Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min venter barn nummer to, bare 5 mnd etter fødselen av vårt første barn. Vi ønsker oss to tette barn, men synes kanskje det er litt i tidligste laget enda da(?) Er kroppen i det hele tatt i stand til å takle enda et svangerskap så fort? Noen som har blitt gravid såpass tidlig etter fødselen her? Seriøse svar og erfaringer tas i mot med stor takknemlighet :)

Anonym poster: 40880224d89d6e7fe9eeb3062a2bd8b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med mindre det er ting som ligger til rette for at du ikke takler det, som medisinske tilstander etc, så går det helt fint. Jeg regner helt klart med at det blir et trøtt svangerskap, iom at du har et såpass lite barn å ta deg av og det blir nok et slitsomt år eller to etter, men det går bra. Dette gjør folk stadig vekk. Det blir jo fint å få barn som er så tette og kan ha mye glede i hverandre.

• Liker 1
Skrevet

Blitt gravid selv da størstemannen var 6 mnd gammel og det gikk fint det :) Nå har vi veldig tette gutter som er beste kompiser i tillegg :)

• Liker 1
Skrevet

Det går nok fint om ting ligger til rette både på det medisinske og praktiske plan.

Hvis du vil ha erfaringer fra noen som har vært i samme situasjon, men valgt å ikke beholde, kan jeg godt fortelle.

Anonym poster: 476a0ce5d79aaee4ea426b6d9e4a85f7

Skrevet

Jeg ble gravid når lillemor var litt over 3 mnd, og terminen er like rundt hjørnet! Vi gleder oss utrolig mye :) Lilleknetta på ett år har heldigvis alltid vært grei med å ha å gjøre.. Så vi håper det fortsetter! Nå ser vi bare positivt på alt :) Heldigvis har vi stort nok hus, familie/venner rundt som stiller opp, økonomi til det og begge oss er like flinke i foreldrerollen.

Skrevet

Hei, så koselig :laugh:

Jeg har to som skiller 14 mnd, akkurat som du kommer til å få. Svangerskapet var det tyngste med å ha to så tette. Med en gang fødselen er over går det bedre. Mine er 7 og 8 nå, og de er nesten som tvillinger, selv om de er helt forskjellige. Det går helt fint, og lykke til :gravid:

Anonym poster: 8b66c8848d6f31bbe90df75eb463ee8f

Skrevet

Hvordan var det med graviditetssymptomer - dere som har to tette?

Anonym poster: 5fed97db499745a1ea8b4592e31cdcdc

Skrevet

Man får ofte færre gravidsymptomer når man blir gravid så raskt igjen...dette skyldes hormoner som fortsatt er i kroppen etter forrige sv.skap. Derfor blir faktisk kvinner, som har hatt f.eks svært sterk kvalme - og som ønsker flere barn, anbefalt å bli gravid raskt igjen!

Ei jeg kjenner fikk tvillinger i juni i fjor, og i juli var hun gravid igjen!! Skjønner ikke helt at det går an rent praktisk, å bli gravid så raskt... :fnise: Men det går veldig fint med de!

Lykke til!! Barna kommer til å ha stor glede av hverandre!!

Anonym poster: c57c6c1af947c30c3b2583bae90b2706

Skrevet

Man får ofte færre gravidsymptomer når man blir gravid så raskt igjen...dette skyldes hormoner som fortsatt er i kroppen etter forrige sv.skap. Derfor blir faktisk kvinner, som har hatt f.eks svært sterk kvalme - og som ønsker flere barn, anbefalt å bli gravid raskt igjen!

Ei jeg kjenner fikk tvillinger i juni i fjor, og i juli var hun gravid igjen!! Skjønner ikke helt at det går an rent praktisk, å bli gravid så raskt... :fnise: Men det går veldig fint med de!

Lykke til!! Barna kommer til å ha stor glede av hverandre!!

Anonym poster: c57c6c1af947c30c3b2583bae90b2706

Kjekt å vite. Jeg mistet i dødfødsel 6. august og har hatt to menstruasjoner i etterkant og er nå gravid på nytt med termin i slutten av juli. Har verken ømme pupper eller er kvalm. Er bare litt mer trøtt enn vanlig, kanskje.

Skrevet

Jeg var gravid igjen 8 mnd etter fødsel, og hadde få symptomer :)

(Gratulerer med graviditeten Sobril! :) )

Anonym poster: 178840f2172b9524e673bd82ed093d4d

Skrevet

Nevermind me, men jeg må bare liste meg inn og si gratulerer til Sobril :klemmer: Var høygravid da du mista jenta di, og har tenkt masse på deg siden.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...