag skal man lete lenge etter. De er så utrolig dystre og virker på samme måte litt "ville". Jeg og kjæresten klarte å forville oss inn på en finsk karaokebar på sydentur en gang og det var mildt sagt en spesiell opplevelse. Alle så ut som de var i begravelse og ingen snakket, de bare drakk tett og stirret dystert framfor seg. Sangene gikk utelukkende i moll og helt grusomt å høre på det hakkete, harde språket sunget med to i promille. Noen sov seg gjennom opptredene, utrolig nok. Kjæresten min ble tvunget til å danse, han skulle bare bort i baren å hente drikke til oss og plutselig så jeg ham på dansegulvet med en stor, sint dame som holdt ham godt fast. Han fortalte at hun bare hadde tatt tak i ham og frest noe på finsk og før han visste ordet av det så var de midt i en mazurka. Den baren var for spesielt interesserte, kan man si.

Hahaha, fantastisk!

Skrevet

Ja, hvorfor ikke. Jeg kjenner et par kjekke og trivelige finner gjennom idretten jeg driver med, og kunne sikkert blitt sammen med en av dem om jeg kjente dem bedre og ikke hadde hatt kjæreste.

Anonym poster: bc338bbe9f5b990be7f163f11ee38202

Skrevet

Jeg har sett kjekke finner :rodmer: De fleste litt rare og nerdete, men det er pluss i boka mi.......

Skrevet (endret)

Sikkert, har venner derfra. Og joda humor har dem ;) Kan aldri si jeg har fått meg så mye latter som når jeg dro med meg en av dem på festival. Er den morsomste dama jeg har kommet over :)

Endret av Evilposelos
Skrevet

Er en veldig kjekk, blond, høy Finne på studiet mitt, må innrømme jeg har et godt øye til ham!

Og måten han ruller r'ene på er så HOT!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...